Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Så var det dags igen...

Av barecho - 5 februari 2012 21:40

... för melodifestivalen! Ja, jag kollar gärna jag och inte skäms jag för det heller även om det anses som töntigt och jag borde för att vara lite coolare vägra se nåt så värdelöst.... Jag älskar att både se och lyssna på bidragen och uppröras över än det ena och än det andra, det är väl det som är vitsen med programmet eller hur? 

Måste säga  att jag i allafall gillade skarpt Loreens låt som gick vidare till final.

 

Verkligen häftig låt tyckte jag och faktum är att jag gått och nynnat både på den och på Sean Banans låt under dagen idag. Säga vad man vill om Sean Banan - men jag tycker han är himla kul jag och har roliga låtar! Gillar så mycket bättre sån musik som man blir glad av - Dinge-dinge-dinge-ling här glider kingen in... skitskön tycker jag - även om jag förstås inser att den nog inte skulle ha nån chans i stora finalen. 


Nästa helg blir det ingen melodifestival för mig då vi ska till England. Nu står jag gärna över det för en sån resa! Verkligen spännande att få se Hollys valpar live. Har fått 6-veckors foton på dom och jag har väl en del åsikter utifrån dom - men jag vet också att det ibland är nåt helt annat när man får se dom live och ställa upp dom själv, känna på dom och se dom röra sig på golvet. Här kommer korten, jätteroligt om ni kan säga lite vilken som är er favorit!


Tik Kasey

Tik Kasey


Tik Keira

Tik Keira


Hanhund Kaine

Hanhund Kaine


Hanhund Keane

Hanhund Keane



Hanhund Keiffer

Hanhund Keiffer


Hanhund Kerel

Hanhund Kerel


Hanhund Kyle

Hanhund Kyle               


Fler kort kommer förstås från vår visit därborta sen... så får vi se om det blir en hanhund eller en tik som får komma hem till oss!


Våran finaste Miranda är på besök hos Carro och Zola... vi saknar henne, men det är så nyttigt för dom att vara utan sin flock ibland.

Ser ut som om Zola tar hand om henne bra under tiden - ja Carro har nog ett finger med i spelet hon också !     


Dagen idag har ägnats åt Springer Gävle/Dalas årsmöte samt bokföring. Inte så mycket uteaktiviteter idag... även om det inte alls visade lika många minusgrader på termometern idag så var det oerhört mycket kallare tyckte jag! Hatar verkligen när det blåser och är kallt... usch, vill bara krypa ner under en filt då - tror bestämt att jag ska göra det alldeles strax...

 
 
Ingen bild

karin å

5 februari 2012 22:19

Här är mina favoriter av valparna : Tik Keira , Hane Kerel. Mycket vetenskapligt baserat på ansiktsuttrycken!!! haha

barecho

5 februari 2012 22:24

Tack:-)

 
Kerstin

Kerstin

5 februari 2012 22:38

Tik Kasey är min favorit.

http://www.kvistagrans.com

barecho

5 februari 2012 22:44

Tack:-)

 
Ingen bild

Carro

5 februari 2012 23:05

Tik keira helt klart = Fritte <3

barecho

6 februari 2012 08:19

...... och lite Batting också:-)

 
Ingen bild

Erika

6 februari 2012 07:01

Av tikarna Keira,bland hanarna har jag svårt att välja på Kaine och Keane.Liiiite svårt att säga när dom inte är "riktigt" klippta i huvudet.Hoppas ni får en spännande tripp varje fall och att ni kommer hem med den bästa ; )
Vad beträffar melodifestivalen så såg jag tyvärr inte detta avsnitt,men hörde att Torsten Flink var med och då går det fet bort sig för mig.Den karln har enligt mig inte svenska tv rutan att göra ens.Däremot tycket jag Sean Banan är underbar, han är underhållande och får en glad !!! Han höjer festen ett snäpp till om man säger så ; )

barecho

6 februari 2012 08:22

Tack:-)
Jadu, kan bara hålla med dig om melodifestivalen - förstår väl vilken partyhöjare Sean Banan skulle vara;-))

 
Ingen bild

ulrikasohlin@hotmail.com

6 februari 2012 08:50

Jag tycker tiken Kiera, tycker hennes huvud var fint. Lycka till i England

barecho

6 februari 2012 09:02

Tackar:-)

 
Ingen bild

Katarina H

6 februari 2012 08:51

Otroligt svårt då kullen ser så jämn ut. Av tikarna skulle jag säga Keira och av hanarna blev det till slut Kerel.
Ja, å kallt som bara den är det - blåsten gör det inte bättre som sagt!

barecho

6 februari 2012 09:03

Tackar:-)

 
Andrea

Andrea

6 februari 2012 08:57

Haha Var Roligt Carro ! det var det första jag tänkte på med tanke på teckningen Mina favvisar blev Hane Kerel/ Tik Keira Lycka till Hoppas du kommer hem med en godig :) kramar

http://www.bigbrazzel.se

barecho

6 februari 2012 09:03

Tack:-) Den kommer inte hem nu tyvärr, är för ung för det... men har redan börjat planera när den ska kunna göra debut i ringarna;-)

 
Annelie Danielsson

Annelie Danielsson

6 februari 2012 12:02

Keira, jättesöt och hanarna hugget som stucket ;)

http://www.searoads.se

barecho

6 februari 2012 12:18

Tack:-)

 
Ingen bild

Ki

6 februari 2012 14:43

Hej!

Svårt att se på bara foton, men med ledning av dem så skulle jag ta Keira /tik och sedan har jag svårt att välja mellan Kean och Kiefer. Ta alla tre och droppa av en i Uppsala :)Ha en trevlig resa och hoppas att det inte blåser och är lika kallt i England, men de är ju inte direkt kända för sitt braiga väder direkt... Kram!

barecho

6 februari 2012 15:18

Tack:-) Nä, man åker ju inte direkt till England för att bättra på solbrännan inte;-))

 
Petra

Petra

6 februari 2012 19:20

Av tikarna hittade jag snabbt min favvo nämligen Keira men hanarna blev svårare att bara säga en så mina favoriter blev då Kerel och Kaine :)

http://bingo.hundpoolen.net

barecho

6 februari 2012 19:54

Tack:-)

 
Pia

Pia

7 februari 2012 09:58

Favorittik blev snabbt Keira men hane var svårare. Hugget som stucket mellan hanarna men Kaine och Kyle ser fina ut.
Lycka till!

http://lillablidkulla.webs.com

barecho

7 februari 2012 09:59

Tack:-)

 
Ingen bild

Sanna knl Timberlake

7 februari 2012 12:05

Så fina valpar!!! Ojoj det var inte lätt... som du skriver så är det ju alltid svårt att avgöra endast på foton vilken man tycker bäst om. Har suttit o kikat fram o tillbaks här, svårt men kul sysselsättning här en stund:-) Av hanarna tycker jag nog till sist att det är Kerel som jag skulle välja och sen blev det svårt igen men till sist kom jag fram till att jag skulle ta Kasey av tikarna:-) Sen tycker jag ju Keiras söta huvud o uttryck är helt ljuvligt förstås... svårt detta må jag säga!! Önskar dig en riktigt bra och rolig Englandsvistelse och det ska bli spännande att se vilken valp det blir som du väljer!!

barecho

7 februari 2012 12:15

Tack:-)

 
Ingen bild

Diana N

10 februari 2012 13:46

Tiken Keira :))

barecho

10 februari 2012 15:58

Tack:-) Ja, imorgon får jag se dom live...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards