Kennel Barecho

Alla inlägg under maj 2016

Av barecho - 3 maj 2016 19:03

Igår var det äntligen dags för David och mig att åka på vår efterlängtade semester till Spanien   !


 
Viktoria var så snäll och skjutsade ner oss till Arlanda, tusen tack för det   . Och efter att vi gått igenom säkerhetskontrollen gick vi till SAS-Loungen där vi fick lite frukost. Det enda mjuka bröd som fanns där var dock surdeg, inte mitt favoritbröd - men det var väldigt mysigt att sitta där, tyst och skönt att fika lite en stund innan planet gick. 


Vi skulle mellanlanda i Oslo, och den flygplatsen är så otroligt trång eller så är det extremt mycket folk där. Varje gång jag varit har det varit så mycket folk att man fått köa långt ut i gångarna när det är dags att gå på planen. Sedan är det också så konstigt med säkerhetskontrollerna på flygplatser, det som SKA göras på det ena stället SKA MAN INTE göra på det andra... suck :-( Vi blev nämligen tvungna att gå ut för att komma till transfer utland och fick då gå igenom säkerhetskontrollen även i Oslo förutom då i Stockhom som vi åkte från...


 
På planet fick vi kall mat, faktiskt smakade det helt okej. Var nån sorts kalkon med nudlar... men visst saknas väl något här?


 
... ett glas vin måste till och med jag unna mig när det är semester på G   .


 
Nä usch, till Pyreneérna vill jag inte.... Fy så hemskt med snö   


 
Desto härligare att mötas av denna syn när vi kom fram till Davids föräldrars lägenhet som vi ska bo i under semestern   .


 
Mmm... här är vi på väg till affären för att handla lite mat, himla praktiskt med shoppingvagn   


 
Efter att vi installerat oss i lägenheten, handlat lite frukost och annat smått och gott gick vi till restaurangen Amso som ligger i närheten av där vi bor. Man vill ju inte förändra sig allt för mycket så jag beställde samma rätt som jag alltid tagit där, Pasta Carbonara. Jättegott var det och gott vin till också   . På vägen hem gick vi ner till stranden och tittade lite, alltså det är så härligt att se sådant här - det gör så gott i själen. För mig är det helt obegripligt varför vi bor i ett land där det är så kallt och jävligt största delen av året, nej en ändring på det måste ske - så är det bara. Och jodå, vi har varit förbi idag och kollat på mitt favoritområde - Los Balcones.....


 
Efter frukost idag provade vi på bubbelpoolen, lite kallt var det tyckte jag - men helt okej att sitta i en liten stund.


 
Sån här utsikt kan man ju faktiskt stå ut med, stråparasoll och sol - I love it!!


 
David var betydligt modigare än mig, han testade att bada i poolen som inte är uppvärmd. Lite kallt var det enligt honom så att han kom ganska så snabbt upp till mig och la sig för att sola igen...


 
Shopping blev det sedan på Zenia Boulevard, jättemysigt ställe med många bra affärer. Den här jordgubbstårtan gick inte av för hackor, sååååå god   !


 
Lite kläder har vi handlat idag på Primark, sedan ett par sandaler till David. Men bästa inköpet idag var varsitt par solglasögon, lite dyrare kanske än vad som var nödvändigt. Men man måste ju få unna sig något nån gång. Och faktum är att dessa glasögon tillsammans kostar mindre än anmälningsavgifterna för våra hundar till en utställning, så att jag får väl stanna hemma en helg i sommar istället   .


 
Vi var också upp till golfbanan La Finca där David hade sönder en bilruta för två år sedan när vi var här... Det skedde när han spelade en runda här då och jag var med och såg (och hörde när rutan gick sönder...). Han fick dock boka tid så de verkar ha förlåtit honom   .


David fyller år på måndag så jag frågade honom vad han ville ha. I sedvanlig ordning svarade han att han inte behövde något, men jag sa att han kanske kunde få att jag följde med honom på en golfrunda och bara var snäll och positiv hela tiden. Sa -Oj, vad duktig du är varje gång han slog ut bollen osv. Den idén tyckte han var lysande - men jag vet inte, känner mig lite skeptisk till om jag verkligen klarar av det i 4-5 timmar. Jacob trodde inte på det iaf, han trodde David skulle bli sur när jag sa - Ett sånt bra slag och samtidigt inte kunde låta bli att hånskratta när han slog ett dåligt slag     

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards