Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Sov gott lilla Dusty....

Av barecho - 19 maj 2010 21:14

Idag somnade lilla Dusty in, sorgligt såklart - men bättre ändå att det hände nu än längre fram ifall det var så att han hade någon medfödd missbildning. Jag har inte matat till honom något alls, brukar inte göra det då de ofta blir dåliga i magen och det kan ju vara förödande för en valp som är svag. Men, jag har lagt till honom i princip var 3:e-4:e timme i några dagar och sett att han ätit, ifall han skulle ha varit okej så skulle han ha hämtat sig av det tycker jag...Jag upptäckte igår att det några gånger när han åt kom mat ut genom nosen. Någon gomspalt har jag inte upptäckt, men jag har hört att de ibland kan ha väldigt lite och så långt bak att det är nästan omöjligt att se. Kylie är också mycket lugnare nu, så förmodligen kände hon att det var något fel på Dusty och blev orolig av det.
  
Det är varmt inne i valprummet nu, så oftast ligger de ganska så utspridda. Här är de så trötta, utom Davis som mumsar på. Kylie fick lite makaroner som blev över, och det var hon glad åt. Hon har ju lite jobbigt nu när hon inte kan tigga från bordet för att hon är inne hos valparna...
  
Här har några fler vaknat till, från vänster så är det: Davis, Decada, D'Arby, Dempsey, Duke & Denver.

Imorgon blir de en vecka gamla, tänk hur fort tiden går och så snabbt de växer!

 
 
Erika

Erika

19 maj 2010 21:50

Uch sånt där är sååå jobbigt,men naturens gång är skoninglös och vet alltid vad som är bäst.
*Kramar om*

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Camille

19 maj 2010 22:29

So sad. Sorry for the loss Helene

 
Eva

Eva

20 maj 2010 06:13

Så himla sorgligt... Även om jag förstår att det är sådant som händer.
Roligt att de andra växer på sig som de ska!

http://www.engspringer.cybersite.se

 
Ingen bild

Gunilla LH

20 maj 2010 10:25

Allt har en mening...Precis som Erika säger så har ju naturen sin gång. Men visst är det jobbigt!

 
Ingen bild

Katarina H

20 maj 2010 12:49

Vad tråkigt...Dusty..som en liten dimma hälsade han på..
Å nog är det ju så att det var ngt fel - behöver ju inte vara gomspalt, kan ju vara som du säger, längre ner, kanske inte struplocket fungerade riktigt så mat läckte ut i luftvägarna? Trist så klart men inte mkt man kan göra. Hoppas Kylie kan känna sig lugn nu och ta hand om sin kull i lugn o ro - för nog har de ett sjätte sinne alltid.

 
Petra

Petra

20 maj 2010 20:51

Ursch så tråkigt :( Håller tummen för att övriga nu fortsätter att växa på sig! Man blir ju inte bara liiite valpsugen när man kikar in här ;)

Hälsningar
Petra & Bingo uppe i Jokkmokk :)

http://hpbs.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards