Kennel Barecho

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av barecho - 3 januari 2011 21:57

Japp, nu har första fisken dött....  En tetra fastnade i pumpen och så var det slut på den stackarn..... Lite sorgligt, och som min storebror sa när de var här för en stund sedan - blir det begravning eller? Är väl kanske lite känd för att vara aningens känslosam vad det gäller djuren här hemma....

  
Här har vi i alla fall Sture, vår algätare. Han verkar nöjd än så länge, städar och fejar. Och han har en rejäl pussmun måste jag säga....


Annars har jag haft fullt upp idag med att fylla år - och än så länge har jag i alla fall närmare till 40 än 50, men inte så länge till....


Dagen började med att Jacob och David sjöng för mig, väldigt kort måste jag säga - men uppskattat ändå! Jag fick ett till par Björn Borg-trosor, min favoritsort. Högtalare som jag kan koppla till ifånen eller datorn, och så en digital fotoram. Undrar vilket foto jag ska ha där....


Sedan var det bara att ge sig iväg till jobbet, och vilken dag vi har haft där.... 33 barn på 5 stycken personal, kan lova att jag är trött nu... Jobbade 8,5 timme utan ens en minuts rast, eller jo - gick ju på toa några gånger så det var ju skönt att få nån minuts vila då åtminstone....


Imorgon är det öppning som gäller, och sedan stängning på onsdag. Tur David är hemma denna vecka och tar hand om hundarna.... Ska bli sååå skönt att få åka mot Göteborg på fredag, hoppas bara att vädret är skapligt. Blir mer och mer bilrädd för varje år som går, och nu efter den fruktansvärda olyckan som hände bara 1 mil från oss dagen före julafton så fick man sig ju en rejäl tankeställare....


På kvällen blev det mer presenter för mig att öppna, så kul! Från Thomas & Therese fick jag duschkräm och hudkräm, perfekt då den hudkräm jag har nu inte luktar så gott tycker jag. Från Thomas & Henric en ljudbok - Hypnotisören. Från mamma & Leif - chokladkakor och en bok/spel - På Spåret. Från Kerstin & Åke en gratängform, och från Peter, Anna & Andreas - en tröja. Av pappa fick jag en present i lördags, en pläd. Så känner mig mycket nöjd med alla presenter!


Och så roligt med alla gratulationer på FB från vänner runtom i världen, är inte bortskämd med att bli gratulerad på födelsedagen så det har verkligen känts härligt...  Tusen tack för det!


Nä, men nu är det bäst jag lägger ner för dagen..... natti natti....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards