Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 april 2020

Online-utställningar

Av barecho - 25 april 2020 09:25

Eftersom vi "hundnördar" nu inte har några hundutställningar att åka till har det som ett substitut kommit något som kallas online-utställningar (vem vet, det kanske har funnits redan tidigare fast det har gått mig förbi?). Självklart är dessa utställningar inofficiella, vissa utställningar verkar ha auktoriserade domare som dömer och andra har uppfödare samt andra hundintresserade som domare.


För mig personligen är detta helt ointressant och inget jag skulle vilja delta i med mina hundar, även om jag erkänner att jag verkligen tycker det är urtrist nu när det inte är några utställningar att se fram emot. Men utställningar utifrån ett kort? Nja, jag ser inte tjusningen där - för mig är känslan i händerna när man tar i en hund och när man ser den röra sig det som betyder något. Hur många gånger har man inte sett otroligt vackra hundar på foton och sen när man sett dom i verkligheten fattar man ingenting, är det samma hund ens? Men, det är så jag känner och därför väljer jag att inte delta med våra hundar.


Däremot har jag inget behov alls av att smutskasta de som väljer att delta, inte heller de som väljer att döma. Om de känner att det här är ett roligt tidsfördriv nu när tiderna är som de är så ser jag inget hinder. Jag blir inte uppretad av det som en del verkar bli, faktum är att man kan undra om vi nu när vi har "så mycket tid över" ägnar den åt att reta upp oss istället för att göra nåt vettigt av den?


Om nu någon skriver en vinst i en onlineutställning som en merit så får det väl vara så - det är ju ungefär lika som när det skrivs BIR som en merit från en inofficiell utställning. Det är ju inget värt, det vet vi ju - men det måste väl ändå vara en världslig sak? Det känns som vi har värre saker att bekymra oss om nu än om någon leker utställning på internet?


Men som sagt, jag längtar verkligen till det blir utställningar igen. Vissa retar upp sig över att man gör det också har jag sett, det är helt okej - gör det ni isåfall, jag skäms inte för hur jag känner utan jag längtar i alla fall till dess vi får åka på utställningar igen med allt vad det innebär.


Denna helg skulle vi ha varit i Madrid på Världsutställning - känns ledsamt att vara hemma. Nu är den världsutställningen framflyttad till helgen före jul, i december alltså. Inte alls lika lockade att åka då som det skulle ha varit under våren/sommaren. Men det återstår att se om vi åker dit eller inte, långt kvar dit än.


Försök nu att följa alla rekommendationer som ges så livet kan återgå till det normala så snart som möjligt. Och om nu någon annan inte gör det - lägg då er energi på något väsentligare än att sprida ut ert hat om dessa på sociala medier. Vi behöver positiva tankar och känslor nu, inte hat och elakheter   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards