Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Åtta valpar födda nu...

Av barecho - 28 februari 2015 11:55

.. men tyvärr bara sju som lever   .


 
Valp nummer sex var en tik och hon tror jag blir Blue Roan. Hon är inte alls lika rosa i huden och på trampdynorna som Havanna är. Denna tik heter Heather och hon vägde 262 gram och hon föddes 9.55


Sedan klockan 10.25 föddes en död svart tik.... Hon låg ihoprullad i fosterblåsan så formodligen har hon kvävts på något sätt. Trist, men det är ju sånt som händer - allra helst när det är såhär stora kullar. 


 
Ca en timme senare, klockan 11.20 föddes denna svarta hanhund. Han är också ganska så liten - vägde bara 198 gram och var lite ovillig att äta direkt han fötts. Nu börjar han kvickna på sig så jag hoppas det fortsätter åt det hållet. Hans namn blev Hudson.


 
Vera är så duktig och tvättar och tvättar både de små och sig själv också.... nästan lite överdrivet tycker jag, men så är ju inte jag hund heller så hon ser säkert på det hela på ett helt annat sätt...


Jag tror det är två valpar kvar, kan vara bara en men jag tycker magen är så pass stor än och hon har bara en efterbörd som hon inte har fått ut. Det återstår att se förstås... nu verkar hon vila lite iaf lilla Vera, jobbigt förstås att först haft en nästintill sömnlös natt och sedan föda fram så många   .


Vad det gäller Enya och Tyra som också har tid att valpa snart så har inget hänt ännu. Tyra är det jättesvårt att se något på före. Jag läste mina anteckningar från hennes förra valpning och då gick det inte se något på tempen eller på att hon inte ville äta något... Hon kräktes upp maten när första krystvärken kom och knappt något märktes på henne före, förutom att hon satt och stirrade på mig med stora olyckliga ögon. Sååå henne måste vi hålla uppsikt på hela tiden!


Enya mumsade glatt i sig sin mat i morse och tempen låg på över 38 grader så där är det nog inte dags än.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards