Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Halvvägs till nittio....

Av barecho - 4 januari 2012 22:33

... är jag nu. Tänk hur olika det kan vara som man uppfattar ålder, jag känner mig relativt ung fortfarande - känns ju inte så annorlunda inuti en nu än vad det gjorde som tonåring. Men, förstår ju att de som är verkligt unga tycker att jag är ordentligt gammal. Nåja, inte mycket att göra åt det eller bry sig om - jag skulle inte för allt smör i Småland vilja bli tonåring igen!!


Igår var ju min födelsedag - inte så mycket man tänker på nuförtiden eller som känns speciellt märkvärdigt. När Jacob skulle spela fotbollscup i Sala på just den dagen så tyckte jag det var helt okej. David är ju en av tre tränare i det laget - men han kunde inte åka nu eftersom han har sjukt mycket att göra på jobbet för tillfället. I morse for han till Estland och kommer hem sent imorgon kväll. Nästa vecka ska han både till tre olika ställen under veckan.... jaaaa, det är tur nu att jag är hemma för det mesta ska jag säga när han är borta så pass mycket. Inte är det mycket till lyxliv inte för honom, låter flott med resor och hotell. Men jag vet själv hur ensam man känner sig när man är helt ensam på hotellet och bara har främlingar kring sig.


Men, tillbaks till cupen då. Jacob och jag åkte tidigt igår morse mot Sala - det var lite småhalt på vissa ställen efter vägen så det var väl inte så njutbart att köra direkt. Första matchen skulle de spela 9.40 och i gruppspelet var det tre matcher för dom. Tyvärr så förlorade de alla tre - men alla matcher var jämna och de förlorade med bara ett mål i de första två matcherna och med två mål i sista. Det hade förstås varit roligare om de vunnit - men jag hade en supertrevlig dag med de andra föräldrarna på läktaren. Fick till och med två presenter dagen till ära, tusen tack för det!

De spelade i en jättefin hall - just en sån typ som de brukar ha hundutställningar i i andra länder. Men inte i Sverige då eftersom vi är det mest allergiska land som finns....

   

Skulle blivit en fin uppfödargrupp eller hur? Titta bara så lika och jämnt de sitter med både händer och ben.

Det där fingret känner man igen - har han ärvt det från mamma tro?

Bäst att hålla balansen...

... så att motståndaren blir av med bollen.

Sådärja, så ska det se ut!!


En liten filmsnutt blev det också från Sala.  


På kvällen blev vi bjudna på mat hos Åke och Kerstin, jättegott som vanligt och paket fick jag också. Var så nöjd så med de presenter jag fått under dagen, bland annat djuptallrikar till den nya servisen, nya bestick, brödskrin, stativ till kameran, presentkort på Bokia och så pengar. Tja, inte så illa att fylla år ändå!


Idag upptäckte jag att Pärlan löper! Hon skulle inte börja förrän i början-mitten av februari, men hon har väl dragits igång av sin mor och lillasyster som löper för fullt. Så idag har hjärnverksamheten verkligen fått varit igång med olika tänkbara hanhundar som kan passa henne.... Hoppas kunna presentera på hemsidan inom de närmaste dagarna vilken det blir!


Jag har också anmält Clådan och Messi till Crufts - det verkar bli vår nästa utställning det. Det ska verkligen bli roligt, verkar som om det blir en hel del från våra trakter som ska dit - både som utställare och besökare, roligt!


Oj, nu ser jag att klockan redan är 23.00 snart - bäst att krypa till kojs då och lyssna lite på vår egen kanariefågel Messi.


   

 
 
Ingen bild

Katarina H

5 januari 2012 09:28

Ska be att få gratulera i efterskott, hade ingen riktig koll på att det var din födelsedag!Ja, det är konstig det där med ålder, själv blir jag aldrig äldre än 26, trots att jag passerat halvägs till 100 redan,men när man ser sig i spegeln så fattar man ju hur det egentligen är...Spännande med alla valpisar och Pärlan förtjänar ju något alldeles extra i partnerväg! Skaru på bal ikväll? ja det är ju 13 dagsafton :)

barecho

5 januari 2012 15:17

Nja, skippar nog balen tror jag. Har inte nån lämplig festblåsa direkt;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards