Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Finbesök

Av barecho - 15 april 2012 18:12

Thomas hade ingen möjlighet att komma hit under påsken så han skulle vara hos oss under denna helg istället. Han var till Pelle och åt på fredag kvällen sedan kom han hem till oss för att sova här. Vi var förstås glada allihopa att han kom hem för ett par dagar - men Lleyton blev speciellt glad han. Så tyst och nöjd som han har varit dessa morgnar har vi knappt upplevt. Han brukar annars börja tokskälla när han anser att det är dags för mig att kliva upp och ge dom mat, men inte nu inte. När vi öppnade dörren in till där Thomas sov så låg Lleyton där - lyfte inte ens på huvudet utan tittade bara på oss .


När Thomas, Henric och Nathalie kom hem till oss då på fredagkvällen så låg vi och halvsov på soffan båda två. Jacob skulle på en fotbollscup fredag-lördag så vi hade inte planerat in något speciellt alls just på fredag kväll. Nu blev det inte så många lag så hans matcher var endast lördag. Då fick jag den briljanta idén att vi skulle åka till Gävle och titta på bio "En gång i Phuket" skulle jag så gärna vilja se och så tänkte jag vi kunde äta efteråt. Meeen, sedan såg vi att den endast gick 20.30 så det kändes lite sent. Det blev en myskväll hemma istället - med Flygande Jacob, lite vin och Let's Dance. Inte så illa det heller måste jag säga...

Tristaste med det är ju att rensa kycklingen - men det finns några som istället tycker att just det är toppen!  

   

Men, alltså - Anton är ju bara så himla bra! Tror jag knappt har sett någon som varit så bra såhär tidigt i programmet. Himla trist bara att Helena P åkte ut, jag tyckte hon var jätteduktig  - ångrar nu att jag inte röstade på henne, men så dags då...


Allmänt pyssel blev det under dan på lördagen här hemma. Det tar sin tid att pyssla om 12 valpar ska jag säga  . Henric hjälpte mig att fota dom då de fyllde 6 veckor i lördags:

Icarus


   
Icon


   

Ikita


Riktiga charmtroll är dessa tre !


Greven, Gizza och deras syskon fyllde 1 år i lördags också. Nu gäller det bara att försöka få till någon tid för HD-röntgen, usch blir så nervös när sånt ska till att göras.

Detta underbara foto fick jag på två av deras syskon. De bor i Tyskland och heter Ginger och Lincoln.


Medans jag hade fullt upp i lördags och sprang hit och dit så låg vår livsnjutare "Tekla" såhär under skrivbordet.


Jag och Thomas åkte till Hofors för att kolla på en av Jacobs matcher som hans lag spelade i lördags när det var fotbollscup. Lite småkallt var det och jag tyckte förstås att Jacob skulle haft underställ på sig på benen han också som de flesta andra, men tror ni han lyssnade? Nej, då - det var många år sedan nu det . De slutade som tvåa i cupen, verkligen bra gjort av dem  .


Grillat blev det sedan när alla kommit hem och så lite spel efter det, meeen - sedan ringde sovklockan hos mig så då fick jag överge de andra och gå och lägga mig. Tänk så himla skönt det är att lägga sig varje kväll - ja, det är vardagslycka för mig det!


Idag har vi städat båda bilarna och hållt på med lite annat pyssel. David har också spikat dit de brädor som saknats på staketet ner mot vägen. Inte en dag för tidigt kan jag säga.... för bara för några dagar sedan hade det kunnat sluta med katastrof här hemma. Jag var ute på gården med hundarna - jag vet ju att Tyra kan springa igenom de hål som var där men efter att jag "bannat" henne några gånger så brukar hon inte våga gå i närheten när jag är med ute. Meeeen, nu var det bara så att Frasse var ute på gården och trots att han kliver runt bland hundarna här inne och de aldrig skulle se åt honom ens så är det en helt annan sak ute... Katter ska jagas, det verkar vara nåt uppdämt behov hos våra hundar. För de for efter honom i full fart. Han ut genom staketet och Tyra efter. Nu kommer det inte så ofta bilar utanför oss - men det räcker som bekant att det kommer en vid fel tillfälle. Nu hade vi sån tur att det inte gjorde det denna gång. Jag sprang förstås skrikandes efter och såg hur katten sprang före in i skogsdungen på andra sidan vägen och den lilla svarta hunden efter. Vet inte sedan var Frasse tog vägen för strax efter vände Tyra och då skulle jag då försöka få tag på henne innan hon kom fram till vägen för att ta sig tillbaka på gården. Ni kanske anar hur förbannad jag var ... Och hur lätt är det då att försöka låta snäll och vänlig på rösten . Nja, det gick sådär kan man säga.. Tyra tittade mycket skeptiskt på mig och såg inte alls ut som hon tänkte komma, men till slut gjorde hon det ändå.... puh.....


Nja, nu tror jag att det snart är dags för lite köpmat - undrar om det ska bli Viking Kebab eller Kinamat, hmmmm.....svåra beslut.


          





      

 
 
Ingen bild

Erika

20 april 2012 20:57

Åhhh Flygande Jacob *mums* .Små ler för mig själv när jag tänker på resten av kvällen ; )
Du den där svart-vita hanen var skiiiiit snygg tycker jag.
Och Tekla är ju underbar,ja det är hennes "syster" också : )

barecho

22 april 2012 09:22

Ja, du vet - flygande Jakob tröttnar jag aldrig på :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards