Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Fem födda nu

Av barecho - 22 september 2015 10:07

Ungefär en valp i timmen har det blivit, och nu har Enya fem valpar - 2 hanhundar och 3 tikar. Alla verkar pigga och livskraftiga såhär långt och Enya är väldigt duktig   .


Trot, eller ej - men den tredje valpen föddes exakt 8.00, och det efter att första kom 6.00 och andra 7.00 Hon är punktlig Enya måste jag säga   .


 
Så 8.00 föddes alltså denna tik, hon heter Ulli och vägde 386 gram och är för närvarande den minsta.


  
Klockan 08.25 föddes denna tik, Uma och hon vägde 410 gram.


 
Sen tog Enya en lite längre paus - jag försökte ta flera kort men så fort Enya ser att jag tar kameran lägger hon huvudet över valparna så jag inte ska se dem. Här lyckades jag dock när hon hade upp huvudet lite snabbt.


 
Så 09.55 föddes till slut en till hanhund, han kallas Ullman och väger 430 gram.


Hon har några moderkakor kvar så det är lite svårt att säga något om hur många som är kvar, men jag skulle gissa på två kanske.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards