Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Bättre humör nu...

Av barecho - 1 april 2010 20:21

...för hur kan man vara på dåligt humör efter att ha fått kramats med en bäbis!!   Idag fick David och jag träffa Melker för första gången, Jacob har ju redan gjort det för några helger sedan när han var på SM-finalen i bandy med sin farmor och farfar och de sedan såg efter Melker när hans mamma och pappa gick på banketten på kvällen. Men, nu skulle de komma upp till hemtrakterna över påsk – kan tänka mig att farmor och farfar grämer sig då de är bortresta just nu...Melker var såklart hur söt som helst, det är ju bäbisar – och man kan ju titta på dem huuuur länge som helst och bara le fånigt...

  
Melker undrar vad det är för konstig typ som fotar honom när han byter blöja...

  
Här med mamma, Melker hade svårt att koncentrera sig på nåt annat än farmors gardiner under tiden vi var där....

  

...och här har han fått hoppa över i farbror Davids knä, han ser ju inte helt nöjd ut med situationen... Ja, Melker alltså - David skiner ju som en sol han!

  

Och här är då den stolta pappan....Det gick åt många kort innan vi fick ett som vi kunde visa upp här utan att barnen skulle bli skrämda om de såg det! Vad Melker säger kan man ju undra.... det var inte helt lätt att höra, men säkert var det nåt klokt, för så lät det i alla fall!


Före besöket så var jag och fick massage, det gjorde ont på vissa ställen det måste jag säga - han sa att jag har inflammation i benhinnorna och borde ta det lugnt...hmm.... hur gör man då, nån som vet??  

 
 
Erika

Erika

1 april 2010 20:43

Haaaaa,nog ser jag att David vill träna ikväll allt ; )
Herreguuud Helene inte kunde jag väl ens ana att det vi pratat om så många gånger skulle inträffa så snart.....Du benhinnorna och jag foten, det blir ju gåbockar inom kort det förstår då jag det.
Då är frågan?
Vad väljer vi för ras ??????
Papillon,Malteser,Mops är "gå" raser,dessutom visar man dem på bord ; )

Nääää nog fan har man framtiden bakom sig allt.
Bäst före datumet är passerat om jag säger så då.

http://risenshine.blogg.se

 
Eva

Eva

2 april 2010 09:25

Ja, du Helene... Det här med att ta det lugnt har jag länge jobbat på, men jag har fortfarande inte riktigt kommit underfund om hur det ska gå till. Jag kommer ihåg ett tillfälle då jag hade anmält mig till en retreat som Svenska kyrkan hade ordnat. Då fick jag resa bort och under två dygn vara i hel avskildhet och stillhet tillsammans med några andra i samma "ärende". Vi hade ingen dator, mobil, tv etc och vi skulle inte prata med varandra. Då tog jag det lugnt! Tror det var fyra år sedan...
Kanske något att prova!

http://www.engspringer.cybersite.se

 
Ingen bild

Åke och Kerstin

2 april 2010 18:33

Vilken planering! Här sitter vi i Lissabon när vi har så selebert besök hemma. Det var ju roligt att se farbror David le med lille Melker i famnen. Nog såg det lite valhänt ut, men det var ju 11 år sedan sist.
Vi har det i alla fall bra här och vi har redan hunnit med vår första golfrunda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards