Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 23 mars 2020

Ny vecka :-)

Av barecho - 23 mars 2020 07:41

Japp, då drar en ny vecka igång - ingen som vet ännu vad den för med sig och är det något vi lärt oss senaste tiden så är det att inte ta något för givet. Jag är såklart orolig, men kanske är det typiskt svenskt - vad vet jag, men jag tror att det finns många fler än mig som är kunniga på just hur man bör hantera detta hemska virus som tagit över världen. Så jag följer de rekommendationer som myndigheterna ger och hoppas att det ska göra att detta blir så lindrigt som det bara går. Mer kan jag inte göra just nu känns det som. 


Det förvånar mig lite att så många skriker om att det ska till hårdare tag som i andra länder, förvånande att så många vet att just att göra som de gjort i flera andra länder är det rätta för oss? Vi gör ju inte allt annat lika så kanske det här är rätt för just Sverige? Ingen vet, men jag väljer att tro på de som ger oss rekommendationer om hur vi ska göra och så följer jag det helt enkelt. 


Lite svårigheter blir det förstås när vi har valpar som är leveransklara om några veckor, såklart vill vi träffa de som är intresserade av valp och de vill förstås träffa både oss och valpar/de andra hundarna. 


SKK har gått med information om hur de tycker vi som har valpar nu ska göra och det tycker jag är bra, den informationen finns att läsa här: https://www.skk.se/sv/skk-och-covid-19/tips-till-uppfodare/


 


Vi har valt att göra så att vi tar emot besökande, men då till största delen utomhus om vädret tillåter. Sen hälsar vi inte på varandra som man normalt gör (tar i hand eller så), utan vi håller avstånd. Tvättar händerna noga både före och efter besöket. Sen förvissar vi oss förstås också om att ingen är det minsta förkyld, har man några symtom får man inte komma - och detsamma gäller såklart också oss. Om vi känner av några symtom tar vi inte emot besök. 

   
Valparna trivs bra ute i vårsolen, men eftersom det finns rovfåglar i närheten gäller det att passa på dem hela tiden. 



 
Hundarna verkar ta allt med ro i alla fall, sån trygghet de ger när det är så mycket oro omkring en   


 
Vi bor bredvid en rätt så stor kyrkogård och jag hade ett svagt minne av att vi hade en gammal familjegrav där även om min farmor och farfar valde att begravas i minneslunden istället för i den. Hittade på den igår när jag och Elis tog en promenad där. David fick gå utanför med Biggles, man får ju inte ta med hundar in på kyrkogården tyvärr. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards