Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 15 maj 2019

Curry & Biggles valpar är här :-)

Av barecho - 15 maj 2019 17:09

I fredags var det dags för Curry och Biggles valpar att födas - två dagar före beräknad valpning   . Curry var så otroligt tjock så jag hade nog trott de skulle födas tidigare i veckan, men icke - valparna var inte beredda förrän på fredagen så det blev alltså då, den 10:e maj. Hon åt som vanligt kvällen före, var inte speciellt orolig och tempen låg på 37,5 så helt säker på att det var på G var jag inte. Tempen hade några dagar tidigare varit nere på 37,3 så det var inget säkert tecken. Däremot ser man det i blicken, nånting är annorlunda och det är ändå det säkraste tecknet på att det ska bli valpning. Jag sov med Curry hela natten och lite började hon småbädda och hässja efter midnatt. Vid 04.00-tiden ville hon gå ut och då var hon rejält orolig. Klockan 05.15 kom första krystvärken så då var det bara att stiga upp och göra morgon. Förra kullen valpade hon också dagtid, betydligt trevligare förstås än när det sker mitt i natten.


 
Första valpen föddes 06.40, en hanhund som vi kallar Miles. Han vägde 352 gram. Han är brun/vit med tantecken. 


 
Andra valpen föddes 25 minuter senare, klockan 07.05 Även det en hanhund, vikten var 290 gram och hans namn blev Macoy. 


 
Tredje valpen föddes 07.55, ytterligare en hanhund. Han heter Malec och vägde 326 gram.


 
Klokan 08.25 föddes första tiken, hon heter Macy och vägde 310 gram. Hon är också brun/vit med tantecken. 


 
Valp nummer fem var en tik, hon heter Madicken och vägde 298 gram. Hon föddes 09.45


 
Nästa valp föddes 10.09, en hanhund som vi kallar Melvin. Han vägde 274 gram och är den som var minst när de föddes, han är också brun/vit med tantecken. 


 
Valp nummer sju var en till hanhund, han föddes 12.00 och heter Mio. Han vägde 406 gram och var den som var störst vid valpningen. Jag trodde nästan det var slut då - ofta tycker jag den valp som föds sist är den som är störst.


 
Men den sista valpen föddes 12.25, en tik som heter Micki. Hon vägde 332 gram.


Det kan vara några fler som har tan-tecken, det är lite svårt att se när de har svaga tecken. 

 


Curry har gott om mjölk så de är väldigt tjocka och rejäla just nu. Nu vill man bara att de ska växa upp så man får se lite mer av hur de ser ut.... tålamod, tålamod....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards