Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Västerås

Av barecho - 30 april 2012 16:39

Igår var det dags för utställningen i Västerås. Denna utställning är en av de som är lite mer speciell än andra för mig personligen, har så många minnen därifrån då jag tror jag nästan varit där varje år sedan många, många år tillbaks. Klart något år har jag väl hoppat över av olika skäl - men vi åkte oftast hit mamma och jag under min uppväxt. Då fanns det bara en hall - och nu var det ju ringar i 3 hallar om jag minns rätt.


Denna utställning var också den där jag tittade på springer för första gången på allvar. Denna utställning var den första som jag skulle åka på själv - hade visserligen en kompis med som sällskap. Jag hade fått mitt körkort någon månad före och att köra i Sandviken var väl ingen match tyckte jag, men det var lite annat att köra helt själv så pass långt (jaaa, hur jag nu kunde tycka att det var långt till Västerås då....). Dit gick bra att köra, men hem var värre - det regnade nåt fruktansvärt så vissa partier av vägen mellan Västerås och Sala låg nästan helt under vatten. Jaaa, inte var jag så kaxig då inte!!


Kaxig hade jag varit innan också minns jag - sa till min kompis att vi förmodligen skulle bli kvar till final då det var Kaiser (CH Zenit Vom Napoleonstock) jag hade med mig. Meeeen, man ska aldrig ta ut nåt i förskott - för denna gång blev han "bara" tvåa bästa hanhund som jag minns det. 

Finaste Kaiser .   


I ringen bredvid bedömdes Engelsk Springer Spaniel, eller Springer Spaniel som de hette på den tiden. Det var speciellt de svart/vita som fångade mitt intresse, en veteran tik från Simmatorp tror jag det var och sedan Pygmalias Dark-Diplomat. Jag tyckte de var såååå vackra och kunde bara inte få rasen ur huvudet efter detta - tittade sedan på fler och fler utställningar, läste allt jag kom över om rasen. Jaaa, jag har ju lite problem med det där med måtta jag...he..he.. Jag har fortfarande kvar en massa tidningsurklipp på springers från denna tid - det värsta är att när jag väl börjar kolla på såna saker så kan jag inte slita mig sen...


Jamenjustja - nu var det årets utställning i Västerås jag skulle skriva om. Domarändring var det även till denna utställning - verkligen tråkigt tycker jag då domaren som var utsatt var en som jag verkligen sett fram emot att få ställa ut för i år. Som jag skrev tidigare så har det ju sällan med den nya domare som blir insatt att göra - utan kanske det att man skulle ha valt att anmäla helt andra hundar än de som man nu har anmält. Kanske borde det också vara så att vi fick byta hundar när arrangören får byta domare ?


När jag packade upp våra grejer så hittade jag inte min kavaj som vi brukar ha på en galge hängandes på buren. I morse så gav jag David den och sa att han skulle hänga ut den i bilen, vilket jag dumt nog tog för givet att han gjorde. Meeeen, han hängde den i hallen han istället. Så var tror ni den var? Ja, inte sjutton var den i Västerås i alla fall....


Jag vet att Carina alltid brukar ha lite extra kavajer med så jag frågade henne - och jodå, hon hade tre med sig så det skulle inte vara några problem! Men, få se nu - var har jag dom? Hon hade också glömt dom hemma - hur stor är sannolikheten att hon och jag gör det för första gången på samma utställning?? Nåja, efter att jag fått sura en stund för det så gick det väl över och jag fick ställa utan kavaj, som tur var fanns det fickor på byxorna så jag kunde ha godis och kardan där istället. Men, jag kan berätta ifall ni undrar att det gör innih.....e ont att få kardan inkörd i låret med den vassa sidan inåt!


Nåja, en av våra hundar fick stanna hemma, junioren Gizza. Greven fick följa med då jag fortfarande tycker att han behöver mer träning än sin syster. Så härligt i alla fall tycker jag med glada, aktiva springers i ringen - jag är oerhört stolt över båda Baros och Greven som är så fyllda av energi och glädje i ringen. Skulle aldrig drömma om att ta ifrån dom den.... I standarden står "stark, glad och aktiv" - tja, det tycker jag nog att det utstrålar om båda dessa grabbar måste jag säga. En annan som det också stämmer in på är Vegas (CH Barecho Yackpot Every Time), han visades som alltid till perfektion av sin matte Jill. BIR blev hans resultat idag - inte illa, stort grattis!! Tvåa bästa hanhund blev Baros (CH Night Wish Darrem Canis) och Greven fick nöja sig med Excellent och en andra placering i juniorklass idag, inget CK delades ut till honom...


Nelson (Barecho Erase N'Rewind) visades av sin matte Terttu och jag tycker de gjorde det riktigt bra - första gången Nelson var med på nåt dylikt, Very Good fick han i unghundsklassen där han för övrigt var själv denna dag.


Miranda (Barecho Devil Wears Prada) vann öppen klassen med CK och hennes mor Kylie (CH Wongan Romanza At Barecho) vann veteranklassen, också hon med CK. Jill visade vårt energiknippe Kylie till tvåa bästa tik, stort tack för det! Miranda slog till och blev bästa tik och fick då sitt sjunde CERT!

En kort videoklipp från BIR/BIM...


BIM Barecho Devil Wears Prada & BIR CH Barecho Yackpot Every Time med domaren Kurt Nilsson i mitten.


Kylie blev ju BIR-veteran, men bekväm som jag börjar bli måste jag erkänna så gick vi bara iväg för att handla hundshampo sedan packade vi ut oss i bilen och åkte hem. Jacob skulle också ha en match på kvällen och chansen att få se den drog förstås. 


Det är lite ovant för mig att de spelar på en så stor plan nu och är så många spelare ute på plan...

... fast jag kollar förstås allra mest ändå på just en spelare jag .

Våran fina arena som vi har i Sandviken i bakgrunden - i förgrunden min storebror som är hjälptränare åt Jacobs lag numera.

Jag har ju lite koncentrationssvårigheter ibland så jag måste ju också hålla koll på vad som händer runtomkring. Denna brandbil åkte fram och tillbaka flera gånger - hmmmm..... undrar varför, ja - jag har ju livlig fantasi jag....

Dom spelade i alla fall superbra och resultatet blev hela 0-10 mot SAIK. Men jag tyckte nog att SAIK kunde ha fått ett litet mål i alla fall.... det tycker jag nog de var värda....(sorry Jacob...)


Tacosmys blev det sedan när vi kom hem och så stupade vi i säng efter det - inga partylirare här inte!


Idag har det varit pyssel på gården för David, hans föräldrar har varit här och hjälpt till så vi har fått undan bra mycket buskar och ris och nåt träd åkte visst med också - bra det, det samlar bara en massa skräp tycker jag.


Själv har jag grejat inne med både det ena och det andra - tiden går så himla fort, jag hinner inte ens med hälften av det jag föresatt mig att göra på morgonen. Men ingen idé att grämja sig över det - det kommer ju en ny dag imorgon  .


Och snälla, snälla - skjut inga smällare idag... tänk på alla dessa djur (och människor också... ) som mår dåligt av det. Finns ju faktiskt hundar som blir så uppskrämda att de avlider - vill man verkligen ha det på sitt samvete? Mer finns att läsa på sidan  http://www.smallarupproret.se/ . Jag bojkottar då ÖoB   jag som fortfarande säljer sånt här "skit". Rusta, Plantagen och Ica Maxi har slutat - tror även Willys också om jag minns rätt. All heder åt såna affärer 



  
   

 
 
Ingen bild

stin@

30 april 2012 18:51

Jag tycker du var fin utan kavaj!!

barecho

30 april 2012 19:04

Tack :-) Ja, som nån sa - det var väl tur jag hade nåt under för annars hade det ju blivit lite väl jobbigt ;-)

 
Ingen bild

Katarina H

1 maj 2012 19:14

Jo Västerås är ju lite speciellt, eftersom det är så nära så har vi ju varit där ngr ggr och som jag minns det så var Olivia med i din uppfödargrupp för ngr år sedan och gruppen blev BIS - sånt e alltid kul. Men jag har även varit på en SSRK-utställning där med Räkan när det var 3 (!) rader med burar mellan där vi satt och ringen så jag fick bära henne in och ut - inte så kul...hon fick en av sina få 2:or så vi kunde åka hem. Jo nu är det ju röjningstider i trädgårdarna, perenner som buskar o dyl tycker jag e bra för de sköter sig själva och tänk på att för varje träd man tar ner ska man plantera ett nytt! :-) Men vilket underbart väder det är och har varit, nästan sommar eller?!!
Vad gäller smällare har jag kanppt hört en enda under helgen. De senaste 5-7 åren verkar folk ha slutat smälla till påsk och Valborg, vilket vi naturligtvis tackar för. Har ingen hund just nu som e särskilt känslig, men jag minns min gamla Hillis som fick frossa bara av krutlukten (å hon hade ändå gjort karaktärsprov o var skottfast, men smällare är ngt helt annat). Glad vår! o grattis till fina resultat i helgen!

barecho

1 maj 2012 21:09

Ja du, nu är det inga 3 rader med burar runt ringen inte.... Endast 11 anmälda ESS till Lidköping på söndag, varav vi har fyra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards