Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 22 maj 2020

Välkomna till världen <3

Av barecho - 22 maj 2020 17:55

 Idag föddes Currys och Yallas valpar   . Jenny ringde tidigt i morse så då begav jag mig iväg till Årsunda. 

 
När jag kom dit hade redan första valpen fötts, det var en tik och hon föddes kl. 06.15 Hon är lite svagt tan-färgad och hennes namn fick bli Tia. Hon vägde 392 gram. 


 
Andra valpen föddes kl. 07.40, även det en tik. Hon heter numera Tintin och hon vägde 376 gram.


 

Tjugo minuter senare, kl. 08.00 föddes tik nummer tre. Hon fick namnet Tuva och hon vägde 416 gram.


 
Sedan föddes första hanhunden, kl. 08.30 Han är störst av dem med sina 524 gram, han fick namnet Treo - för Curry fick kämpa en del med honom så gjorde nog lite ont. 


 
Valp nummer fem var ytterligare en tik, hon heter Tonya och föddes kl. 08.35 Vikten var 316 gram. 


 

Ytterligare en tik föddes kl. 09.10 Hon är också lite svagt tan-färgad, namnet blev Trolla och hon vägde 380 gram. 


 

Efter dessa sex valpar var födda tog Curry sig en välbehövlig paus. Jag tycker mig se rätt ofta att de tar en längre paus ungefär när hälften av valparna är födda. Curry sov så hon snarkade en stund och hann med att både dricka lite filmjölk med socker i och göra en snabbtur ut för att kissa.


 
När det sen sätter igång igen så får hon två krystvärkar så är nästa valp född. Jag ser direkt att han ser livlös ut, och så typiskt också en hanhund när vi hittills bara hade en.... Försöker få liv i honom genom att gnugga rätt hårt på sidan, ingen reaktion. Helt slapp var han förutom att det bubblade lite i näsan när jag tryckte på kroppen. Jag sög ut det vatten han förmodligen fått i sig och började blåsa in luft samt massera hjärtat. När jag blåste in luft kände jag lite motstånd så då tändes ett hopp. Efter nån minut ungefär började han lite smått dra efter andan och både han & jag kämpade på bra till han skrek i högan sky - så härligt att höra   . Vi hade honom innanför tröjan en bra stund för att han skulle hålla värmen, han har börjat försöka tutta lite smått men det märks han år påverkad av sin dramatiska start i livet. Nu hoppas vi han repar på sig - han har ju en hel del andra att kämpa med om tuttarna så vi får självklart hjälpa honom så gott det går. Han föddes kl. 11.25 och fick såklart namnet Tarzan, han kändes verkligen som han passade till det   . Hans vikt var 294 gram.

 
Valp nummer 8 föddes kl. 12.15, en tik som är minst än så länge med sina 270 gram. Hon har fått namnet Tessla. 


 
Nionde valpen föddes kl. 13.20, han vägde 400 gram och var en hanhund. Namnet han fick var Tellus. Även han är lite svagt tan-färgad. 


 
Tionde och sista valpen föddes kl. 14.00 En hanhund som redan nu har tydliga tan-tecken. Hans namn  blev Tenor och han vägde 360 gram.


 
Full fart på mumsandet   


 
En kram från mamma   


   
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards