Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Aldrig är man då riktigt nöjd....

Av barecho - 1 mars 2010 15:35

För det mesta så önskar jag mig så mycket tikar som möjligt i kullarna då det oftast är det jag ska behålla själv - och jag vill helst ha många att välja mellan. Med den här kullen så var min dröm att få en svart/vit hanhund, men det verkar som om jag får fortsätta drömma....   Mandy har fått fyra valpar, och det var allt! De är stora, pigga och jättefina - men tyvärr tikar allihopa.... Jag skäms nästan när jag säger det, men aningens besviken är jag nog... Dock är tre av dem svart/vita så jag har ju några att välja på där i alla fall!

  

Mandy har fått sin hutt, och ska snart bli bjuden på mat för att sedan rastas och få tvätta av sig, det brukar ju inte vara så populärt alla gånger - men kan ju inte vara skönt när smutsen torkar in i pälsen....hua....  

Här är en av tikarna:
  

Blir nog inget kvar av den bläsen....


Jag tycker de är bra tecknade allihopa   , lite vitt på nacken, lite vitt runt nosen och mörka en bit ner på benen. Hoppas verkligen att det blir Caesar-typ på dem, är ju lite tidigt att säga ännu!!

Nu känner jag att vi nog ska försöka para en till tik med Benny, en som brukar få många hanhundar...hmmm..... det måste bli Hope tror jag!!   Får se hur dessa valpar utvecklar sig först, Mandy och Hope är ju halvsystrar.

Det har varit en lång väntan här vid valplådan idag eftersom jag varit så tveksam om hon hade nån valp kvar eller inte, så jag har roat mig med att kolla lite på domare till några utländska utställningar i framtiden....
8 juli 2011 är det WW-11 i Paris, domaren där heter Gérard Arthus från Frankrike...

2 september 2011 är det EUW-11 i Holland, Ron Menaker från USA dömer...

18 maj 2012 är det WW-12 i Salzburg och där dömer Monika Blaha.

En personlig reflektion är ju att det hade varit väldigt trevligt om vi på nån av de stora utställningar fått en domare från rasens ursprungsland...

Till Paris åker vi nog i alla fall, har ju aldrig spenderat några dagar i Frankrike - bara åkt igenom...

 
 
Ingen bild

Carro

1 mars 2010 16:08

Tycker dom ser super söta ut!! En ser ju ut att ha en bra bred krage iaf!! Blir nog kanon det här skall du se kan det iof bli annat.. Nä tror inte det med snuppe å allt hihihi

 
Marina

Marina

1 mars 2010 16:21

Hör av dig om du vill låna Donna, hon fick ju NIO hanar i sista kullen ;) Vore väl själva den om du inte skulle fått nåt då att välja på ;)

http://www.kennel-larix.dinstudio.se

 
Ingen bild

Sofie

1 mars 2010 18:42

Grattis till de nya fyrbenta barnen :-) Jag tror dem säkert är jättefina, även om det bara blev tikar! Ska bli kul o få följa deras uppväxt :-)

 
Ingen bild

Katarina H

1 mars 2010 20:26

Ja, nog skulle jag vara glad för EN sv/vit tik för det står ju på min önskelista! Men jag förstår naturligtvis vad du menar...Grattis o kul att det blev några valpar iaf, duktig Mandy. Har dock lärt mig uppskatta hanar nu när Jackson mognat - dom är faktiskt mer okomplicerade på ngt vis, mer tillgivna kan jag tycka o jagar inte hela tiden efter mat o presumtiva beskällare!!! Nåväl, väntar iaf på valpar efter "amerikanaren"!!/KH

 
Ingen bild

Anna-Greta

1 mars 2010 20:59

Blev nästan sugen på en svart&vit. Det kommer att bli tomt här när Donna-dottern somnar in.

 
Eva

Eva

2 mars 2010 14:18

Ja, Helene, du är ju ärlig åtminstone ;) Men jag förstår hur du menar...
Det är roligt i alla fall med några svartvita valpar, tycker jag! Lycka till med dem!

http://www.engspringer.cybersite.se

 
Inger

Inger

3 mars 2010 20:36

Kjenner igjen den følelsen... Som regel har jeg håpt på mange svart/hvite tisper i mine kull. Men den siste gangen da jeg hadde veldig lyst på en brun/hvit kom det "bare" svart/hvit tisper - hele 5 av dem... :-)

http://www.desperado.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards