Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Trista nyheter

Av barecho - 21 juli 2011 19:27

Såg idag på FB att en av superduktiga ringsekreterare som bott i Gävle, Kent - hastigt dog igår. Bara för några veckor sedan gick även en av våra duktiga kennelkonsulenter från länet bort. Båda två innebär en stor förlust för hundsverige och för mig som vuxit upp lite med Siw  - hon har liksom alltid funnits i hundvärlden för mig, liksom även Kent gjorde, så känns det helt overkligt. 


Var man på en utställning så möttes man allt som oftast av Kent som alltid hade ett leende och frågade hur det hade gått. Jag har haft honom som ringsekreterare när jag har dömt - och det var alltid lika trevligt, han var inte bara kunnig - utan även en stor glädjespridare!


Siw har varit hem till oss och gjort besök flera gånger, alltid lika mjuk och behaglig. Superkunnig - även om hon aldrig gjorde så mycket väsen av sig.


Usch, så jobbigt det är när det försvinner folk runtomkring en - såna som man på nåt sätt tror alltid ska finnas där. Hoppas ni båda har det bra där ni är nu och att det finns hundutställningar där! För oss som är kvar här kommer det inte att bli sig likt igen, det är ett som är säkert... ... 

 
 
Ingen bild

Åsa Björck

21 juli 2011 19:56

Jag är lika chockad och lessen som du....fick höra om Kent idag och Siw i förra veckan...och jag håller med dej, det blir sej inte riktigt likt utan dom två....
//Åsa

 
Ingen bild

Sara

21 juli 2011 20:14

Ja usch, jag har gråtit hela dagen idag. Ledsen och chockad och jag vet inte vad... Kent fanns alltid där. Kommer aldrig att glömma en utställning för massor med år sedan, vi stod och pratade vid hans tält, och så sa han "nä, nu kan jag inte snacka bort mer tid, jag måste borsta rasstandarden!" På bordet hade han Jaffy - Anibes Orange Orchid, som är, var och förblir den vackraste shih-tzu jag sett. Rasstandarden, så sant. Och nu är Kent borta, och med honom massvis med kunskap, massvis med erfarenhet som många av dagens uppfödare av shih-tzu inte ens vet att de saknar. Men mest saknar jag Kent, just nu...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards