Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Äntligen...

Av barecho - 25 april 2010 20:07

….så har jag tid och lust för att blogga lite igen  ! Det har ju inte blivit av nu på en hel vecka, och det skäms jag lite över  . Men, när allt som har varit nödvändigt att göra varit färdigt på kvällen, så har också jag varit helt färdig.... David har varit i Mora var och varannan dag på jobb nu på slutet, och inte kommit hem förrän sent på kvällarna. Till på köpet så hade vi P-möte i onsdags, och det håller ju på till 19.30 på kvällen. Förstår inte hur de tror att man ska kunna göra nåt kreativt på kvällen efter att ha jobbat en hel dag…  

 

 

För att ta veckan i lite stora drag så var jag äntligen till frissan i tisdags! Det blir ju inte så ofta jag tar mig tid att åka dit, men nu var det verkligen kris. Sist klippte Inger mig på jobbet, och det blev ju helt okej – men ett par gånger om året så måste jag gå till frissan och få det riktigt igenomklippt. Jag ringde och beställde tid i mars nån gång, men hon som jag klipper mig hos har inte så gott om tider på eftermiddagarna så jag fick vackert vänta! När man hittat någon som man tycker klipper bra så vill man ju inte byta i första taget. Nåja, Anna som hon heter som klipper mig – klippte upp håret rejält, blekte slingor och så tonades resten av håret i en lite mörkare nyans – det behövs liksom för att dölja de ”grå tinningarna” som jag har råkat få de sista åren! Jag kände mig mycket nöjd – och Jacob såg då direkt att jag gjort något med håret. Henke däremot såg inget alls…. Och David såg nog att det var nåt annorlunda – och relativt snabbt så kom han på att det var håret, så då får jag ju vara nöjd ändå….

  
Ett barn på mitt jobb sa till mig - du, vet du att du har randigt hår! Kan ju säga att av minen att döma så såg hon inte det som nåt positivt....

 

Tisdag och torsdag kväll hade jag fullt upp i källaren med klippningar, och passade då på att lyssna färdigt på Liza Marklunds nya bok ”Postcard killers”. Den var lite seg i början tyckte jag, men allteftersom så blev den bättre och på slutet var den spännande såklart! Nu hoppas jag att Mari Jungstedt ska komma ut med nån ny bok igen – för de som jag har lyssnat på av henne har jag verkligen gillat.

 

I fredags åkte jag upp till veterinären i Hamrånge för att få valparna besiktigade och vaccinerade, alla gick igenom utan anmärkning så det var ju skönt!

 

I går förmiddag packade jag in Kylie & Lleyton i bilen och åkte iväg till Bromma för att vi skulle ha styrelsemöte där under helgen med Springerklubben. Det är så otroligt trist att sova på hotell själv, och både K & L älskar att vara med mig. De är båda så himla lätta att ha med sig, bara lägger sig på rummet och väntar tills jag kommer. Vi skulle ha mötet, och självklart även bo på Scandic Hotel i Bromma. Kan ju säga att det inte är speciellt enkelt att hitta dit…. Till exempel så säger Fridolf, vår GPS, när jag kommer till adressen Brommaplan som är hotellets adress, att om 100 meter kommer du till en rondell – den är din destination! Ja, men för h…..e, finns väl inget hotell där…   Så när jag åkte dit förra gången åkte jag och Veronica varv på varv i rondellen… inte sjutton såg då vi nåt hotell. Till slut åkte vi bara nånstans och efter många om och men så hittade vi hotellet… på vägen mot Djursholm. För en annan som inte är direkt van med så mycket trafik så blir man ju smått stressad av alla bilar som kör hit och dit… Nä, tacka vet jag Årsunda – där är det inga större problem att hitta! Inte fanns det någon parkering vid hotellet heller, till slut fick jag parkera på någon betalparkering en bit från hotellet.

Vi höll på och hade möte till ganska så sent på lördagkvällen, och sedan var det dags för middag. Ingen blev väl förvånad när inte maten passade mig… men, vinet var gott i alla fall (det betalade jag för själv så inget som klubbens pengar gick till….). Vid 22.00-tiden tyckte jag att det var dags att gå och nanna kudden, men det var då inte lätt… Var nåt innebandylag eller liknande som hade fest på hotellet, och då menar jag HELA hotellet! De var överallt, sprang hit och dit – sjöng och spelade, gapade och skrek. Mitt rum låg först i en korridor, och på andra sidan väggen där sängen stod så var trappen som gick ner till bastu och relax. Där sprangs det hela natten, lät som de alla hade högklackat som det smattrade! Kylie var skeptisk till det hela och låg och småmorrade i sängen… Lleyton däremot, han sov som en stock han! Så efter en tämligen sömnlös natt släpade hundarna och jag oss upp vid 07.00 tiden, en rask promenad blev det efter att hundarna hade ätit sin frukost. Solen sken och det var verkligen härligt att få gå en sväng efter att ha suttit inne hela dagen före.

  
Tjockisen Kylie fick nöja sig med att ligga i fotändan av sängen....

  

...för brorsan, livsnjutaren själv, hade tagit bästa platsen!

 

Mötet fortsatte under hela söndagen, och det var verkligen trevligt och mycket givande! Hemfärden sedan gick snabbt, så himla härligt med sommardäck på , solsken   ute och så lyssna på Spotify-listan, det är avkoppling för mig det!!   

 







 
 
Pia

Pia

25 april 2010 21:17

Jag håller med dig om att det var inte lätt att sova i allt detta festande. Så nu ska det bli skönt att nanna den egna kudden. Men jag funderade på om jag verkligen var så trött när jag läste din blogg att texten kändes konstigt liten :) men insåg att du hade förminskat texten :D mitt i alltihopa...
Ha de gott och tack för trevligt möte

http://www.lillablidkulla.se

 
Ingen bild

Helene

25 april 2010 21:21

Ja, du - jag fattar inte varför texten blev så... har försökt att ändra, men det går inte. Förmodligen blir det så där för att jag skriver texten i word och så sedan kopierar in den.... suck, det kanske är så att jag ska byta plats för bloggen ändå, men det känns lite jobbigt...
Tack själv för ett jättetrevligt möte!!

 
Ingen bild

Anna-Greta

25 april 2010 22:03

Jag sov gott till det tystnade på hotellet :) Tack för en trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards