Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Impulsiva beslut….

Av barecho - 24 juli 2014 18:54

Även om jag är en kontrollmänniska och älskar att planera så är det inget som säger att jag inte kan ta snabba beslut ändå   . I går strax efter 16.00 sa jag till David att nu är det After Beach på Strandbaden - hade väl varit roligt kanske att åkt ner på det nu när det är sånt kanonväder? Jaaa, han hade tänkt samma sak utan att sagt något. David ringde till sin bror Gustav som var där med några kompisar så de skulle "hålla plats" åt oss. Det började ju 16.00 - men fint folk kommer ju lite sent eller hur.... 45 minuter senare var vi där - nyduschade och fräscha   . Vilket såhär i efterhand var helt onödigt. Det var sååå otroligt varmt där - skönt visserligen, men luften stod precis stilla mot väggen där vi satt. Hur det än är så är det ju skönt om det svalkar lite åt huvudet   , men här rann svetten bara och det är ju inte det roligaste direkt...


Det var rätt så mycket folk där, men inte så mycket folk som det var "förr i tiden". Jaaaa, ni hör ju hur jag låter - annat var det på "min tid". Nä, men faktum är att det förut när jag var där lite oftare var mycket mer drag - folk sjöng med och det dansades. Nu satt alla så lydigt och bara lyssnade på trubaduren, lite trist ändå tyckte jag nog... Roligt iaf att träffa några som jag inte träffat på länge   .


David och jag hade inte ätit någon mat innan under dagen och på nåt sätt glömdes det bort även på Strandbaden - var väl mest törsten som var framträdande just då.... 


Det slutade klockan 20.00, men fram till 21.00 brukar de servera. När klockan var sju minuter i 21.00 tänkte några i sällskapet beställa in en till öl - men si det gick inte. De hade slagit ut kassan och då var det tydligen stört omöjligt. Märkligt tyckte förstås vi - vill man inte sälja eller vad är problemet?


Nåja, vi gick därifrån hem till en av Gustavs kompisar en stund - dock började hungern göra sig mer påmind varvid vi gick upp mot pizzerian i Årsunda. Såklart hade den stängt 15 minuter innan vi kom dit...

David var väl inte på sitt soligaste humör - hungrig och trött. Meeeen, jag tyckte det var en så härlig kväll och vadå - lite hunger har man väl klarat förut utan att dö? 


David som då förvandlats till David3årmittitrotsåldern tjurade över hur vi skulle komma hem. Men vadå tyckte jag - vi går hem! Går????? Nä, det går aldrig sa David - det kommer att ta typ 3 timmar. Äsch, sa jag - kanske 45 minuter trodde jag. Säger man att det aldrig går så måste man ju bara prova, eller hur? Från Strandbaden är det nog 6,5 km hem - men jag har gått efter den där vägen förut jag och det brukar gå bra   (visserligen typ 20 år sedan men ändå). Man tar bara ett steg i taget utan att fundera hur långt det är så är man rätt som det är hemma sa jag, som typ den klämkäckaste i hela byn   . David gick framför mig och muttrade lite då och då - medan jag ropade till honom att gå ner i diket när det kom en bil.... Jaaaaa, det är väl tur att folk känner en i byn så de inte funderade vad det var för galningar som gick där efter vägen. 

 

Här ser ni David längre fram på vägen - synd ni inte hörde hur han lät...hahaha.... Ni ser den svarta katten också som höll oss sällskap en bra bit på vägen   . Jag pratade med Carro en stund i telefon också - så då gick tiden snabbt förstås   .


När vi hade ca 500 meter kvar la jag in spurten och drog om David - jaaaa, för inte skulle han då tro att han skulle vinna denna promenad inte. Förstås vann jag och några minuter efter vi kom hem så gjorde jag stuvade makaroner till Jacob och mig - David skulle absolut ha en fryspizza han, men tydligen var han helt slut av promenaden för det blev inte många tuggor där inte...


Jag hade sandaler på mig som är lite för stora - sådär ni vet så man måste spänna foten lite när man går för att inte tappa dom. Sååå ni kanske kan tänka er hur ont jag har i fötterna idag. Några blåsor har jag också på fotsulorna - men men, känns bra ändå tycker jag att veta att man fortfarande har lite kapacitet och ork i kroppen   .

 
 
I mitt huvud

I mitt huvud

25 juli 2014 15:00

Ha ha!! jag antar att du INTE talat om att du har ont och blåsor idag, va? ;-)

http://www.imitthuvud.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards