Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 3 februari 2019

Vårvalpar :-)

Av barecho - 3 februari 2019 19:24

Nu är det verkligen fruktansvärt väder här hemma, värsta årstiden och bara mer och mer snö - gräsligt och bara en massa extra jobb   . Men man får försöka fokusera på det som ligger framåt i tiden, som våren och att det förhoppingsvis kommer fler valpar då   . Pasta skulle ju egentligen ha valpat denna helg, men tyvärr gick hon tom denna gång. Vi hoppas vi ska kunna prova para med samma hanhund igen på nästa löp om det går att få ihop med resa dit osv. 


För några veckor sedan parade vi Tootsie med Paco. Tootsie hade en jättefin kul med Finnlidens His Majesty förra året så vi hoppas på en lika bra kull detta år. Hon har tid att valpa vecka 11 - veckan efter Crufts alltså   .

 
CH Barecho Play Now Pay Later "Paco"

 
Barecho Too Much Is Just Perfect "Tootsie"


I fredags och idag har vi varit och parat cockern Svea, även hon hade en superfin kull förra våren. I år är hon parad med en vit & orange hanhund. Ser mycket fram emot att få cocker-valpar här igen   .

 
CH Manaca's Milk N'Toast and Honey "Anders"


 
CH Backhills Just Awesome "Svea"


Såklart var det snöoväder både i fredags och idag när vi skulle åka och para. I fredags åkte David med mig och då hade han sin bil, volvon. Tanken var att jag skulle haft den bilen idag också, men när jag såg hur mycket det snöat i morse valde jag min bil istället, den är ju fyrhjulsdriven så kändes säkrare. Och tur var nog det...

 
Anders ägare ringde och berättade att vägen till hennes hus inte var plogat, inga spår efter andra bilar syntes riktigt heller så hon föreslog vi kunde parkera vid den större vägen och sedan gå till hennes hus (ca 500-600 m uppskattningsvis). Kändes inte jättelockande att pulsa i snön så långt, min kondis är ju lite "sådär". Det var en ganska så stor plogvall in till den vägen och sen såg det ut att vara några decimeter djupt. Bara att ta lite extra sats och chansa - värsta som kunde hända var ju typ att vi skulle köra fast. Men allt gick bra - både dit och tillbaka i våra spår som man kan se på detta kort. Så parad blev hon även idag - inte mycket som stoppar oss "hundtanter"   !


   
Ella har fyllt 6 veckor nu, jättefin tycker jag hon ser ut såhär långt. Officiellt namn har hon också fått - Barecho Edelweiss heter hon i sitt reg. bevis.


   
I torsdags kom också vårt nytillskott Mila hem till oss. En superhärlig liten tjej som verkligen charmat hela familjen   . Min mor flög ner till Tyskland och hämtade henne i torsdags, allt gick jättebra förutom att nån flygvärdinna var jättesur om inte Mila var i sin bur. Mila tog allt med ro - och när hon kom hem till oss sent på torsdagskvällen var hon bara överlycklig, hälsade glatt på alla och det tog inte lång stund förrän Ella och hon hade funnit varandra   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards