Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Tidningscupen

Av barecho - 29 januari 2012 16:55

Igår kväll var det tidningscupen i Sandviken som gällde för familjen. Jacobs och hans lag Årsunda IF P99 skulle delta i denna cup som numera spelas inne i Sandvikens stolthet - Göransson Arena. 

Jacob har nummer 31 - här ser ni hur fokuserad han är.

Och lite balett skadar inte heller - bra träning för tårna.

Jaaa, snart kan han nog gå ner i spagat också....

En hel del knuffar blev det hit och dit - men det kan ju bli himla trångt ibland.

Far och son i djup koncentration - även morbror till Jacob som numera också är tränare i laget ser ut att ha koncentrationen på topp!

Jag kan ju inte låta bli att kolla på lite annat runtomkring också såklart - hade lite roligt åt denna från Swedbank. "Skaffa vår kostnadsfria iPhone app!" Ja, det vore väl fan om de till på köpet skulle ta betalt för den....      


Henke och Nathalie följde med in och såg första matchen och det var ju trevligt att få ha dom med sig! Jacobs lag förlorade första matchen tyvärr - men det var jämnt tyckte då jag. H & N ville åka hem direkt efter matchen - det blev några minuters väntan och då blev Henke sååå utrökad... (han har kanske ärvt tålamodet från sin mor?)

Blev jobbigt att stå så han fick sätta sig och vänta - 20 år och redan så trött, hur ska det gå?


När jag kom tillbaka till nästa match som spelades efter 21.00 så fick jag SMS från Hazels ägare och mail (som jag läste i ifånen) från Haralds ägare om att resan gått bra och att de hade kommit fram till sina nya hem. Sååå bra det kändes -  herregud, jag blir bara fjantigare och känsligare med valparna ju äldre jag blir... 


Andra matchen vann de, och den sista spelades 00.15 - även den var jämn men de förlorade tyvärr . Så en aning besviken son och mycket trött mamma körde in på gården vid 01.30 Hundarna låg och sov så ingen som sa något alls fastän vi körde upp på gården och ställde oss intill huset. Inte mycket till vakthundar det där inte...


I förmiddags fick Molly åka hem - hon var nog rejält efterlängtad och tror hon ville hem själv nu också. När tikarna har sinat mjölken då är det som att de inser att det är dags att klippa banden. Inte direkt så man fungerar själv som mamma....  Två av valparna har också flyttat idag - Henrietta till Motala och så Hetty till Spanien. Hon har inte kommit fram ännu - jag håller förstås koll på henne på http://www.flightradar24.com/ . Just nu befinner hon sig över Frankfurt. Hon reser i kupén så tror inte alls det går någon nöd på henne annat än att hon förstås saknar mig !


Kanske är det för att hon flyttat till Spanien idag som jag har suttit och kollat på hus där igen.. Jag kommer inte att ge mig förrän jag får flytta dit, eller till något annat varmt land. Hittade ett hus som skulle kunna passa oss:  http://www.towncountryhomes.se/?page=sales&vid=291. Meeeen, får nog vänta några år till tror jag...


Jag har också kollat lite vad det finns för olika företag dit man kan skicka kort för att få förstoringar. Henke vill ha en canvastavla på Penny - så en sån ska jag beställa tänkte jag. Svårast nästan att välja vilket foto.... Hon är ju så fin på alla - och på flera så ser man hennes alldeles speciella blick, Mennymupp-blicken... Saknar henne så   ...


Sedan blir det till att anmäla lite hundar till Malmö i mars. Tror det bara är Sydskånska KK som har flerhundsrabatt och det ska de ha en stor eloge för!! Fantastiskt hur de kan lyckas med det och ha råd - när det verkar helt omöjligt för alla andra klubbar. Har lite svårt att välja vilka jag ska anmäla dock - kan ju inte visa alla själv hur gärna jag än vill 


Nä, nu ska jag gå ner och hjälpa David med kvällsmaten - Dillkött blir det idag, ska bli himla gott!!

 
 
Ingen bild

Katarina H

30 januari 2012 07:25

Skönt för Mollys familj att hon fick komma hem nu - vet ju själv hur mkt man längtar.
Crimson.se är det företag Peter brukar använda när vi beställer bilder, de är duktiga och rätt snabba.
Kallt idag, fy.

barecho

30 januari 2012 10:41

Tack för tipset, ska kolla upp det:-)

 
Ingen bild

katarina & Yatzy

30 januari 2012 08:57

Åh, vad kul att du kommer till Malmö. Jag har anmält Yatzy. Kan jag så hjälper jag dig gärna att visa dina fina hundar :)

barecho

30 januari 2012 10:41

Tusen tack Katarina - det ska bli så kul att träffas igen:-)

 
Ingen bild

Pernilla Dahlhjelm

30 januari 2012 14:09

Jodå nog var hon efterlängtad. Jag tror också att hon tyckte det var skönt att komma hem. Dock blev hon ganska irriterad över att inte allas uppmärksamhet kretsade kring henne hela tiden. Det påtalade hon väldigt noggrant när jag och Per försökte tapetsera....
Joppe höll sig på behörigt avstånd men nog var han lycklig allt!
Vi har beställt från Smartphoto, just en canvas, den är jättefin och inte så dyr heller...

barecho

30 januari 2012 19:17

Hehe.... det låter som Mollsan det, vill stå i centrum hela tiden:-)) Tack för tipset - vill ju ha en extra fin förstås när det gäller ett så fint motiv...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards