Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 30 januari 2019

Valparna 1 vecka gamla

Av barecho - 30 januari 2019 20:55

Ja idag blev Fläders och Biggles valpar 1 vecka gamla. Det firade dom med lite kloklippning   . Det var inget de brydde sig speciellt mycket om själva - men deras mor höll ett strängt öga på mig hela tiden när jag klippte klorna och fotade de små. Eller små och små, de är rejält kraftiga nu allihopa - man hör mest hela tiden deras klunkande från när de diar   . Fläder mår bra nu - ingen feber längre, men hon ska äta penicillin i några dagar till i alla fall. 


Några av valparna är tan-tecknade och ett par har också den där riktigt supermörka leverfärgen som jag personligen är väldigt förtjust i. Annars händer inte så mycket med valparna i den här åldern, de bara äter och växer. Gnäller lite gör de också, men vad kan man annat vänta när de är efter Biggles som är en riktig liten "gnällspik" - inte så mycket macho där inte   . Minsta lilla det tar emot i pälsen när jag kammar honom så gnäller han högljutt - får se om barnen hans blir lika när de blir äldre. Ögonen borde börja öppnas om en vecka ungefär, men prickarna börjar komma mer och mer nu som kanske syns på korten. Inte så lätt att fota när de inte är stilla - bilderna blir suddiga. I alla fall för mig som absolut INTE är någon mästerfotograf.


Här är kort på de fyra tikarna:


Keela


 
 
Korona


 
Kahlua


 
Kyo


och här är korten på våra fyra hanvalpar:
 
Kimba


 
Karuso


 
Kanel


 
Kafka


 
Imorgon kommer den här sötnosen hem till oss   . Ska bli sååå spännande och vi ser så fram emot att få en till Affenpinscher hos oss.  Hon heter Virginia vom Römersberger Hof och ska kallas "Mila". Min mor flyger och hämtar henne imorgon eftersom vi jobbar då båda två - oj vad vi längtar hela familjen till imorgon kväll   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards