Kennel Barecho

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av barecho - 9 augusti 2011 19:52












Jag har glömt att skriva om det här, men för ett litet tag sedan fick jag reda på att Liza (CH Barecho Fly Me To The Moon) och hennes dotter Wilma (Ch Winton Dancing In the Moonlight) båda två ska delta på årets Norges Mästerskap i Viltspår, jätteroligt!! Liza är en tik man aldrig blir besviken på, hoppas verkligen att vi får en kull efter henne så småningom. Hennes syster Daphne (CH Barecho Flying Vision) går inte av för hackor hon heller, och gulliga Sari har lovat oss att vi får para henne när hon löper nästa gång - vilket borde bli när som helst!


Igår kväll skulle jag in till veterinären i Gävle för att vi skulle ta nytt prov på Clådan. När jag kommer dit så står det att de endast tar kontanter, ej kort. Det är något fel på linjen så det inte fungerar . Man tar så för givet att det ska gå bra att betala med kort nästan överallt, än en gång inser man hur skört allt är när det är datorer och teknik som styr. Det ordnade sig ju i alla fall, vilket det ju alltid gör som tur är!


Jag hade släppt av Jacob och David i Valbo på köpcentrumet på vägen dit. Jacob behövde nya fotbollsskor IGEN. Förra säsongen fick vi köpa två par eftersom han växte ur sitt första par under sommaren, och samma denna säsong. Nån som behöver fotbollsskor så kan ni höra av er, här finns det gott om nu .


Jacob ville äta på Subway, pappa hade sagt ifrån - men när mamma kom så blev det annat..... Mammas lilla älskling måste ju få mat om han är hungrig . Annars hade vi bestämt att vi skulle stanna nånstans i Sandviken och äta.... Det blev på ett nytt ställe (åjo, jag kan nog förnya mig vad det gäller mat jag också!!). Fredriks hette det, låg nästan mittemot Sandvik Coromant. De hade pasta och pizza samt lite annat. Jag tog Pasta med fläskfilé och David en pizza. Jacob var ju hungrig igen då, så en hamburgare blev det till honom. Maten var helt okej, och personalen var verkligen trevlig och tillmötesgående så inte helt omöjligt att vi åker dit nån mer gång.


När vi kom hem sen så skulle hundarna äta och ut en sväng. Efter det var vi lagom trötta.... Blev att vi hyrde en film i TV:en, det är oerhört bekvämt tycker jag. Inte för att jag klarar av att göra det själv - men Jacob eller David fixar alltid det. Vi hyrde Irene Huss "Den som vakar i mörkret", det var nog en av de bättre Huss-filmer jag sett tror jag. Höll mig vaken hela filmen faktiskt! 


Idag har jag lagt ut lite annonser till trimmet, som jag döpte snabbt till Barecho Trim & Klipp. Det går ju in i företaget som vi har redan, Barecho HB men kändes trevligare att kalla det för Trim & Klipp... Håller också på med fortsättningskursen i Dreamweaver, tänk så mycket man kan göra som jag aldrig förstått mig på!


På eftermiddagen fick jag dock avsluta distanskursen på datorn eftersom det började åska. Alla sladdar ut och vad sjutton skulle jag göra då? Jo, frosta av frysen och städa ur den lilla skrubben där vi har kyl och frys. Så nu ser det ut som ett bombnedslag här hemma.... Ska kasta massor av grejer, det vi inte har använt under hela tiden vi bott här (snart 7 år) finns det ju ingen anledning att ha kvar.


Så morgondagen blir väl att fortsätta med kurs och städning, samt att jag ska till Uppman för massage på eftermiddagen. Så välbehövligt! Jag brukar gå dit en gång i månaden, men nu är det två månader sedan sist - och det känns vill jag lova....


Måste bara bjuda på en av mina favoriter, var Jill som visade mig denna i vintras:

 










Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards