Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Två födda och fler på väg :-)

Av barecho - 22 september 2015 07:46

Enya har sovit tätt intill mig hela natten i vår säng. Flåsat och bäddat så man trott man varit ute på ett stormigt hav för det mesta. Men hon har vilat lite då och då också.


Vid 05.00-tiden var hon rejält orolig och ville gå ut och kissa, sedan kom första krystvärken en halvtimme senare. Så då var det bara att förlytta mig och Enya till valprummet, något hon verkade väldigt nöjd över.

 
Jobbigt, jobbigt...


  
Snart så är första valpen född


 
Och här är första valpen äntligen född, det är ju oftast den som är jobbigast att få ut.


 
Udda heter första valpen, det är en tik och hon vägde 428 gram.


 
Exakt en timme senare, kl. 07.00 föddes valp nummer två. En hanhund som heter Ubbe, han väger 462 gram.


Valparna är rätt så stora så det kanske inte är fullt så många som jag trodde ett tag, men skönt att de är stora och kraftiga. Inte för att det är någon garanti, det kan hända saker med dem också.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards