Kennel Barecho

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av barecho - 29 mars 2011 20:31

"Om tjugo år kommer du vara mer besviken över sakerna du inte gjorde än de du gjorde. Veckans tänkvärda..o)" Såg detta på FB idag och kopierade det till min status... Det stämmer så bra in på hur jag tänker just nu.


Jag har haft många tankar sedan ett tag tillbaka på att byta arbete. Och kan väl säga att efter det möte vi hade igår kände jag för första gången i morse att nä, jag vill inte gå till jobbet, det är inte roligt längre. De lyckades verkligen ta bort all arbetsglädje från mig på det mötet.....

Jag trivs väldigt bra med kollegorna och förstås med barnen - men när det finns annat runtomkring som gör att all inspiration över jobbet försvinner - ja, då känns det inte bra....


Men vågar man säga upp sig från ett fast jobb? Ja, varför inte... Kan säga att det finns då en som skulle glädjas åt det mycket i alla fall.....Vågar man flytta till ett annat land? Ja, andra har ju gjort det....


Undrar jag hur många som ångrat sig om de sagt upp sig för att de inte trivts helt på jobbet, och sedan ångrat sig - tror ni det är många? Och samma sak vad det gäller flytt, jag tror inte det är många som flyttat till ett trevligare klimat som sedan längtar tillbaks.... Och om man nu skulle ångra sig, så finns det väl inget som säger att vägen tillbaks är stängd för alltid? Jag har ju min utbildning som förskollärare kvar och Sverige finns ju också kvar.


En skräck för mig det är att jag när jag är gammal och kanske börjar bli krasslig så ska jag ångra att jag inte gjorde en del saker som jag verkligen velat. Man måste våga för att vinna, eller hur? Fånga dagen - så var det någon klok som sa....


Ja, mycket tankar i huvudet just nu... Visst mår man bra av förändringar - men man måste såklart också ta hänsyn till de allra närmaste, familjen.


Skulle så gärna vilja lära mig mer om hemsidor, bli en webmaster helt enkelt - så har lite tankar på att utbilda mig till det. En dröm är ju att kunna jobba hemifrån och kunna styra över sin egen tid..... Lite andra ideér har jag också..... 


Idag har jag annars varit till frissan på eftermiddagen. Jag har gått till samma företag i många år och där klippt mig hos två olika, nu hade de slutat båda två. Det var nya ägare, två unga tjejer - bara 19 år. Tufft och imponerande tycker jag! Känner mig mycket nöjd med resultatet förutom att jag alltid tycker man ser lite väl "stylad" ut i håret efter att man varit hos frissan. Men imorgon efter jag har tvättat det är jag nog ännu nöjdare. 

Det är lite mer uppklippt nu, och så har hon gjort slingor i två olika färger i håret.

Randigt är snyggt.... Besöket kostade 1.150:-, lite dyrt kan jag tycka - men det kostar att ligga på topp, eller hur?

Kortare lugg såklart, den växer ju så himla snabbt...tur jag kan ansa den själv med jämna mellanrum.


Jag vill också gratulera X-kullen som fyller 2 år idag! Elmer är pappa och mamma är Katie, en av de goaste och snällaste tikar jag nånsin mött.... Vi fick tillbaks henne på mycket märkliga grunder från en fodervärd och ett tag senare fick hon ett nytt hem. Två hanhundar är det i kullen, Viggo som flyttade norrut och så Freke som haft oturen och fått byta hem redan..... Hoppas att han har det bra nu! Leiah bor i Dalarna, henne har jag träffat några gånger då hon varit här och klippt sig. Likaså Hilda som bor i Örebro, en gång har hon kommit hit och blivit lite uppsnyggad även hon. Bessie som bor delvis i Stockholm och Söderfors är väl annars den jag träffar oftast. Syrran Ulla bor ju i Sydafrika så henne har jag såklart inte träffat sedan hon flög dit... men en hel del härliga kort har jag fått på henne.


Här kommer ett foto från söndagskvällen - battingen firar sin vinst med att mysa med matte och lillhusse i soffan....


Tack för alla kommentarer! Det gör verkligen att det känns inspirerande att skriva inlägg oftare....


Kändes som det blev en allvarlig blogg denna dag så jag vill avsluta med nåt som definitivt får er att dra på smilbanden:

 


  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards