Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 31 december 2023

Gott slut och Gott nytt 2024

Av barecho - 31 december 2023 11:10

Ja då har det då blivit dags att summera lite vad som hänt under 2023, ett år som alla andra år varit fyllt både med stor glädje och stora besvikelse. Det är ju livet, men vid varje årsskifte önskar jag mig ett bättre år nästa år - men kanske det är så att jag borde önska mig att det inte blir sämre än det var 2023? För visst har det varit en hel del prövningar under året, men vi har alla varandra i familjen fortfarande och det är ändå det som är det allra viktigaste   


Mina älskade barnbarn som förgyller vår tillvaro så mycket, så många skratt och så mycket glädje de sprider omkring sig. Men ibland är de rätt jobbiga också, precis som barn ska vara   


 

 
Elis fyllde 6 år i början av mars och det innebar att han i augusti började i Förskoleklass på Årsunda skola. En utmaning förstås, precis som det är för vuxna att byta "arbetsplats".


 
Freja fyllde 4 år i april, hon går kvar på Trollgårdens förskola - tryggt att ha farmor på jobbet.


Resa till Crufts blev det i mars, det är ju lite av tradition att åka dit och möta våren. Så mycket vår var det inte på denna resa, det var t.o.m snö i Birmingham. Det är något speciellt där, det är ju ingen utställning man åker till med förväntan att få några stora resultat. Nej, för mig är det stämningen och få se de engelska hundarna samt träffa de engelska uppfödarna som är behållningen.
 

Den det gick allra bäst för på Crufts var "Dibbe" (CH Don's Red Red Wine). Han blev tvåa i Open dog som var en stor klass, det är också där alla champions går i England. (Vad ringsekreteraren gör på denna bild kan man fråga sig, frågan är om han tänkte äta upp Jenny?   )


Huset har vi fortsatt fixa med, har man hus så blir man ju aldrig riktigt färdig. 

   
Altan har vi fortsatt med sedan förra sommaren, helt färdig är vi inte ännu - men i det stora hela så är det mesta klart. Köket har både grill, kylskåp och pizzaugn. Pizzorna från den ugnen är såååå goda    Fotona här är från i midsommar där vi hade Davids bror Gustav med hans barn Selma och Melker på besök. 
Vi har också installerat solceller och bytt golv i kök samt Tv-rum. När vi började byta golvet insåg vi att vi måste måla om och byta tapet också i det rummet.

 


Utställningarna har det varit blandade resultat ifrån, precis som det brukar vara. Dock har vi väl inte ställt ut lika mycket detta år som andra år, och det har väl haft fler anledningar. Framförallt att det blivit så sjukt dyrt att både anmäla och resa, men sedan också för att många domarlistor varit rätt så fantasilösa. Den största orsaken har dock varit såklart att jag hela sensommaren och hösten varit sjuk, och Jenny (med hjälp av Emelie) fått dragit ett tungt lass själv på de flesta utställningar   


 
En av de första utställningarna för året var SKK Malmö i april, där vann vi Uppfödargruppsfinalen vilket såklart var väldigt roligt, mindre roligt var att vi fick inbrott i vår bil på denna resa och det som de tog var vårt Bro-bizz som de sedan åkte på för flera tusen som vi fick betala. Nåja, bilen gick ju att laga så det fick bli en lärdom om att kanske inte bo varsomhelst i Malmö.


 
En av årets höjdpunkter i ringen var när Liam (CH Barecho Can't Beat A Curry) blev BIR, BIG-1 & BIS-2 på SKK:s utställning i Sundsvall.

 
Detta foto är från samma utställning, där alltså Liam blev BIR och Joy (CH Barecho Jackpot Joy) BIM.


 
Vår fina "London" (CH Barecho Victoria's Secret) har haft ett händelserikt år, hon fick bland annat sitt sista CACIB för det internationella championatet och födde också sin första kull. En riktig superkull om jag får säga det själv!


 
I Sandefjord i juli hade vi några trevliga dagar, Dibbe var den som var mest framgångsrik igen - tre BIR lyckades han med samt även en placering i grupp 8. Här på fotot är också Oboy (CH Barecho On Stage Again) som blev BIM och även fick nya titlar, precis som Dibbe fick.


En annan höjdarresa var resan till Geneve, till WDS (Världsutställningen 2024). Här var jag redan riktigt dålig, men men - inte kunde jag stanna hemma från detta.

 
Liam blev WW-23 samt slutligen BIR!


 
Blingen blev även hon WW-23!


 
Dibbe ville inte vara sämre han, utan han blev också WW-23 och slutade dagen som BIM!


 
På FKK:s utställning Åland blev Liam BIR och vann återigen grupp 8!


Den utställning som ändå jag måste säga är den jag nog varit gladast och stoltast över är den vi åkte till i oktober, till England och Gundog of Society of Wales utställning. Att få se Liam vinna BIR tävlandes mot så många fina hundar som jag beundrat länge, det var en alldeles speciall känsla   

 
Liam CC & BIR


 
Fina Adele (CH Barecho Ain't I'm Hot) blev champion och BIR på SSRK:s utställning i Malmö. Vi har planer för henne nästa år, vi har ju sperma sparad efter vår älskade Biggles och eventuellt kommer vi använda en del av den på Adele   


 
Joy åkte med Emelie och Agnetha till SSRK:s utställning i Rättvik och där slog hon till med att bli Best In Show   


 
Fina Solveig (Barecho Dress Me Up In Red) fick titeln Dansk Juniorvinnare-23 i november. Vi ser verkligen fram emot att få ställa henne under 2024.


 
Året avslutades som alltid med Stockholm hundmässa - vi blev otroligt glada och stolta då vi vann finalen med uppfödargrupperna för andra året i rad på denna utställning, och på utställningen året före det var vi BIS-2. Denna vinst gjorde att vi slutade som 3:a årets uppfödargrupp 2023, så otroligt roligt och stort tack till alla våra härliga valpköpare som hjälpt oss med detta   


 
Nytt tillskott till kenneln fick vi också under hösten då Calvdale Native River flyttade till oss. Vi är så nöjda med River och ser mycket fram emot att få visa honom under 2024. Tusen tack till hans uppfödare Nicola Calvert för att vi fick förtroendet att köpa honom   


Dömt några gånger har jag också gjort under året. Bland annat i Spanien vilket var otroligt roligt   

 

 
Jag hade äran att få döma BIS på den utställning och här är BIS-lineupen 1-4.


 
Jag dömde också i Danmark och här är mina fina vinnare av Engelsk Springer Spaniel   


 
Vår son Jacob tog examen i början av juni och han har pluggat till civilekonom. Han bor fortfarande kvar i Umeå med sin fina sambo Frida, hon pluggar fortfarande och Jacob har numera jobb på Swedbank.


     
I slutet av juni hade vi en examensfest hos oss för att fira Jacob, vi var ett 30-tal personer så lite trångt blev det - tur vi har stor altan nu    Thomas höll ett uppskattat quiz om Jacob, och man skulle kunna tro Jacob skulle haft flest rätt - men så var det inte...


 

Jag har arbetat som förskollärare i ca 20 år, men från i augusti är jag numera rektor för Trollgårdens förskola. Det har varit mycket att sätta sig in i, men nu börjar jag komma in i det mer och trivs bra i min nya roll   


 

I somras var vi på semester i Spanien igen, tyvärr kunde inte Thomas följa med   

Det tråkiga med semestern var att det var när jag var där som jag började få riktigt med problem av förmaksflimmer och skulle det visa sig sen, även hjärtsvikt. Under hela hösten har jag kämpat med det för att hålla huvudet ovanför ytan - det har känts tröstlöst många gånger men i slutet av november fick jag äntligen komma till Karolinska sjukhuset för en ablation av hjärtat. Och vet inte om jag törs säga det - men än så länge mår jag bra och håller som bäst på nu med att bygga upp konditionen igen. På fyra månader har jag knappt kunna röra på mig alls och kondition är ju en färskvara som vi alla vet. 


För en vecka sedan firade vi jul här hemma, vi var 13 stycken så det var riktigt mysigt    Tyvärr var inte Thomas med, men vi fick ha lilla julafton senare med honom och hans fru Ellinor istället.


 
En del av det som serverades på julbordet


Jacob, Davids mamma Kerstin, Jenny och Freja
  

Tomten hade lite immiga glasögon till en början.
   

Freja var lite mer tveksam till tomten än förra året men till slut ville hon sitta i knäet på honom



Inte lätt att öppna paketen ihop när man får det tillsammans...





   

Här njuter Curry kan jag lova, i Davids brors son Melkers knä


Selma med sin pappa Gustav, som är Davids bror



Jenny, Freja, Tojo (Viktoria) och Elis



   


Henric


   


Jacob med sin farfar Åke


Så nu återstår bara att önska er alla, vänner och ovänner, ett riktigt gott slut och gott nytt år     




 
 
Ingen bild

Katarina Hudatzky

Tisdag 2 jan 09:43

Gott Nytt år till dig och de dina också! Hoppas att du får vara frisk nu, full fart framåt i 2024!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards