Kennel Barecho

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av barecho - 29 maj 2011 21:13

Igår styrde jag och Frida Wesslan mot Söderfors för vidare färd mot Österbybruk. Jag skulle möta upp Carro samt hennes systerdöttrar Wilma och Emma (som är min guddotter och till på köpet fyller år samma datum som mig) där. Ja, just ja - Zola var ju med i Carros bil också såklart, och jag hade med mig Baros, Miranda och Enya. Jag har ju varit i Österbybruk hur många gånger som helst känns det som, men tror det kanske var första gången för Frida.... För hon visade in oss på en väg jag inte kände till, men jag tyckte vi var så pass nära utställningsplatsen så tänkte det var lugnt.... Ja, ni som har GPS förstår säkert vad som hände..... Vi åkte genom lite villakvarter och vips var vi framme, men då från nåt heeeeelt annat håll. Så nån parkeringsavgift betalade aldrig vi eftersom vi kom dit på nån märklig väg som ingen hade räknat med.....


Nåja, P-vakterna visade in oss i alla fall på nån gräsplan en bra bit bort från entrén. Men efter att ha frågat om avlastning så fick jag till svar att det gick bra - så vände om bilen och körde dit. Carro må ha varit "ledig" från utställningar länge - men packa ur bilen och dra alla grejor det kan hon än!! Efter att vi lastat av bilen så skulle jag parkera den på rätt ställe då, men då råkade jag såklart ut för en p-vakt av värsta sort.... ( ni vet en sån där som förmodligen aldrig har fått bestämma nåt och nu ska passa på). Jag skulle parkera upp på nån liten avsats mot några stenar. Jag tyckte han pekade till höger så vred bilen dit, men nä - så hade han ju inte menat och sedan krånglade han hit och dit, jag fick backa om och om igen innan han var nöjd. Och då stod nog bilen ca 2-3 cm annorlunda än den stod som jag ställde den först.... suck.... jag har sagt det förut, och jag säger det igen - starten är väldigt viktig för hur intrycket av hela utställningen ska bli, så snälla utställningsarrangörer - var lite mer noga när ni väljer människor till denna syssla....


Jag hade laddat upp med varma kläder då jag trodde det skulle bli kallt och regn, men solen sken på morgonen - och gjorde så nästan hela tiden vi var kvar där.

 
Emma tog väl hand om Tyra hela dagen, kan säga att lilla Ty verkade mycket nöjd med detta. När jag ansåg att hon behövde sova och stängde in henne i buren så satt hon med framtassarna mot fronten hela tiden, mycket missnöjd!! Jag hade Tyra med för att Veronica och Maria skulle titta på hennes päls och ge mig lite råd om vad jag skulle göra med den. Råd fick jag och Veronica plockade lite också, till Tyras stora förtret... pälsvård är inte hennes grej verkar det som! Tusen tack för att ni tog er tid att hjälpa mig!


Baros trivdes bra hos Wilma han, lite mer trångt där blev det ju förstås....


Jag hade först inte tänkt att anmäla någon hund hit, men gjorde det ändå till slut - det är ju liksom nästan hemmaplan det här! Hur det än är så tycker jag det är trist när det är samma domare på vår ras på så många utställningar.... Spelar ingen roll vem domaren är, men jag tycker det är för ofta om man dömer en och samma ras i samma land 13 gånger under sex år. Nu vill jag absolut inte att det ska komma några domare från uzbekistan eller nåt istället. Men om man kollar i domarguiden så finns det oerhört många nordiska domare som inte verkar utnyttjas, varför? 


Först ut i ringen var förstås valparna, både Emelie och jag höll på att springa rakt in i en trädgren som hängde i ringen... bara tur att ingen av oss fick den på sig! BIR-valp blev Brian (Barecho Following Star) och BIM-valp blev Enya (Barecho Either With Or Without You). För Enya var det sista gången ut i valpklass.


Baros (Night Wish Darrem Canis) vann unghundsklassen med CK och blev trea bästa hanhund. Zola (CH Barecho He's Got It All) vann championklassen med CK och blev tvåa bästa hanhund, halvbrorsan Winston (CH Barecho Most Wanted) stod på platsen bakom i championklassen, med CK och han slutade som fyra bästa hanhund. Miranda (Barecho Devil Wears Prada) blev placerad som tvåa i juniorklassen, denna dag utan CK och Thea (CH Barecho Roses All Over) var ensam i championklass så vann den med CK och slutade som trea bästa tik.


Wilma ville delta med Zola i Barn med hund så vi bestämde oss för att packa ut grejerna och äta något innan. Nånting som är så positivt med denna utställning är att de serverar annan mat än dessa förb.....e hamburgarna och korv. Thaimat har de sålt här i flera år, så även nu - och det var sååå mumsigt med vårrullar och ris!


Wilma och Zola kom på en tredje plats så det var ju jättebra, grattis Wilma till det! Sedan skulle vi då köra hemåt.... När Frida ville att jag skulle åka vänster istället för höger så är jag så dum att jag gör det!! Vem som är dingast av Frida eller mig kan ju diskuteras..... Efter snurrande i Österbybruk ett tag så var vi tillbaks där vi startade... Struntade då i henne och körde som jag minns att jag gjort förut, och se - då gick det hur bra som helst!


Jag var hemma vid fyratiden och det var ju verkligen skönt.... Några timmar senare var vi bjudna till Johanna och Pelle på lite mat. Det blev grillat med diverse tilltugg och det smakade bra - jag smakade även nåt mystiskt som hette Halloumi - men nja, vet inte riktigt om det blir nån mer gång. Vin hade jag med mig eget, Dreams - eller Sunny Days som det heter nu - det är nog det i särklass godaste vin jag druckit!

Vi ville ju såklart se på Hubert... så söt så, och tänk att man alltid glömmer hur små de är....


De har en jättefin altan med utsikt över sjön, men lite för kallt var det igår kväll för att sitta där - men man såg ju sjön inifrån också, omtänksamt nog så fick vi sitta på den sidan så att man ser ut.....

   

En stund efter att vi ätit frågade Jacob - Du, Pelle - vad hade du tänkt för efterrätt? Nån sån hade han väl inte tänkt ut - men med lite fantasi kan man få till det mesta. God päronglass blev det med lite kola sås på, med betoning på liiiite....


Ja, här är diskussionerna igång - Turkiet eller Spanien? Att de orkar säger jag bara....


Vi hade en jättetrevlig kväll, som vanligt med Pelle och Johanna - blir alldeles för sällan vi ses!


Idag har det varit fullt upp (som vanligt, nåt måste vara fel när man säger att man har det jämt....). Valpleveranser, klippt alla valpar, fotat och filmat dom samt lite annat pyssel. Foton på valparna finns på hemsidan, här är länk till Veras: http://www.barecho.com/C-f-kull.htm samt till Pärlans: http://www.barecho.com/4g-kull.htm

Och här är då filmen med valpar som inte var samarbetsvilliga alls..... 


 

För er som undrar hur det går med altanbygget så kan jag väl säga att det går... sådär ungefär.... David åkte till Tyskland på eftermiddagen idag och kommer inte hem förrän onsdag kväll. Lite vitmålat har det i alla fall blivit som ni ser....



   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards