Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Blandade känslor

Av barecho - 29 maj 2010 19:31

Är så hemkommen från Österbybruk, sitter nu och värmer mig med ett glas vin och torra kläder efter en dag ute i regnet... Det är faktiskt inte roligt med utomhusutställningar när det är regn, så är det bara. Om jag fick reda på i förväg vilket väder det blev och de sa regn - då skulle jag inte anmäla om det ens var gratis!
Jag körde själv hemifrån och mötte upp Marina med Ditte där jag korsade E4:an, det var hon och Eva som var mina assistenter denna dag! Jag måste ha de bästa valpköparna i världen som ställer upp och hjälper mig med allt möjligt! Superdupertack för all hjälp idag!  

Dagen började inte riktigt på bästa sätt när de sa att jag skulle parkera halvvägs till Kina fastän vi var där så tidigt. På gräsmatten mittemot entrén där vi alltid annars har fått stå skulle minsann alla funktionärer stå... Med tanke på hur stor gräsmattan är där så måste de ha varit funktionärsträff eller nåt denna dag!
Nåja, som tur var så regnade det inte så det gick ändå bra att gå hela vägen ner med hundarna. När vi sedan kom till entrén så låg det en lång sträng med hostslem där. Varningsklockan ringde direkt - kennelhosta?! Jag sa till de som stod vid insläppet att de måste ta bort det med tanke på smittorisken, men nä - det var inte kennelhosta påstod de...
Till en början trodde jag att vi skulle klara oss från regn, men där hade jag fel kan man säga... Var bara att sätta på sig regnstället när Messi skulle in i bästa hanhundsklassen, och sedan var det på till jag klev in i bilen på väg hem!

Ja, för att inte bryta en god vana så var Glimmer först ut även denna dag, och hans resultat blev tvåa i valpklassen utan HP. Sedan var det syrran Dittes tur, hon vann sin klass och blev sedan BIR-valp! Så var det Messis tur och han vann klassen med CK. Winston var vår representant i championklassen, och han blev där placerad som trea med CK. Tuff var med igen som vår vackra veteranpojke, ett CK blev det även denna dag och sedemera BIM-veteran! I bästa hanhundsklassen blev Messi tvåa, med CERT nummer fem!!

Syrrorna Caitlin och Marta var först ut bland juniortikarna, Marta kom tvåa med CK och Caitlin blev trea med HP tror jag... har nån övertro på mig själv så ibland antecknar jag inte resultaten, utan tänker - det där kommer ju jag ihåg! Jo, tjena...

Två fina öppenklass tikar var med från oss, det var Lina som blev tvåa i klassen med CK och så Quandy som placerades som femma. Championklassen vanns av Clådan som sedan även vann bästa tikklassen med CACIB. Tror att hon nu har fått de CACIB som krävs för titeln C.I.E., så bara hon får det sista kortet ska vi skicka in ansökan - tror hon måste vara en av de yngsta i vår ras att få den titeln isåfall - hon är ju bara 2,5 år än så länge! Clådan blev sedan BIM och BIR blev "barnbarnet" Sammy, Goldmoore's Gold Dreamer - stort grattis till Tina och Micke! Här skulle jag då ha haft in ett BIR/BIM-kort, tror Eva försökte knäppa med min kamera - men när jag skulle ladda över korten så var där tomt! Där ser man, inte bara jag som behöver gå en fotokurs!  

David kom dit i "halvlek" och hämtade hem Clådan som frös, och så de värsta tunga grejerna - han hade varit på Jacobs fotbollsmatch under förmiddagen. Jag och Eva tog en promenad till där de sålde Thai-mat utanför utställningsområdet. Blir så glad när det finns annat än korv och hamburgare att köpa! Jag köpte vårrullar, och det smakade skitbra - åt upp alltihopa! Eva och Marina såg lite chockade ut över att jag tyckte nåt var gott... Vi hade pratat lite innan om att man kan få rynkor runt munnen som rökare när man blir äldre, och ja - det lär ju inte vara någon risk för mig - utan det är väl rynkorna som blir när jag rynkar på näsan åt all mat som istället drabbar mig!  

Blev några timmars väntan innan finalerna då vi passade på att shoppa lite, en dunk med vitshampo blev det för mig denna dag - letade efter lördagsgodis till hundarna också, men jag hittade inget så de fick nöja sig med korven och köttbullarna som var kvar efter dagen.

Så blev det till slut dags för Ditte att gå in i BIS-valp! Marina visade henne själv, såg verkligen jättebra ut och jag trivs alldeles utmärkt att få stå utanför och som denna gång agera fotograf med min nya toyboy. Kan väl säga att det går sådär än så länge vad det gäller hans och mitt förhållande - tror det är mest jag som är intresserad så här långt... Försöker mig på att förstå alla finesser, men det är nog långt kvar än för min del tror jag så han önskar nog att han hamnat nån annanstans! Så här blev t.ex ett av korten jag tog:
  

Ja, man var liksom tvungen att ta bort fingrarna innan man knäpper, men sjutton så fort han knäppte korten - behövde bara nudda den så var det klart! Inga fyra sekunder där inte...he...he...
  
Här är sötaste Clådan, tränade lite före på dagen med att ta kort på henne

  

Här är Ditte och Marina på språng in i finalringen...

  

..och det blev en BIS-3 valp placering för henne till slut, inte illa med tanke på att det var en hel hög med valpar med! Domare i denna final var en holländsk dam vid namn Monique van Brempt.


Sedan var det bara att packa ut det dyngsura tältet i bilen, blir till att sätta upp det imorgon + att torka mattan då det bara rann av den... Hemresan gick bra, är ju som på hemmaplan det här då vi har knappt 1,5 timme dit. Jag har börjat lyssna på Viveca Stens bok, i de lugnaste vatten och den verkar lovande så här långt. Ja, måste ju prata i telefon en del också såklart, pratade bland annat med Carro och vi grät ihop en stund över våra gamlingar... Blir lätt så sorgligt när man tänker på att man kan mista dem när som helst, kan man såklart med vilken hund som helst - men då Fritte har magrat av nu på sista tiden så känner jag mig så himla orolig för honom...


Fick sedan se på FB att Loke blivit BIR och BIS på Norsk Spanielklubbs huvudutställning i Norge idag! Blev såklart oerhört glad, så jag ringde till Vanja för att gratulera. Möttes då av en dämpad Vanja, som såklart var jätteglad över vinsten - men som hade svårt att glädjas helt åt den då valpköpare till henne råkat ut för en bilolycka på väg till samma utställning i går eftermiddag. De hade två hundar med, tiken de har från Vanja och så en tik de har fött upp själva - Chanel. Chanel är en dotter till Eros, och jag har själv träffat både henne och ägarna flera gånger och det kändes fruktansvärt att höra vad de råkat ut för..Båda hundarna flög ur bilen vid kraschen, Wilma fick de tag i - men Chanel sprang iväg, helt chockad såklart. Och än så har jag inte hört att de har fått tag på henne....

  

Såhär såg bilen ut efteråt.... Som tur var så klarade de sig alla bra fysiskt...


Lider oerhört med både Chanel och hennes ägare, och hoppas innerligt att de får tag på henne oskadd.... Förstå så rädd hon är där ute nu alldeles själv, lilla vännen...

 
 
Ingen bild

Ane

30 maj 2010 08:11

Uff ja, det var en hämsk ulykke.Det er masse människor som er engasjerad i och finne Chanel.Så vi hoppas alla at hun ska komme til rette.

 
Ingen bild

Susann

30 maj 2010 08:52

håller alla tummar o tassar vi har här hemma för att Chanel kommer hem oskadd .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards