Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Perfekt vinterväder...

Av barecho - 25 januari 2012 20:22

.. har det varit idag! Om det nu ska vara vinter så vill jag ha det precis som idag. Lite snö bara så det täcker marken och blir ljust, -4 grader så hundarna håller sig torra och så lite solsken på det, härligt . Var ute en stund idag när jag jobbade - var verkligen härligt, frös inget alls faktiskt!


David kommer inte hem idag - utan han blir kvar en kväll till. Ja, flickorna i Småland har man ju hört talas om - undrar just om det är Susilull eller Sussilo som drar? Nä, skämt åsido - tror nog att han allra helst skulle vilja sova hemma ändå. Får väl se om jag följer med honom på nån resa i framtiden - jag tycker faktiskt synd om honom nu när det blivit så mycker resor. Vet ju själv hur himla trist det är att resa själv och bo på hotell själv. Nu är väl han iofs lite tåligare än mig kanske...


Fick ett så fint kort på Messis syster Marta (Barecho Zimply Made For Me).

Jag bara älskar hennes huvud och uttryck !


Idag fick vi CACIB:en från WW i Paris - och säga vad man vill om den utställningen och Frankrike i allmänhet. Men, tror vi aldrig tidigare fått hem korten från FCI såhär snabbt. Finland tog det nästan ett år för och de andra nordiska länderna brukar det ta ungefär lika lång tid för... Men här kom de redan efter 6 månader. Kanske är det så att klubbarna måste till FCI för att lämna resultaten och då förstår man ju att det går betydligt snabbare för de i Frankrike än de från kalla Norden... Nåja, Clådan har ju ingen nytta av sitt då hon redan är Internationell champion, men Messi blev mycket glad!


Imorgon fyller Mollys valpar 8 veckor och då väntas klippning och fotografering av de små! Nya foton kommer alltså ut på hemsidan förhoppningsvis under kvällen imorgon. Håller på och grejar med den sidan lite då och då nu - kommer ut nån ny sida nästan varje dag. Hittills har Messi, Lleyton och Baros fått sina egna sidor - men undersidorna är inte klara till dom ännu. Lite fler domarnamn har också tillkommit. Fortfarande har inte SSRK på sin nya hemsida fått ut utställningsprogrammet för 2012 med alla domarnamn - trist tycker jag, vi har ju varit bortskämda med det tidigare år. En hel del av länsklubbarna har lagt ut domarlistorna. Jättekul när dom har gjort det - men man blir lite fundersam ibland när folk blir nästintill galna för att listorna inte ligger ute. Visst är det oerhört bra när man vet i god tid - speciellt sommartid så man kan planera semestrar och så. Men, jag som är så gammal så att jag minns tiden innan internet vet ju att vi förr i världen fick nöja oss med att se domarlistan i Hundsport eller andra hundtidningar. Det fungerade det också... och mycket mer spännande var det att få tidningarna då också! Jaja, jag låter väl som 100 år nu och en bakåtsträvare... Men faktum är att man lär sig så himla snabbt att bli bortskämd med det som vi ser som självklart idag - men som bara för 15-20 år sedan var en omöjlighet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards