Kennel Barecho

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av barecho - 17 augusti 2011 14:27

Nja, hemmafru och hemmafru.... har fullt upp på dagarna men det kanske hemmafruar har, vad vet jag? Har dock lite svårt att fokusera på vad jag ska göra.... Såååå det blir lite av varje. Håller på med distanskursen i photoshop just nu, men blir för jobbigt att sitta flera timmar i sträck. 


Så däremellan städar jag, skissar på hur hemsidorna ska se ut som jag ska göra, kollar runt om var man ska anmäla sig ifall man kan tänka sig vara vikarie, samt spånar lite allmänt om vad jag skulle kunna tänka mig att fylla ut tiden med (och plånboken också... ). Jacob frågade idag vad jag höll på med, brukar du skura dörrarna sa han? Nja, svarade jag - ibland gör jag väl det.... Konstiga saker du gör nu när du är ledig muttrade han bara...


Nåja, tar väl ett tag att komma in i nya rutiner - både för hundarna och mig, de är ju vana att sova hela tiden när jag är på jobbet. Nu blir det inte mycket sova av eftersom de måste hålla koll på sin matte HELA tiden..... som till exempel här:

- Vad gör du där ute matte?  Detta togs igår, för jag kan säga att så där lugn ser inte Lleyton ut idag... Pärlan har gått in i höglöpet och han ser helt galen ut för tillfället!! Öronen högt upp, stirrande blick och flåsandes som om det vore 70 grader varmt ungefär... ja, den kärleken .

- Du, krypet - vad gör du egentligen här, säger Penny - bor du här eller?

¨

- Det är någon på taket!!!! Clådan bryr sig inte om det, hon har fullt upp med att lipa åt matte istället...

 

- Nä, sa Battingen - jag lägger mig och vilar lite så länge....


För det som jag roade mig med under tiden de stod där var...

... att sätta på solfilm i Udjat! Detta var alltså igår, och än har då inte David upptäckt det.....


Fick en fråga via FB idag ang sobelfärgade Engelsk Springer Spaniels. Måste säga att jag faktiskt inte haft en aning om att den färgen fanns på vår ras. På Cocker vet jag såklart att den finns, på amris visste jag också - även om den inte är godkänd här. Nu har jag hittat lite kort på ESS med den färgen - och tja, vad säger ni?

Söt hund, men är det en springer?

Även pälskvaliteten ser ju betydligt slätare ut. Nu är det alltid svårt att göra sig en uppfattning när det är en valp, och kanske inte av superkvalitet heller.... Hur skulle t.ex Fritz ha sett ut med Sobel-färg? Ja, man kan ju bara spekulera....


Nu är ju inte detta en godkänd färg, så skulle det födas såna valpar skulle de bli registrerade som otillåten färg enligt uppgift. För min del tycker nog jag att det räcker med de fyra färger vi har, men vem vet vad som händer i framtiden.... Eftersom vår FCI-standard endast kan ändras i rasens ursprungsland, dvs England så tror jag att det är mycket långt till att den skulle bli godkänd.


Nix, nu ska jag hoppa in i duschen - vi ska nämligen iväg på domarträff/kräftskiva till Runhällen alldeles strax. Respektive är medbjudna, så det blir David, jag och mamma som åker härifrån - ska bli jättekul!!

   

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards