Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av barecho - 1 maj 2010 08:58

Igår kväll åkte vi hem till Davids mamma & pappa för att äta och umgås   . Davids bror Gustav och hans tjej Carro, samt deras 3-månaders bebis Melker var också där. Det bjöds på grillat och så en underbar blåbärspaj efteråt. Vatten var den dryck som jag drack till maten - var ju som sagt sista april och Henke skulle på fest till Storvik. Han bedyrade mig att jag inte alls behövde hämta honom nånstans, de fanns så många han kunde sova över hos - men inget var bestämt... Men, en annan har ju varit med förr, så bäst att vara helt nykter så att jag kan komma och hämta honom ifall han vill hem!!


Melker var ju helt ljuvlig, som bäbisar är i den åldern....   tur man får känna på några lite då och då och få sitt behov mättat.

  

När vi åt så satt Melker i en babysitter på golvet, men det var inte populärt! Och undra på det, han är ju en nyfiken bäbis såklart och vill vara med och se vad vi gör. Farfar hade honom i knäet, och det var inte så gärna han ville släppa honom ifrån sig verkade det som, men det förstår jag - de träffar inte Melker så ofta eftersom han bor i Stockholm. Det är så roligt att se att även så små barn intresserar sig så mycket för andra barn - när Jacob pratade så försökte han vrida huvudet mot honom hela tiden som att han absolut måste se och lyssna på just honom. Han brände också av världens leende mot Jacob - ni kan tro att kusinen blev stolt då!

  

Även jag fick låna Melker en stund, här kollar vi in Talang på tv:en - mycket bättre det än all sport som visas!! Ni ser väl så ivrig han ser ut, bådar gott inför framtiden...så sorry ni andra sportfantaster!


Vid 23.00-tiden åkte vi hem, då var Jacob så trött att han nästan somnade vid fikat... Kan väl säga att David och jag stupade i säng direkt när vi kom hem också, och vad tror ni händer vid 02.00-tiden?? Jo, då ringer mobilen min som jag har bredvid sängen - mamma, kan du hämta mig vid bussen - jag är där om 10 minuter? Bara att hoppa in i bilen och hämta honom - men sen kunde jag sova avslappnat, är ju så himla skönt när jag vet att Henke är hemma. Speciellt denna kväll då det var 1 år sedan två av hans kompisar så tragiskt omkom när de körde av vägen utanför Årsunda....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards