Kennel Barecho

Alla inlägg den 5 april 2010

Av barecho - 5 april 2010 20:50

.... av mamsens Pärlssons Pärla.... Tårarna kom när jag fick SMS om att hon fått sin första valp, en hanvalp 20.10 fortsättning följer! Vi tänker på dig Pärlssons och önskar vi var hos dig nu....  

Av barecho - 5 april 2010 14:47

Gårdagen började med grått och disigt väder här hemma  , och det kändes trist när det varit så fint dagen före… men allteftersom dagen gick så trängde sig solen fram och värmde så himla skönt! Hundarna och vi spenderade mesta dagen utomhus, och det kändes mycket välbehövligt… På kvällen skulle Thomas & Therese komma hem för att fira lite Påsk här hemma, Påskharen hade ju också gömt ett ägg till Thomas och det ville han såklart ha…. Mamma och Leif kom också hit för att äta lite och umgås, det är ju inte så ofta vi träffar Thomas nuförtiden när han bor i Söderhamn så det gäller att passa på när han väl är här! Grillat med potatisgratäng blev det, lite dryck till och det smakade verkligen gott.
  

Hundarna var inte med i rummet när vi åt - jag sneglar på dem såklart.... de står utanför grinden och suktar.... När nån inte kollade så noga när de gick genom grinden så passade Fritten på att smita emellan och lägga sig vid mina fötter... och han hörde inte alls nåt av de försök vi hade att få ut honom, och konsekvent & bestämd som jag är så fick han ju ligga kvar...hmmmm.....


Jacob har pratat om att han skulle vilja ha en chokladtårta, och jag hade hittat ett recept på en sådan som jag tänkte att jag skulle prova att göra…. Jag hade inte läst igenom receptet så noga innan – och det var nog tur…. För om jag hade gjort det så hade jag inte gett mig på att göra den. Herregud, så mycket olika moment och krångel det var… Men färdig blev den till slut, och om man säger så här – gillar man choklad så var den supergod – men den var mycket mastig, så någon större bit fick då inte jag ner i alla fall….

   

David har varit iväg och jobbat en sväng under dagen, nåt som jag då slipper att göra i mitt jobb i alla fall…. Minns när jag jobbade på macken hur jobbigt det var att jobba kvällar och helger…
Under tiden han var på jobbet så kom Marina med familj hit och hämtade Bitte. Hon ska ha henne som en fodervärdstik så utställd kommer hon ju att bli, säkert både av mig och Marina! De gillade dock inte riktigt namnet Bitte, så hon döptes snabbt om till Ditte! Ditte och Ida fann varandra direkt – och som det verkade så hade de väldigt lika uppfattning om vad som är roligt att göra…Så det blir nog livat där hemma nu ett tag skulle jag tro  !
  


Resten av dagen här ska jag försöka ägna åt att uppdatera hemsidan, nåt som inte är gjort nu på ett bra tag…





Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards