Kennel Barecho

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av barecho - 6 juli 2011 17:09

Hela måndagen gick åt att förbereda resan förstås. Hela huset skulle städas (för man kan väl inte åka hemifrån utan att det är rent och snyggt?!), hundarna skulle badas och fönas, det skulle handlas hem till Henke som ska bo här med de hundar som är kvar hemma, några hundar skulle ut till vänner och bekanta (Baros åkte till Eva-Lena och Magnus i söndags, Lleyton till Inger och Tyra till Emma). Nån packning hann vi inte med utan det fick vi skjuta upp till tisdagmorgonen istället...

 

Vet ju att jag med största sannolikhet inte kommer att hitta mycket för mig att äta nu förrän jag är tillbaka hemma igen så laddade upp med Tacos på måndagkvällen.

Hundarna var laddade, ja - åtminstone Messi och Enya!

  

Vi hade tänkt åka vid 9.00-tiden på tisdagen, men vi kom inte iväg förrän 9.30 Då skulle vi först förbi på två ställen i Årsunda och ett i Sandviken. Så inte förrän vid 10.30 var vi vid Främlingshem som ligger 10 min från oss. Ingrid visade att det skulle ta 20 timmar och var bra precis 200 mil till hotellet i Paris.


Vi stannade i Eskilstuna för att lämna Puh och passade då på att äta lite lätt. De hade väldigt fräscha baguetter där, nybakat bröd och fyllningen la de i så allt kändes nytt och inte sunkigt som det ofta gör när man köper färdiga mackor. Räkor och ägg valde jag. Jag frågade kassörskan ifall det var fräscha räkor så jag inte skulle bli dålig i magen. Vad svarar man på en sån fråga? Nej, sa hon - de är lite gamla och sura...ha..ha....  Trevligt med en kassörska som var trevlig och verkade gilla sitt jobb!!


Nästa stopp blev söder om Norrköping, vi skulle kolla oljan hade jag bestämt. Och tur var väl det, det syntes inget på stickan alls. Men nu är det fixat!

Bäst du kollar däcken ordentligt! Vi vet ju att det brukar kunna vara lite si och så med det vad det gäller David....

 

Det var jättemycket trafik när vi åkte genom Sverige, inte så konstigt förstås. Många semesterfirare som man tydligt kan se inte brukar vara ute och köra så mycket annars...


Vi ville äta så sent som möjligt innan vi lämnade landet så det fick bli McDonalds strax före bron. Där gav vi hundarna kvällsmaten och rastade dom ordentligt. Endast en av fyra tyckte att detta var ett bra ställe att bajsa på.... Så himla jobbiga de är, Enya hon bara satt sig hon - inga problem där inte. Men tanterna.... suck.... Clådan har inte bajsat ännu hon, och då har hon ju även ätit frukost idag förstås!


Bye bye Sverige. Ca 19.30 lämnade vi landet, fick ju stänga av FB och allt annat från mobilen då också - som man vänjer sig med att ha det tillgängligt hela tiden om man vill...

Fin utsikt från Öresundsbron.


Vi hade kontakt med flera av de andra som skulle bo på samma hotell som oss under resans gång. Och när vi står vid färjan i Rödby så står även Cissi, Lotta och Carolin där och väntar! Trevligt så vi fick lite sällskap under resan.


Ungefär 22.30 körde vi i land i Tyskland. Då var det becksvart ute, och det var inte utan att jag tyckte det kändes lite obehagligt att vi skulle stanna på nån rastplats vid den här tiden utefter Autobahn...


Vid midnatt stannade vi för att tanka. Han som jobbade där var ett riktigt "charmtroll", NOT!! Vi hade ju tankat och kom in och skulle betala, han bara stirrade på oss och suckade typ... David sa på engelska att vi hade tankat, han suckade igen och sa med mycket irriterad ton - Which number?? Ja, han menade då på pumpen såklart..... Den frågan hade förstås varit relevant om någon mer än vi hade tankat, vilket inte var fallet här.... Skitigt hår hade han också (och det är ju nåt som jag inte är så förtjust i, fråga mina söner..ha...ha...). Nä, han gjorde inte mycket för att jag skulle få en positivare bild av Tyskland om man säger så...


Vi tog ut hundarna för att rasta dom där, men det kändes obehagligt. Skum belysning och en massa märkliga (ja, utifrån min betraktelse då - de tyckte kanske samma sak om oss....) människor. Nej, snabbt in i bilen igen och sedan stannade vi inte igen förrän det ljusnat lite...


David körde genom hela Tyskland också, men när vi kom in i Belgien blev han trött så då blev det min tur att köra. Då hade det just börjat ljusna så det kändes ju skönt....

Vi började väl bli lite småtrötta här så vi tyckte detta såg väldigt roligt ut, lastbilen som kördes på släp framför oss...


Började bli dags för oss att stanna så hundarna skulle få sin frukost. De mumsade glatt i sig, vilket man inte alls kan säga att jag gjorde.

David köpte en kaffe till sig och te till mig. Men fy faen så illa det smakade!! Hon som jobbade där kunde engelska och var hur trevlig som helst, så jag trodde vi var helt överens om hur teet skulle vara. Men om det där är franskt te så tror jag att jag skippar det faktiskt...


Kändes skönt när det stod att vi bara hade 15 mil kvar till målet. När det sedan bara var 5 mil kvar så tog det helt stopp för oss bägge.... Inget att göra, bara att köra in på en rastplats för att sova en stund. Livsfarligt att köra när man känner sig så trötta som vi var då!


Ingrid lotsade oss till hotellet lätt som en plätt, så vid 10.00-tiden körde vi in på parkeringen. Då var Micke och Carina, samt Caroline med familj redan där. De hade blivit lovade att de skulle göra iordning två hundrum till dem och det var ju jättebra service. Vi fick vänta till 13.00 på vårt rum, men det gjorde inget - vi visste ju att vi förmodligen inte skulle få rummet ifall vi kom dit så här tidigt.

Hotellet ligger bra för hundarna tycker jag, finns en del grönområden runtomkring som vi kan rasta dom på.

En hel del packning som ska med in på rummet....

Clådan Ding-ding hon tar det bara lugnt hon....


Vi bestämde oss för att gå iväg och äta något under tiden vi väntade på vårt rum. Det skulle finnas ett Mc Donalds så vi stegade dit. Ville inte lämna hundarna i bilen så de tog vi med. Carina påminde mig ju om att fransmän ska vara så positiva till hundar och att man får ha med dom på restaurangerna här.     


Meeeen, så var inte fallet. Vi hann inte mer än in på McDonalds så kom det en och sa till att hundar inte fick vara där. 

Micke, Carina, David och jag samt våra fyra hundar gick så istället till en annan restaurang. Varsin sallad beställde vi där efter att ha fått menyn skapligt översatt till engelska. Messi lyckades såklart rycka till bordet så att Carinas öl spilldes ut över henne.... Nån som blev förvånad? Bra service där dock, hon fick en ny öl som de inte tog betalt för. Dock kan man väl säga att kyparen inte såg ut att vilja köpa nån Engelsk Springer Spaniel efter vårt besök där, undrar varför??


Nu har vi vilat upp oss en stund på hotellet, hundarna ska äta och rastas. Vi ska duscha för att sedan ta oss in till centrum, ska bli sjukt kul att få se allt som man bara har hört talas om hittills!




Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards