Kennel Barecho

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av barecho - 20 februari 2011 18:57

... vi flyttar till Spanien!!


Vi var på "köpa hus utomlands"-mässa i Stockholm i går. Lite märkligt namn på mässan kan man ju tycka... men Fair Media som den hette säger ju inget alls om vad det handlar om.


Åke och Kerstin hämtade David & mig vid 8.30-tiden på lördagmorgonen. Det var "som vanligt" skitkallt så kändes mycket passande att åka iväg en sån dag. Vi är ju vana att brassa på bara utan några stopp. Meeeen, nu hade vi ju Kerstin med oss och då ska det fikas! Hon hade gjort iordning kaffe och smörgåsar, te och mig + mjölk till. Vi stannade vid shell-macken utanför Upplands Väsby och satt i bilen och fikade - myyyysigt!

  

Tekakor med ost & skinka - jag petade bort osten jag förstås.....


Det var inte så lätt att hitta parkering, men efter ett tag hittade vi till p-huset där vi parkerade. Mässan hölls vid annexet vid Globen och det var gratis inträde - men det är väl kanske det när det är såna här saker som erbjuds?

  

Det var ett åttiotal montrar där. De flesta var från/om Spanien och Turkiet, men även Thailand var ganska så vanligt. Hittade ingen från Australien till min besvikelse....


  

De hade flera olika seminarier där de informerade om olika länder - och vi valde då att gå på det som handlade om Spanien då det är det som känns mest intressant. Ni förstår väl själv hur sugen jag blev att flytta dit när denna skylt kom upp.... Det var ca 200 pers bara på detta seminarium så intresset verkar var väldigt stort just nu!


  

Pelle var där också, som representant för ett företag i Turkiet. Han och Johanna har köpt en lägenhet där, och Pelle förmedlar nu köp till andra också. Vi blev lite hungriga när vi gick omkring där och skulle ta lite fika igen tänkte vi. Tre koppar kaffe, två flaskor med vatten, en mini-morotskaka och så en kanelbulle - hur mycket tror ni det gick på? Jodå, endast 210 kronor blev det.... det kostar att ligga på topp!!


Vi gick runt några timmar till och framförallt Kerstin och jag blev himla trött..... David och Åke de diskuterade för fullt med de som stod i montrarna. Åke och Kerstin är intresserade av att köpa en semesterbostad där nere - men jag känner verkligen att jag skulle vilja flytta dit permanent.

Varför skulle jag bo kvar här? Bara för att jag råkar vara född här eller? Jag vantrivs så hemskt den kalla delen av året, spelar ingen roll hur mycket kläder jag har på mig när jag är ute - jag fryser hela, hela tiden. På sommaren är jag irriterad över alla mygg. Här där jag bor är ju ett av de myggrikaste områdena... Inte för att det går att jämföra med Österfärnebo och Gysinge, men det ligger ju så pass nära så en hel del av deras mygg verkar leta sig hit.....

Och sen alla dessa regler hit och dit... nu vet jag inte hur det fungerar i Spanien (den spanska kennelklubbens hemsida var bara på spanska....), men jag har svårt att tro att det är lika mycket där....

Tror också att min kropp skulle må mycket bättre där det är varmt... Min familj är väl inte lika övertygad om att vi ska flytta - men de är inte helt emot det heller. Såååå nu gäller det att leta jobb i Spanien - det är ju det som måste fungera, för försörja sig måste man ju göra även där....


Efter mässan skulle vi leta reda på nåt att äta. Kerstin föreslog gamla stan, hon hade sett en tröja som fanns i en butik där som hon var intresserad av. Vi blev avsläppta av Åke & David och skulle försöka leta rätt på butiken "Gudrun Sjöden". Jag hade såklart inte hört talas om den, men det säger ju inte så mycket  - jag handlar ju mest kläder på H&M jag....

  

Här har Kerstin slagit på shoppinghumöret - och kämpar tappert på med inneskorna i halkan. Är man målmedveten så är man!!

  

Till slut hittade vi till butiken - och Kerstin hittade också den jättefina blå tröjan som hon ville ha! Hon klädde verkligen i den och i den matchande toppen som hon köpte till. Hon tyckte jag skulle leta efter nåt till mig också..... och jag hade faktiskt fått syn på en tröja (brun/svart såklart....) som jag tyckte var fin. Provade den, och den passade bra!  Så jag fick en tröja med mig hem jag också, i en söt liten tygpåse som man fick där istället för plastpåse.


Sååå skulle vi leta reda på restaurangen - det var en särskild vi var ute efter, den hette Michelangelo har jag för mig. Det var förstås en italiensk restaurang med det namnet, och vad kan man äta där? Jo, pasta förstås!!! Då kan det ju inte bli fel.... gott vitt vin hade de också  .

  

Så här glada och nöjda var vi efter dagen...

  

...och jodå, de såg väl ganska så nöjda ut de också.... Synd om Åke bara som fick ta en lättöl för att han skulle köra hem.


I morse var det tidig uppstigning som gällde! Jacob hade innebandymatch i Gävle och det var samling i Sandviken 8.15 Matchen spelades i Nynäshallen och det var himla spännande och jämt mellan lagen. Aston som Jacob spelar i förlorade till sist med 2-4, men de kämpade verkligen bra tyckte jag!

  

Här är det Jacob i den gula västen. Han hade västen ut och in han såg jag... men det gick ju bra ändå!


Däremot så gick det inte så bra för mitt humör... ni har kanske hört förut att jag klagat på föräldrar som gapar och skriker på läktarna. Denna gång var det två pappor till barn i Jacobs lag som skämde ut sig. Både jag och flera andra var så irriterade på dessa människor som skrek både hur de tyckte de skulle spela, och sedan även så mycket negativt - ja, rent av skäll!! Hur sjutton kan man tro att nåt skulle bli bättre av det?? Och när blev det på liv och död, jag måste totalt ha missat det jag..... Att barnen går in för det till 100 %, det är väl en sak. Men när föräldrarna får det att låta som om det är katastrof om de gör en miss... Inte spelar väl barnen för våran skull, de spelar väl för sin egen eller? Viktigast för mig är då inte att de vinner, utan att Jacob tycker det är roligt.


Efter matchen skulle vi förbi Media-markt och få en ny dammsugare. Den vi köpte i augusti har gått sönder och tydligen gick den inte att laga. Nu öppnade de inte förrän vid 11.00 så vi gick in på köpis under tiden. David ville ha ett par jeans sa han....

  

Här håller han på och kollar runt, medans jag hänger på vagnen och känner mig helt slut..... 


Efter ett tag så hittade han ett par som passade, på Brothers & Sisters. De skulle sy upp dem åt honom och så fick han hämta dom om ett par dagar. 


En ny dammsugare blev det på Media-markt, en Siemens denna gång. Får väl se hur lång tid det tar innan den pajar.... de lever ju ett ganska så hårt liv här dammsugarna!


Nej, nu måste jag avsluta - solsidan väntar!!!!




Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards