Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Grattis Björkman:-)

Av barecho - 22 januari 2012 20:24

Igår var det utställning i Kungsör - SSRK var arrangör. Det är den utställning som tidigare år varit bland annat i Köping och nu på senaste åren, i Strömsholm. Vi valde att vara hemma i år - men kunde glädja oss hemifrån då vi fick höra att Björkman (Barecho Flower Power) vunnit sitt första CERT!

Endast 9 månader gammal så slog han till och blev fyra bästa hanhund och fick då sitt första CERT!

Domare på Cocker var Karin Brostam-Berglund (Kennel Don's). Stooort grattis till Björkmans ägare Inger Ivarsson och även till hans alltid lika duktiga handler, Lorena!!


Själv tillbringade jag dagen i Östervåla där jag höll i en trimkurs hos en annan uppfödare. Fyra deltagare var det och jag hade en jättetrevlig dag så det gör jag gärna om! Har ju haft en del tankar på att ha en kurs här hemma själv så får se hur det blir till våren... Igår var också en unik dag - jag startade inte min dator på hela dagen, det händer inte många dagar på året det inte! Men lite skönt var det faktiskt...


Idag har jag faktiskt ägnat några timmar åt vår egen hemsida. Har gjort några engelska sidor för det har inte blivit gjort tidigare.... Kan liksom inte helt bestämma mig för hur stor hemsidan ska bli - om jag ska ha med alla kort som jag hade förut osv... Ibland har jag sjuk beslutsångest!


David gav oss den äran att följa med på en promenad med några av hundarna idag - så då passade han på att ta några kort då också.

Det går faktiskt ganska så bra att gå med många hundar samtidigt. Det svåra är att Tyra är så mycket mindre - mycket enklare tycker jag när de är lika stora...

Fast när en bestämmer sig för att bajsa så blir det trassel på en gång förstås....

Klassiskt springerkort! Här är det Messi full fart mot matte.

Tyra är vår nya stående råtthund.

Saknar skoterspåren måste jag säga - himla jobbigt att gå när det är så ojämnt överallt.

Tyra gömmer sig bakom trädet - ser inte stora vargen som kommer bakom!!

Clådan och Tyra har inte så bråttom....

Oj, men Clådan - sådär långt från matte??

           

Många rumpor blir det...

 

Så skönt nu ändå när det är kallgrader och de slipper bli blöta när man är ute med dom.

Jaaa, hur mycket motion det blir för hundarna kan diskuteras då de är runt mina fötter för det mesta...

... och inte kan väl det bero på att jag har fickorna fulla av godis?

Matte, bär mig också!!! Jag vill bli en affenpinscher i mitt nästa liv...

David tycker att jag daltar med Tyra - men jag brukar bära henne en liten stund. Tycker det blir väl långt för henne att gå. Är ju ganska så stor skillnad på hur många steg hon tar och långöronen på en sån här promenad...

Den där tungan - det är inte lätt att få plats med den i munnen!

Solen kom aldrig fram riktigt tyvärr... men lite blått syntes i alla fall.

Glorupå??????


Fick för mig att vi skulle ta och fota Greven och Gizza också idag. Att ta kort på vintern ute är ju ingen höjdare direkt, men det är så kul att ha kvar sen hur de sett ut i olika åldrar.

Att få Greven att stå still en kort sekund är inte det lättaste...


Barecho Gold In Motion "Greven" - jag tycker nog han börjat växa till sig.

Nio månader har de blivit nu....

Tycker ni Greven är lik sin mamma i uttrycket? He...he...

Matte jag älskar dig, fastän du är lite smått irriterad på mig nu!!

Greven  - så söt !

Syrran Gizza, Barecho Glint Of Gold.

Hon är lite som en köttbulle just nu - men när man knycker allt man kommer åt så är det inte lätt att hålla vikten...'

Men söt som socker är hon Gizza !

Stirrar stint in i kameran...

Men sen börjar det rycka lite i läppen...

Inte långt kvar här inte förrän hon blottar garnityret i ett stort flin!!


Igår hade vi också ett födelsedagsbarn att fira - nämligen Grynet!! Fina Gnydd som vi kallade henne mestadels när hon bodde här.... Hon bor nu hos Conny i Storvik och där har hon det hur bra som helst - slipper alla våra jobbiga hundar. Sju år blev hon igår - tänk att hon blir veteran nästa år, herregud så fort tiden går!!


            

 
 
Ingen bild

Erika

22 januari 2012 21:48

Var det inte du som undrade varför jag bar på pudlarna ? ; )
Där ser du hur lätt det är,vi har blivit kärringar helt enkelt.Och då förstår man alla stora faror som både finns och inte finns,men kan finnas,eller kommer att finnas.Uch finns så mycket hemskt som kan hända och händer så.Men på armen åker dom säkert dom små liven ; )
Sen ska vi ha fotolektion du och jag....i all enkelhet förstås ; )
Lektion 1 : Ha en ren bakgrund,inga broar,altaner eller annat som stjäl uppmärksamhet.Ställ in kameran på A (eller AV) och sen ställer du bländaren på f4.5 ISO 200-400 (beroende på väder)
Behöver du använda blixt så riktar du den snett uppåt,har du inte vinkelbar blixt så sätter du en bit frystejp för blixten så ger den ifrån sig ett mjukare sken.
Se såååå ut och träna och visa oss nya bilder nu : )

barecho

23 januari 2012 08:48

Jag behöver förmodligen en rejäl fotokurs.... Kan man få med lite tålamodsträning där också tror du?

 
Ingen bild

Vanja

22 januari 2012 21:55

Grattis til cocker-certet, så kult! Hvilken bra start på den offisielle karrieren :-) Men herregud så lik Greven og Gizza er sin mamma i blikket, det er jo nesten helt utrolig!! Ikke vanskelig å kjenne igjen Pärlingen der nei <3

Klem Vanja
PS. Hils David å si at selvfølgelig må du bære litt på Tyra, det er jo en av hovedgrunnene til å ha en mindre rase :-P

barecho

23 januari 2012 08:47

Ja, Pärlan är verkligen dominant att nedärva sitt intelligenta uttryck;-))

 
annica j

annica j

23 januari 2012 04:51

Grattis..
Vilka härliga kort på promenaden :) Känner till det där att ha hundar runt fötterna och tror som du att det har att göra med det man har i fickorna :)
Gizza, vilken härlig min =)

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

barecho

23 januari 2012 08:45

Ja, de är nog lika alla våra hundar! Men man vill ju inte gå ut utan godis heller. Är ju viktigt att kunna kalla in dom snabbt ifall något händer...

 
Annika

Annika

23 januari 2012 12:23

Jätte fin är han Greven !

http://www.springerboys.se

barecho

23 januari 2012 12:28

Tack!:-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards