Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Spanien :-)

Av barecho - 5 maj 2014 16:37

Några verkligt härliga dagar har vi haft här i Torrevieja sedan vi kom hit i onsdags. Vädret har varit kanoners och vi har nog bränt oss allihopa mer eller mindre av solen. Så otroligt roligt har det varit att Jacob och Emil var med också   , känns tomt nu när de åkt hem... Tur mamman hade solglasögon på sig när hon vinkade adjö på flygplatsen till Jacob så han inte såg tårarna i ögonen...  . 


Här kommer lite foton från en del av de saker vi gjort hittills. 


 
Min son badkrukan står och tittar på Emil och David som ligger i poolen, njaaaa - lite kallt åt tårna var det allt tyckte han. Skönare på land med mamsen   .


 
Dom fick i mig i poolen också  - under förutsättning att de INTE skulle stänka på mig. Jag hatar nämligen att få vatten i ansiktet....

 
... tror ni att det gick att låta bli?! Haha... nä, såklart inte så det blev snabbt upp ur poolen för min del.


 
Intensiv bollek i poolen för de som tycker sånt är roligt...


 
Kerstin och jag satt på bänken och tittade på vi istället och sedan kom David dit också :-)


  
Ser ut lite som om den galne professorn bor här eller nåt - denna märkliga manick sitter på takterrassens ena hörn. Den är kopplad till en väderstation som visar temperaturer, luftfuktighet och hur mycket det blåser och i vilken riktning - samt att den gissar hur vädret ska bli.... Gissningarna har väl varit "sådär" kan man säga - den sa att det skulle bli regn till när vi kom hit, men det enda regn vi sett är det från foton tagna i Sverige   .


 
Strandraggarna på väg neråt stranden...  


 
Även vid första doppet i havet var han lite tveksam Jacob...


  
... visst ser det väl ut som han tycker det är lite kallt va?


  
Tja, vad sonen gör här vet jag inte riktigt - tränar på att flyga kanske? Jag kan flyga, jag är inte rädd....


 
Man ser lite annorlunda människor här och där måste jag säga - vad dessa två hade för intensiv diskussion en bit ut i vattnet vet jag inte... De såg inte ut som om de hade jättetrevligt iaf   .


 
Det är nåt visst med horisonten tycker jag - visst är det häftigt att man kan se så långt.


  
Lite bollek blev det förstås i havet också...


  

.... plus lite dans   .


 
Jag hade ju lovat Jacob att jag skulle doppa mig i havet innan han åkte hem - och inte svek jag min lilla älskling inte. Självklart badade jag - och inte ens bara en gång, utan två gånger. Så otroligt kallt var det faktiskt inte - kanske typ 18-19 grader, men när man väl doppat sig så var det skönt.


 
Dock gillade jag inte vågorna - som sagt så hatar jag att få vatten i ansiktet och på nåt sätt så tog inte vågorna hänsyn till det...


  
Här flaxas det för fullt i vattnet   .


 
      


 
Ni ser vem som går först i vattnet eller hur? Jacob och Emil hinner knappt med ens...


 
Snabb doppning i havet av mig innan nästa våg skulle komma!



Ett bad med stor-älsklingen blev det förstås också     .


 
Vi fick för oss att vi skulle åka ner till La Manga och Mar Menor som ligger några mil söder om Torrevieja. La Manga var det ställe som jag åkte till med min familj när jag var 10 år gammal så tyckte det skulle vara roligt att åka dit igen. Resan trodde vi skulle ta en halvtimme dit ungefär - meeeen, man kan väl säga att vi inte hittar så jättebra på vägarna häromkring. Resan tog ca 2 timmar och det hördes allt några suckar från baksätet tyckte jag... En klunga med cyklister hittade vi också på när vi var på villovägar.



Stranden var inte alls lika fin där - jag skulle försöka mig i för att bada, men botten var skitäcklig så det var bara att glömma för min del...



Jacob och Emil började spela lite fotboll i närheten av några tjejer - men efter att de gått därifrån fick de sällskap av en kille (gubbe) från Madrid som spelade lite med dom :-)


 
David och jag har gått på morgonpromenad några morgnar när det passat. Otroligt härligt att gå vid havet och känna lukten av vattnet och vara en del av den härliga atmosfär som är på ett sånt här ställe. I princip alla går med hundarna lösa här - men inte en enda hund har gått fram till någon annan hund eller människa så de stör ingen. Det glädjer mig verkligen att se att det fungerar så bra - och i det här landet verkar det inte alls vara så att alla skriker att de är allergiska eller hundrädda, utan här verkar det accepteras att hundar är en naturlig del i samhället. Tokgillas av mig   .



På en av våra promenader kom vi till en liten park där man gick helt i skuggan ett tag. Jättemysigt var det - och vi saknade nog båda två våra hundar när vi gick här helt ensamma - bara med en vattenflaska som sällskap...



Det går som en lång strandpromenad som alla går, cyklar eller springer på - otroligt många ute på morgonkvisten. Gamla som unga, tjocka som smala - härligt   .



De kvällar vi har ätit "hemma" i lägenheten har vi suttit uppe på takterrassen och tittat på solnedgången - fantastiskt att få göra det utan att det är fullt med mygg kring en.



Emil ser verkligen ut att njuta av maten här   .



Vi har ätit ute några kvällar också - här är vi på väg till en Italiensk restaurang som ligger i närheten. Humle och Dumle ser ni här - de var rejält hungriga här och tyckte nog att vi gick för sakta...



Riktig pannacotta beställde vi in till efterrätt - supergott   .


 
Vi åkte till La Zenia Boulevard för att shoppa en eftermiddag också. Även då körde vi vilse - men om vi inte hade gjort det hade vi aldrig fått se mannen som var till hälften i en soptunna... Så ibland kan det vara lite roligt också att åka nån timme extra i bilen, eller vad säger ni Jacob och Emil? Subway fanns där på köpcentret och jodå, mackorna smakade lika gott där som hemma :-)


 
En hel del kassar blev det - de flesta åt sonen förstås och ni ser vem som är chefen va och vilka som går efter med alla kassar?



Marknad var det också i Torrevieja - men där hade vi bara lite problem efter att vi gått av bussen innan vi hittade dit. Här granskas kartan noga....



Tja, nån kasse blev det även därifrån. Ett par tröjor till David och jeans-shorts till Jacob. Till mig? Nääää, vart såklart inget....


 
Men hur klarade vi oss utan våra smartphones? Fanns vi ens då??



Det var några som gjorde skulpturer i sanden, det visade sig vara skandinaver och de låg sedan och sov bredvid under natten. Njaaa, inte helt så jag tänkt mig leva när vi flyttar till Spanien - tror jag måste försöka försörja mig på nåt bättre sätt...



Poolerna är populära :-) ... dock ser ju inte David alltför glad ut här ;-)



Det här kortet tog jag i morse på Jacob när vi var på väg till flygplatsen - sa det till David sen, tänk att han är så stor att han kan flyga hem själv nu :-) Iofs ihop med Emil - men ändå... De var jätteduktiga som fixade detta galant. Och det trots att de fått fel gatenummer av oss (som vi fått av personal vid incheckningen). De stod i kön på väg till ett annat plan när de upptäcktes att de hade fel biljetter - bara för dem att rusa till rätt gate där de hamnade sist i kön men till slut kom på rätt plan iaf.... Puh, tur jag inte visste detta förrän efteråt!


Saknar mina hundar något otroligt, men jag vet att de har det superbra där de är   . Har fått några kort och det känns skönt att se de trivs och mår bra   .

  
Floyd


 
Twiggy


 
Pasta


   
Pasta igen, i snön som kom på sista april hemma....


      


       
   

 
 
Ingen bild

Birgitta & Lizzie

5 maj 2014 18:54

Ser ut som om det inte alls går nån nöd på er :-) !
Skoj att ni varit till La Manga också, nu är det visserligen några år sen vi var där, men mina föräldrar hade länge en lägenhet just där, en bit ut " på armen " till Mar Menor :-)
Ha en skön fortsatt vistelse i Torrevieja !!
Kram från oss som bara hade nån plusgrad i morse ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards