Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 24 juli 2018

30-års jubileum del 2

Av barecho - 24 juli 2018 10:53

Alla hundar fick samma pris på vår utställning - Excellent/utmärkt/fantastisk, för det är dom allihopa på sitt sätt   . Detta gjorde att alla var kvalificerade till bästa hanhundstävlan och bästa tiktävlan. 

 
Här har domaren plockat ut de som han till slut ville välja mellan av hanhundarna för de fyra placeringar som fanns. Först står Pavel (juniorklass), sen Allegro (unghundsklass), Banjo (öppen klass), Liam (championklass), Yalla (championklass), Justin (championklass) och sist står Diezel (veteranklass).


 
Till slut står det då klart att Diezel (CH Barecho Deal Or No Deal) är bästa hanhund och Liam (CH Salsy Dog's Forever And A Day) är tvåa. Diezel är i sitt livs form nu tycker jag - så mycket som han fick springa denna dag men lika vacker och stark varv efter varv i ringen   .


 
Trea bästa hanhund blev Yalla (CH Barecho You Rock My World) och fyra bästa hanhund Pavel (Barecho Crash The Party).


 
Vi tog en liten paus mellan ESS-hanhundar och ESS-tikar. Det var bland annat lottdragning och man kan väl säga att det var Karin från Österfärnebo som köpt de flesta vinstlotterna, grattis till det   .


 
Endast en deltagare i Barn med hund, domare där var Stina Frankesjö. Vinnare blev Wilde med cockern Cesc   


 
En av de roligaste aktiviteterna under dagen är snabbaste spaniel. Alla hundar springer två och två i utslagstävling, någon annan håller i hunden medan matte/husse springer därifrån och ropar på sin hund. När matte/husse kommit över mållinjen släpps hundarna samtidigt och man ser sen vilken som kom snabbast i mål. Så otroligt duktiga hundar och ägare som orkade springa i värmen   . Jag minns en sån här tävling för många år sedan när jag tävlade med Kylie (Wongan Romanza At Barecho). Hon såg jättetrissad ut när jag sprang iväg, men sen när hon släpptes vände hon och sprang åt andra hållet... Jag hade tappat nån del av en köttbulle en bit bort och först skulle hon då ta den innan hon sprang till mig.... Alltså våra tikar, de skulle byta bort mig mot en köttbulle närsomhelst   .


 
Spännande heat var det, och någon gång var det nästintill omöjligt att se vilken som kom först. 


 
Vinnare av de 12 ekipage som deltog blev till slut Willian med matte Emma, tvåa blev Bella med matte Laila   .

Tyvärr har jag inget foto på dem.


Tipspromenad hade våra vänner gjort som satt uppsatt under dagen och det var Maria och Marita som hade fått lika poäng där, utslagsfrågan som var hur mycket summan var på Davids och mina skostorlekar ihop hade de också svarat lika på. Deras gissning var inte rätt så för att skilja dom åt fick de gissa igen - Maria Herbertsson gissade då helt rätt vilket gjorde att hon stod som vinnare till slut   .


 
Flikar in med ett foto på placeringen i juniorklass hanhundar, jag hade tyvärr inget sådant själv men har fått det skickat till mig av Bacchus husse, tack för det! Här är 1:a Barecho Crash The Party, 2:a Barecho Don't Tell Mama och 3:a Barecho Brilliant Disguise.

 
Såhär såg man mig sittandes mest hela dagen, bästa och roligaste utställningen på mycket länge för mig   . Till vänster om mig sitter fina svärdottern (eller ja de är ju inte gifta, men ni fattar) Viktoria.


 
 Och på det här kortet sitter BIS-vinnarens ägare Maria Herbertsson till vänster om mig, till höger om mig sitter Gunilla, en vän som jag känt i många många år. Så otroligt många roliga minnen vi har ihop, allt är nog inte lämpligt att skriva ned kanske     - men så glad att hon tog sig tid att komma under dagen. Hon hjälpte också till med de försvunna rosetterna som vi faktiskt fick lagom till när tikarna skulle börja. Gunilla tog på sig att dela ut rosetter till alla som skulle ha fått dem tidigare under dagen innan de hade kommit fram till oss - stort tack för hjälpen med det   .


 

 
Min storebror Peter och hans sambo Anna kom på besök under dagen, ingen hund har de - bara två katter, men det gick ju bra det också. 


 
Tänk om alla domare var lika trevliga och engagerade som den vi hade tur att ha denna dag   .

 
Farmors sötaste Elis sprang runt på IP under dagen, han gav inte alla de brun/vita hundarna en blick. Men när han fick syn på en golden som var där på besök blev han väldigt nyfiken. Tror han har fått en överdos av brun/vita långöron...   
 
Elis mormor Kerstin och morfar Leif var på besök från Borås, och mormor tog på sig uppgiften att jaga efter Elis - något han tycker är alldeles förträffligt roligt.



David hade fullt upp - alltid lika glad och positiv, hur skulle jag klara mig utan honom?   


 
Här är de första placerade i tikarnas juniorklass. 1:a Barecho Beyond Compare, 2:a Barecho Cuz I'm Worth It, 3:a Barecho Dot Com. 4:a blev Barecho Dollar And A Dream och 5:a blev Barecho Believe I Can Fly.


 
Barecho Beyond Compare, vinnare av juniorklass tikar


 
Bästa ungtik blev Barecho Addicted To You


 
Arbetsklass tikar vanns av Barecho PS I'm The One


 
Vinnare av Öppen klass tikar blev Salsy Dog's Georgiana Darcy


 
På andra platsen i öppen klass tikar stod Barecho Xfactor Dream "Elsa" som är precis nyparad med Banjo (Barecho When It Has to Be Good). Meningen var att vi skulle para henne med Paco, men jag vill inte utsätta honom för det nu så då fick det bli Banjo istället, ser verkligen fram emot denna kull där vi förhoppningsvis kan få lite svart/vitt igen - var ett tag sedan sist! 3:e placerad i öppen klass tikar var Charlescroft Starlet och 4:a blev Barecho Needles And Pins. 


 
CH Barecho Xtra Sweet i rörelse


 
Vinnare av championklass tikar blev CH Barecho Xtra Sweet & 2:a CH Barecho Passion Play


 
Trea i klassen blev CH Barecho Either With or Without You


 
CH Barecho Xtra Sweet "Sindy" - vinnare av championklass tikar


 
Vann veteranklass tikar gjorde superfräscha Barecho Beats Believing - jag hoppas vi kan få låna med oss henne på nån utställning i höst kanske, vore skoj om det gick att få till   


 
Tvåa i klassen blev Sibborps Falling In Love som enligt matte inte ställts ut sedan hon var valp så då var det verkligen dags nu   . Trea i klassen var Barecho Bed Of Roses.


Endast en tik deltog i superveteranklassen, nämligen evigt unga Pärlan (CH Barecho Poetry In Motion). Men eftersom de hundar vi har som bor hemma inte fick någon placering blev det lika för henne, inga priser och inget foto heller. Lite senare skulle vi ta ut bästa hemmahund och då fick vi till något foto i alla fall. 


 
Så var det dags för bästa tik, många fina tikar som kom in i ringen, då är det bäst man är koncentrerad som domare


 
Här är alla deltagare i tävlan om bästa tik


 
Här ser vi de tre championtikarna samt vinnaren i veteranklass springa


 
Tikarna uppställda igen


 
Här har då domaren plockat ut de som han till slut ville välja mellan för de fyra placeringar som finns i bästa tik. Först står Saga (juniorklass), sen Ottilia (juniorklass), sen Dottie (juniorklass), Yatzy (arbetsklass), Georgi (öppen klass), Sindy (championklass), Bella (championklass) och Ditte (veteranklass).


Jag har inte hittat något foto från placeringen, men det blev till slut såhär: 1:a CH Barecho Xtra Sweet, 2:a Barecho PS I'm The One, 3:a CH Barecho Passion Play och 4:a Barecho Beats Believing   .


Så var det dags för det som jag själv som uppfödare tycker är superkul att se, nämligen kullklasserna. Det ska vara minst tre stycken från varje kull för att kunna delta. Här tas bara en vinnande klass ut, ingen placering på övriga klasser.


De som deltog var följande:

 
W-kullen (CH Trollängens Ohio- CH Barecho Party In My Head)


 
C-kullen (CH Cloette's Splendid Surprice - CH Barecho Party In My Head)


 
D-kullen (CH Lelica's Rock The Stage - Barecho Surprise Me)

  
Här är den vinnande gruppen med kullsyskon, B-kullen (CH Bimbik's Finch - CH Barecho Glint Of Gold)


 
Av deltagarna i kullklasserna satte domaren ihop en rejält stor uppfödargrupp åt oss, inte så tokig eller hur   


Bästa avelsklass hade CH Barecho You Rock My World - tyvärr har jag inget foto på den gruppen.


Så var det dags för BIR/BIM - Engelsk Springer Spaniel. Veteranhanen Diezel mot championtiken Sindy.


 
BIR blev till slut veteranhanen CH Barecho Deal Or No Deal "Diezel" med championtiken CH Barecho Xtra Sweet "Sindy" som BIM - otroligt vackra ihop om jag får säga det själv  


Så skulle då bästa hemmahund tas ut - vi tog inte med våra valpar, bara de vuxna hundarna så att säga.

 
En hård kamp mellan David och Biggles samt mig och Cosby, men efter jag jagat på dom lite extra så vann jag och Cosby till slut   .


 
Så var det dags för tikarna, först står Pärlan, sen Gizza, Pasta, Fläder och Blingbling sist. Här fick jag se mig slagen av David och Pärlan som sedan blev totalsegrare av bästa hemmahund   .


Vi hade några extra-tävlingar också, domaren fick plocka ut några hundar som han ville välja med i tävlan om bästa rörelser och bästa huvud. Bästa rörelser vanns av Barecho PS I'm The One och bästa huvud vanns av Barecho You Rock My World   .


Så var det dags för det sista på dagen, finalerna.


 
BIS-valp blev Honesto Hermoso Spotted With Charm & BIS-2 valp blev Dark Eye's Catch My Heart


 
BIS-junior blev Barecho Beyond Compare & BIS-2 junior blev Barecho Crash The Party


 
BIS-unghund blev Barecho All Rights Reserved & BIS-2 unghund Barecho Addicted To You


 
BIS-arbetsklass blev Dazzlingtails Gentleman Like Daddy & BIS-2 arbetsklass blev Barecho PS I'm The One


 
BIS-öppen klass blev Barecho When It Has To Be Good & BIS-2 öppen klass blev Salsy Dog's Georgiana Darcy


 
BIS-champion blev Barecho X-tra Sweet, BIS-2 champion Barecho Flower Power, BIS-3 champion Salsy Dog's Forever And A Day & BIS-4 champion Barecho Four Wheel Drive


 
BIS-veteran blev Barecho Deal Or No Deal & BIS-2 veteran Barecho Beats Believing


 
BIS-superveteran blev Barecho Let The Music Play


 
Slutligen blev det då dags för Best In Show - där tävlade Bäst i rasen-vinnande ESS mot Bäst i rasen-vinnande Cocker. Och det var Eng. Springern Diezel som stod som slutlig BIS-vinnare och Cockern Björkman blev BIS-2   




 
David tackade av våra eminenta ringsekretare under dagen. Lena som skrivit alla kritikerna och Lotta som varit inropande och hållt ordning på alla utställare, priser, mig och lite annat - superbra gjort av er båda, är så innerligt tacksam för att ni ställde upp. Lotta är ovan nämnda Gunillas lillasyster och hon & jag har känt varandra sedan jag flyttade till Årsunda 1987. En fantastisk vän är hon, även om vi inte umgås så mycket så är hon en sån man vet alltid finns där - så mycket värt trots att hon har fel hundras     


 
Domaren skulle förstås också tackas av efter en lång dags jobb i solen. Alla som känner Micke förstår varför han fick en tomatplanta i present, hoppas nu han vårdar denna ömt så han får massor med goda tomater att äta i framtiden. Tusen tack för att du ställde upp som domare på detta jubileum   .


 
Vi fick inte med alla på detta foto, men en hel del av våra hundar och fantastiska valpköpare kom med på fotot   


Efter allt detta blev det en paus på några timmar då allt skulle göras färdigt inför kvällens fest. Vi skulle hem med våra hundar och ge dom mat samt "natta" dom innan vi kunde åka tillbaka för kvällens begivenheter. 


Några hade tillkommit för att delta på festen och några hade åkt hem, allt som allt var vi ca 45 personer på kvällen.

 
Även om det började bli kväll så var det otroligt varmt så de flesta av oss väntade utanför medan "pantertanterna! Margareta och Maud la sista touchen på maten. 


 
Lina hade med sig lite proviant


 
Vissa kom till festen på lite finare sätt - Elvis var enda hunden på festen, han sov för det mesta under bordet och såg ut att trivas väldigt bra där. 


 


 


Tyvärr har jag inga foton på den fantastiskt goda maten, men det som serverades var helstekt fläskfilé med potatisgratäng. En helt ljuvlig svampsås till samt sallad och bröd. Till efterrätt var det marängtårta med bär och grädde. Det blev gott om mat över så ingen som behövde gå hungrig därifrån direkt. Återigen, massor med tack till min mor och Maud för allt arbete de la ner på mat och annat   


 
David hälsade välkommen och tackade alla för att de kommit   


Helt otroliga presenter har vi fått, vet inte var vi ska börja men här kommer några foton på det vi fick i 30-års present. Och om jag förstod det hela rätt så var en fråga på tipspromenaden när David gick med i kenneln, det var närmare bestämt 2000-07-27 så om några dagar har han varit delägare i kenneln i 18 år. Mycket fokus blir det förstås på mig som uppfödare eftersom jag startade uppfödningen, men även om det är jag som bestämmer i princip alla avelskombinationer så gör David otroligt mycket han också som uppfödare. Att vara två eller fler är nästan ett måste om man ska orka vara aktiv som uppfödare i så många år.


Men nu, tillbaka till alla HELT OTROLIGA PRESENTER!!

 
Här står vi så fint vid presentbordet...


 

.... när plötsligt djungelns pajas, hackspetten från Kalle anka på julafton, dyker upp och förstör alltihopa.


                                        



Stort tack för alla fantastiska presenter, vi är helt överväldiga över allt vi fick. Nu återstår bara att fundera ut var vi ska sätta allt för att de ska komma till sin fulla rätt, ett verkligen i-landsproblem kan man tycka   


 
Martina på festen, men Elisabeth i bakgrunden.


 
Henke tittar bort, han var förkyld och lite hängig under dagen men efter dundermedicin från sin mormor piggnade han på sig tillfälligt en stund i alla fall. 


 
Vi hade bokat livemusik med gruppen som kallar sig Gatumusikanterna. Henke spelade med flera av dessa killar förut så vi har följt dom i många år. De är så otroligt duktiga så vi var väldigt glada och stolta att de kunde spela på vår fest. Lite dans blev det till musiken, men det var så olidligt varmt därinne att svetten bara forsade...


 
... så beslutet togs att bandet skulle flytta ut på utescenen istället då det var betydligt skönare att sitta ute än inne. Uffe satte sig snabbt så han visste han skulle få bra plats   


 
Ja där var djungelpajasen i farten igen, hon hade skaffat sig några fler kompisar denna gång...


 
Inte så stor publik som var kvar på slutet, men vi som var kvar hade väldigt trevligt   


     


Som jag sagt tidigare, men kan inte sägas nog många gånger, miljoners miljoner miljoners tack till er som tog er tid att dela denna dag och kväll med oss. Det betydde så mycket för mig - för oss, jag kommer att spara denna dag som ett minne långt in i mitt hjärta så det finns kvar för alltid       


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Av barecho - Måndag 5 feb 10:32

I lördags föddes Mejrams andra kull, allt gick bra och Mejram och de små mår bra   Några av valparna har tan-tecken, men det är fortfarande ganska svaga tecken så svårt säga ännu vilka som kommer att få tan som sin mamma.     Första valpen födde...

Av barecho - Lördag 27 jan 08:14

Det är fler ras/special-klubbar som tagit bort Årets-tävlingarna för sina raser. Motivationen har ofta varit att dessa listor blir för "viktiga" och att vissa utställare inte beter sig schysst mot dom andra på grund av det. Jag tror snarare att det b...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards