Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

4 x debut :-)

Av barecho - 8 februari 2014 18:18

Ja, så var det då dags för våra allra yngsta här hemma att få göra debut i utställningsringen. Nästan två månader sedan jag själv ställde ut också, men mer välbehövligt någonsin har den pausen varit...


Utställningen som skulle bli deras första är Gästriklands Kennelklubbs inofficiella utställning för valpar och veteraner och den hålls här i Årsunda. Närma och bra   . Utställningslokalen är "dansbanan" på vår idrottsplats, långt ifrån den lämpligaste platsen - framförallt för storväxta raser. Men, vad ska man göra när det är så dåligt med inomhuslokaler som vi får vara i med hundar? För även om det var trångt och halt för hundarna, så var de åtminstone varma och rena. Ridhus har jag verkligen tröttnat på måste jag säga...


Det var utannonserat med en domare från början, men det blev så många anmälda att de fick ta in en till domare. Lyckligtvis krockade inte raserna för mig den här gången... Däremot hade jag skrivit i min almanacka att utställningen skulle vara som i morgon, på en söndag, och Carro hade lovat komma och hjälpa mig visa en av tikvalparna med tanke på att de gick i samma klass. Som tur var upptäckte jag för ett par veckor sedan att utställningen var idag och då jobbade Carro... Hon kom dock dit direkt efter jobbet och då snodde hon med sig Agda hem   . Tusen tack för det Carro, ska bli såå nyttigt för "liten liten" att få se lite mer av världen!


Vi tänkte ett tag att David skulle visa, men så ställde Carolin Andersson upp - stort tack för det, du gjorde verkligen ett jättebra jobb med Pasta. Inte lätt när det är första gången för hunden och så med en helt okänd handler dessutom - men bra träning är det ju!


Nio ESS-valpar var anmälda, men en var struken. Paco (Barecho Play Now Pay Later) var väldigt lycklig över allt som fanns att se där - men tyvärr helt okoncentrerad på sin uppgift. Nåja, med träning kommer det att bli bättre. Han blev först bästa hanhundsvalp och slutligen även BIR   .


BIR-valp Barecho Play Now Pay Later & BIM Pygmalias' Bärg Polketta



Systrarna blev etta och tvåa i yngsta valpklassen, båda med HP. Etta står Patsy (Barecho PS I'm The One) och tvåa blev således Pasta (Barecho Party In My Head).


I bästa tikvalp blev sedan Patsy tvåa och Pasta fyra.



I grupp 8-finalen placerades Paco som tvåa efter en Golden Retriever.



Det gäller att fota snabbt medan Paco står stilla      .



Agda (Barecho Amarone) blev BIR-valp. Hon tyckte det var lite otäckt - tror mest det var att hon var helt själv i den stora ringen...



För i grupp 2-finalen blev det en himla fart på henne. Eller ja, efter att dobermannen som sprang upp på henne hela tiden hade gått ut ur ringen... Då vände sig den hund som sprang framför oss, en Sharpei, om och si det gillade inte den lilla fröken. Hon spottade upp sig och satt svansen rätt upp i vädret och sprang som aldrig förr, i ett försök att komma ifatt Sharpeien och tala om för den vem som var störst och tuffast  . BIG-2 blev även Agdas resultat till slut!


   
Vi passade på att ta lite andra kort på Agda också - hon blir ju snart 8 månader, fattar knappt att hon går upp i juniorklass om en dryg månad!


Även långöronen ville fota sig förstås - eller, jaaa - åtminstone deras matte.


Pasta



Pasta



Patsy



Patsy



Paco


 
Paco


Härliga resultat kom också från SSRK:s utställning i Mjölby under dagen   . Diezel (Barecho Deal Or No Deal) blev bästa hanhund, fick sitt andra CERT samt blev till slut BIR och BIS-4       . Superstort grattis till hans duktiga handler och ägare Maria Herbertsson!


Nu ska jag unna mig ett glas vin och äta lite Tacos - sedan är det dags att titta på melodifestivalen, det är spänning det - jämfört med de löjliga olympiska lekarna som är just nu...  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards