Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Är det sommar?

Av barecho - 15 juni 2010 20:58

Man kan ju undra ifall sommaren redan har varit här och hösten nu kommit istället? Jag vet att jag klagar alldeles för mycket på vädret, speciellt med tanke på att man inte kan göra något åt det... Men, det är nog för att jag känner att jag egentligen skulle vilja bo på något ställe där det är varmare! Ska man behöva frysa året om nu, ja - jag ska ju slippa göra det inomhus snart i alla fall. För när vi fått bergvärmen ska det bli sååååå varmt säger dom! Låter härligt - kanske kan det bli så att jag t.o.m kan ha kortärmat under vintern?? Ja, vi får väl se.... De ska börja i mitten av augusti tror jag, och som det verkar så ska det gå relativt fort att få det klart. Alla element måste bytas ut eftersom vi inte har vattenburet system idag, så jag gruvar mig för all städning som det kommer att bli...


Idag och igår har vi haft planeringsdag på jobbet, väldigt jobbigt att sitta still två hela dagar - och ibland var det nära att ögonen åkte igen.... Igår ägnade vi dagen åt att skriva kvalitetsredovisning och det är något som är lika svårt och trist varje år.... Idag har det varit lite mer blandat, och så blev vi bjudna på mat på Strandbaden vid lunch. Tre rätter fanns det att välja mellan, och jag valde Taco-buffé. Måste säga att jag blev lite besviken då det inte fanns speciellt mycket på buffén.... är ju van med det som var på Klaras restaurang! Ingen gräddfil fanns, och inte heller majs som jag tycker hör till när man äter Tacos. Nåja, mätt blev jag i alla fall.

Efter jobbet åkte jag och hämtade upp Jacob hos en kompis, han har varit borta sedan i söndags - och jag blev ändå lite förvånad att jag fick med honom hem. Det är bara kompisar som gäller annars för honom nu! Han skulle iväg på träning till 18.00 så jag gräddade några våfflor till honom så han fick nåt i magen före, och en liten stund efter sa han att han hade ont i magen och inte trodde han kunde träna... Funderade lite ifall han sa så för att han hellre ville se på Tv....

Jag åkte in till Sandviken för att få lite välbehövlig massage, och under tiden jag masserades hörde jag att telefonen ringde gång på gång i jackan... När jag sedan var färdig och kollade telefonen såg jag att det var hemifrån det hade ringts så jag blev lite orolig! Ringde hem så fort som möjligt och fick då höra att Jacob-stackarn hade kräkts.... Han hade börjat må så illa när han duschade, så han hann inte till toan utan kräktes på golvet i badrummet...

Det var bara att ta sig hem så fort som möjigt och ta reda på det, och jag kan säga att det kommer nu att dröja innan det serveras våfflor här igen....  

 
 
Ingen bild

Katarina H

16 juni 2010 11:23

Stackars Jacob - ja det lär väl dröja innan han åter våfflor....
Idag onsdag har vi strålande sol här i S-näs +19 å tillräckligt varmt för att köksdörren ska kunna stå öppen så att dogsen kan gå ut o in som de vill, så nog är det sommar här iaf!
Lycka till med nya värmesystemet - vi har jordvärme 300m slinga på 70 djup och den fungerar perfekt o sköter sig helt självt, bara det att det finns varmvatten oxå så det räcker till tre tonårs tjejer är ju inte så dumt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards