Kennel Barecho

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av barecho - 27 maj 2011 22:08

Nu börjar lugnet sänka sig över Barecho-gården..... De tre hundar jag ska ha med mig imorgon är badade och fönade. Inte för att det känns speciellt inspirerande när det fullkomligt ösregnar ute.... Har kollat på yr.no och där ser det ut som det inte ska bli regn imorgon och hoppas verkligen att det stämmer! Österbybruk är inte kul i regn för då förvandlas allt till lera..... Jag åker själv härifrån, men Carro, Wilma och Emma kommer också dit - ska bli sååå roligt! Tyra tyrann ska också följa med, bara som åskådare denna gång.


Idag kom ÄNTLIGEN svaret på cellprovet och svaret var NORMALT, jippiee!! Förmodligen är det väl därför det har dröjt, men de borde ju förstå att man oroar sig så kunde ju snabba på lite... har ju gått nästan 6 veckor nu sedan jag tog provet. 


Fick PM:et till Springerklubbens Club show idag, endast 80 vuxna och 16 valpar är anmälda... himla trist tycker jag. Det vore ju så oerhört roligt om vi kunde försöka samlas på en utställning varje år, de flesta av oss springerälskare - men det verkar svårt att få till det... Vet inte vad jag tänkte på som tydligen har anmält sju hundar och så ska vi förmodligen ha en till med oss ner.... Vi har ju fortfarande bara en volvo så kan bli lite lätt trångt! Nåja, det ordnar sig väl - eller så får nån stanna hemma. David och jag har också anmält oss till supén efter utställningen, det ska bli jättetrevligt - hoppas det är många som kommer dit så vi får en rolig kväll.


David har varit i Polen igen nu i veckan och på söndag åker han till Tyskland....suck.....så blir som sagt fullt upp här hemma då. Därför har jag inte hunnit klippa och fota varken Veras eller Pärlans valpar - men hoppas hinna med det på söndag. Varför har inte dygnet mer än 24 timmar??


Det har varit strul med att få Veras valpar registrerade. Jag brukar försöka ha valparna reggade när de är ca 6 veckor, skönt att ha stamtavlorna i tid tycker ju jag som har lite lätt kontrollbehov. Men av olika anledningar så kom inte reg. ansökan till SKK förrän 18/5, då via mail. I tisdags, den 24/5 fick jag ett brev hemskickat om att de saknade hanhundens höftledsresultat. Blev så himla förbannad så kastade mig på telefonen på en gång, tog inte ens av mig jacka och skor! Fick tag på den som skickat brevet till mig och ifrågasatte då varför de inte kunde gå in på Norska Kennelklubbens Dogweb och se att han var röntgad?! Men, nej - det hade de inte tid med. Att skriva detta brev och skicka till mig måste ju ha tagit minst lika lång tid....De prioriterade att få ut stamtavlorna fort sa hon, vilket såklart är bra, men det tar ju inte många sekunder att gå in på en sida - slå in reg.numret och kolla på vad som står där. De kunde ju inte kolla resultat över hela världen sa personen jag pratade med. Nej, det förstår ju jag också - men här handlade det om Norge. Finns väl nåt samarbete som heter Nordisk Kennel Union och då borde väl kanske sånt ingå? Att de kan gå in och kolla i varandras data, eller? Jag sa också det att jag nog kan tycka att vi som uppfödare borde kunna få den servicen med tanke på allt vi betalar... men icke, bara att skicka med kopia på intygen i fortsättningen då!


Men nu till nåt positivt om SKK. Har ni sett nya sajten: http://www.kopahund.se ? Jättebra tycker jag, som vi har väntat på denna!! Det måste vara 3-4 år sedan jag hörde talas om att tankar fanns på en sån sida... men nu är den alltså färdig. Nu får vi se om valpspekulanterna hittar dit, hoppas det då Blocket och liknande kryllar av oseriösa.... Inget fel dock att annonsera där tycker jag, men man ser ju en del annonser som är så långt ifrån seriösa som man kan komma. På den nya hemsidan finns Veras kull nu under cocker spaniel så den kan ni hitta där!


Tyra är sugen på pizzan....

..... men släpp ner mig då människa!!

Sådärja, nu är allt som det ska! Det bästa man har sätter man på bordet....


En liten fredagsfräckis är det väl dags för igen, eller hur?

En dag gick en gammal dam till Bank of Canada med en stor väska, full med pengar. Den gamla damen insisterade på att få tala med bankdirektören för att öppna ett sparkonto, därför att – som hon sade – hon hade mycket pengar.

Efter mycket diskussion tog en anställd med henne till direktörens kontor.

Bankdirektören frågade henne hur mycket hon ville sätta in.

Hon sade 165,000 dollar.

Han blev nyfiken och frågade hur hon hade kunnat spara en så stor summa pengar.

Den gamla damen sade att hon slagit vad.

Mycket förvånad frågade direktören: ”Vilken sorts vadslagning?”

Den gamla damen sade: ”Till exempel, jag slår vad om 25,000 dollar att dina testiklar är fyrkantiga”.

Direktören började skratta och påpekade att detta slags vad var omöjligt att vinna!

Den gamla damen svarade: ”Vill Du slå vad?”

”Visst”, svarade direktören, ”jag kan garantera att mina testiklar inte är fyrkantiga”.

Den gamla damen sade till honom: ”Säg mig hur mycket vi slår vad om, så kommer jag tillbaka imorgon kl 10 med min advokat som vittne, om det är OK för Dig”.

”Inga problem” sade direktören.

Den kvällen blev direktören mycket nervös över vadet och tillbringade en lång stund framför spegeln för att undersöka sina testiklar, vände på dem i alla riktningar, om och om igen, för att försäkra sig om att hans testiklar inte kunde ses som fyrkantiga så att han var säker på att vinna vadet.

Nästa dag, precis kl 10, kom den gamla damen med sin advokat till bankdirektörens kontor.

Direktören drog sedan ner sina byxor så att hon och hennes advokat kunde se allt.

Den gamla damen kom närmare och frågade honom om hon fick röra vid dem.

“Naturligtvis, varsågod!”, sade direktören, med tanke på att det var så mycket pengar som stod på spel, “Du måste vara 100% säker.”

Damen började leende göra vad hon hade bett om

Direktören tittade upp och såg advokaten dunka sitt huvud mot väggen.

Han frågade den gamla damen: ”Vad gör han?”

Hon svarade: ”Det är antagligen för att jag slog vad med honom om 100,000 dollar att jag omkring kl 10 idag skulle hålla Bank of Canada’s direktörs testiklar i mina händer!”


Avslutar med kort på ett av rådjuren som man kan se nästan jämt på åkern nedanför vårt hus. Dom är så himla fina, för mig är det helt ofattbart hur man kan få lust att skjuta nåt så vackert och oskyldigt....  


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards