Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Ja, de e fel på dig....

Av barecho - 13 mars 2011 09:20

... Linda Bengtzing om du står för den texten som du sjöng i Melodifestivalen. Jag är väl inte direkt känd för att vara någon "rödstrumpa" direkt, men vilken oerhört obehaglig manssyn hon sjunger om. Så budskapet är då att man inte ska vara någon trygg familjefar, utan lite mer "farlig", eller? Blir så oerhört trött när det finns tjejer som gång efter gång väljer killar som behandlar dom illa och sedan klagar och gnäller över det... Är väl ingen som tvingar er att leva med en kille som är ett "pucko"? Man väljer inte vem man blir kär i sägs det... Jag föredrar då att se mig själv som nåt annat än ett viljelöst offer - har aldrig någonsin känt någon dragning åt en man som behandlar andra som skit.... En sak är då säker, man väljer själv vilket liv man vill leva och vem man vill leva med! Då menar jag såklart inte de som blir hotade och misshandlade, de vågar ofta inte göra något annat än att stanna kvar - och det är såklart fruktansvärt. Texten till låten som var med i går "Spring för livet" gör väl alla berörda.... 


Nä, melodifestivalen är inte vad den var förut inte.... Inte tror jag att vi har nån chans att vinna med låten som vann, visst är han söt Eric Saade - men låten är bara average tycker jag.....

  

Själv röstade jag på Leaving Home med Nicke Borg och David röstade på Spring för livet med Sara Varga, gick ju inte direkt strålande för nån av dom....


David ägnade gårdagen åt att laga en gryta som han sett på ett matprogram på TV. Den heter Boeuf bourgogne, och är alltså med nötkött, rödvin, lök och champinjoner bland annat. Jag var såklart skeptisk......

  

Här är han i full gång - redan på förmiddagen... tog nästan hela dagen det där....

  

Kylie håller koll - där sitter hon alltid när man lagar mat, kan bli lite trångt ibland - svårt att grädda pannkakor när man får stå en bit ifrån spisen....

  

Såhär blev då resultatet, skulle tydligen vara hemgjort potatismos till....

  

....men där gick gränsen för mig. Hemlagat potatismos med klumpar i är bland det värsta jag vet. Så ris blev det till mig istället. Det smakade väl sådär.... men med lite bearnaisesås och mjukt bröd till så blev det helt okej. Favoritvinet hjälpte nog också till....


Kan i alla fall berätta att Vera är rejält dräktig och Pärlan ser helt klart ut att vara dräktig även hon, hon gick ju fyra veckor i fredags.  


David är just nu på väg för att hämta hem Liza som börjat löpa, själv ska jag åka till Ockelbo med Jacob då han ska spela innebandymatch! En liten tur förbi hos Thomas blir det nog också på vägen hem tror jag....

 
 
annica j

annica j

13 mars 2011 09:54

Kan inte annat än att hålla med dig angående Bengtsings låt...

Känner även till detta att laga mat med hund mellan sig själv och spisen =) vad gör man inte för de små liven, inte kan man störa dom heller =))

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

13 mars 2011 10:38

Usch, kan bara hålla med dig Helene angående Bengtzing och texten.... urk!
Härligt med alla väntade valpar nu :-)

http://www.mayamore.com

 
Maria

Maria

13 mars 2011 13:46

Bra Helene! Håller helt med...
(Jag är väääldigt glad ja att jag äntligen har en bra kille kan jag oxå till lägga!!)
Kram från oss alla på Skogsstigen :-)

http://www.windcraft.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards