Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Snabbtripp...

Av barecho - 6 januari 2012 17:27

.. blev det idag fram och tillbaks till Arlanda tidigt på morgonkvisten. Idag skulle nämligen Luca åka.... Meningen var att David skulle köra ner honom själv, men eftersom han är så oerhört sjuk just nu (ja, förkyld alltså och det vet vi ju hur karlar är då....) så lovade jag att följa med och hjälpa honom köra. Att åka ner själv och lämna Luca var inte att tänka på. Jag fullkomligt avskyr att lämna dom - usch, det räckte att se hur förvirrad han var utanför flygplatsen när David gick iväg med honom och buren. Lilla gubben - vad han måste undra vad han skulle iväg på, från tryggheten här hemma  . Jag vet, jag vet att han får det hur bra som helst och förmodligen redan glömt mig - men jag är ju av den blödiga sorten som ni säkert vet vid det här laget.


Jacob hjälpte mig att ta kort på honom igår:

   
Barecho Gold Fever "Luca". Hoppas storebror "Seamus" tar väl hand om honom i hans nya hem hos Jacky & Dave i England. Visst har han mycket att leva upp till - men som Jacky skrev på FB, han får gå i sina egna fotspår och ska inte jämföras med stjärnan "Seamus"!

Lycka till nu Luca, ha det så bra tills vi ses i mars .


My Dog uställningarna går ju nu i dagarna, första utställningen igår och andra idag. Har känts lite konstigt ändå att inte vara där - men gläds åt alla kronor vi sparat ihop! För fy sjutton vad dyrt det är nu - bara bensinen kostar ju multum... Tankade vår volvo igår och full tank blev nästan 1000:- kronor - tamejfasiken hutlöst!!!

Vi gläds i alla fall åt våra barnbarns framgångar i Göteborg. Messis (CH Barecho Zuper Playmaker) dotter "Hedvig" Gemmisa Be My Baby har blivit BIR-valp båda dagarna. Igår blev hon BIS-4 i finalen och idag tror jag hon blev BIS-3! Stort grattis till ägare och uppfödare Lotti! Lleytons (CH Wongan Kadenza) son CH Sieger's Connected 2 Success blev BIR och BIG-4 idag, grattis också till hans ägare samt uppfödare!

Gemmisa Be My Baby BIS-4 valp & BIS-3 valp My Dog-2011


Så vad har jag roat mig med idag då förutom de dagliga sysslorna? Jo, jag har räknat ihop poängen för de vandringspris som vi har skänkt. Det är priserna till Årets Springerjunior och Årets Avelsspringer. Förr räknade jag också ut poängen till Årets Utställningsspringer, men som ni vet så tröttnade jag ur på det i höstas så tyvärr vet jag inte hur det har gått där. Men antar att Springerklubben håller på och räknar ihop det nu - eller om man får skicka in hundarnas poäng som det varit till de andra vandringspriserna, vi får väl se vad det lider.

Jag ska ändra i statuterna för våra vandringspris så att medlemskap i Springerklubben måste finnas åtminstone för en av ägarna då meriten tas för att den ska få räknas med. Har sett att nästan alla andra klubbar har så och jag tycker det inte är mer än rimligt med tanke på att priserna delas ut genom Springerklubben. Jag har också i flera år försökt få till att statuterna kanske borde ändras till priset Årets Utställningsspringer. Men har inte fått något gensvar så mycket av den anledningen har mitt intresse för den tävlan svalnat. Tycker t.ex att det är alldeles fel att man får räkna med ett springerklubbsresultat som åttonde resultat nu. Det var mitt förslag från början - men då anordnades flera såna. Tror det var endast 3 eller kanske 4 såna utställningar förra året, då anser jag att de har för stor genomslagskraft. Men, men - det där får de sköta som skänkt det priset. Vi försöker hålla reda på de som vi skänkt - och det kommer jag att fortsätta göra som det känns nu.

Ifall någon är intresserad av placeringar 1-10 i tävlan om Årets Junior och Årets Avelsspringer så kan ni kontakta mig så skickar jag det till er.


Nä, nu tror jag att jag ska gå och ta mig lite valpgos - och så passar jag på att avmaska dom också, men tar det sist för hua så vita och kladdiga de blir av Axilur!!



 
 
Bettan

Bettan

6 januari 2012 18:11

Jaha! Då får man lov att åka till England x 2 :P ;) "jag kan flyga" Vilka bröder säger jag bara <3

God fortsättning önskar jag & Mocca, vi hör av oss endera dagen :)

http://www.kennelqualitydesign.se

barecho

6 januari 2012 18:14

God fortsättning önskar vi er också:-)

 
Ingen bild

Erika

6 januari 2012 18:12

Kommer gå lysande för Luca i rasens hemland.Underbart huvud har han.
Fördelen med att just glädjas med andra är ju att man själv tjänar på det i slut ändan,tänk va mycket roligt/nyttigt ni kan göra för pengarna ni sparade in bara genom att glädjas med andra, eller hur blir det nu då =O ; ))

barecho

6 januari 2012 18:14

Hehe..... Jaaa, vad mycket skoj vi ska ha för pengarna!!

 
Ingen bild

Marie o Xit

6 januari 2012 18:50

Men Helene?? Vad har du skickat iväg? En sån snygging!!!! Men jag förstår att han kommer bli väl omhändertagen och visad i sitt nya hem. Han såg mycket mycket bra ut!
God fortsättning till dig och familjen från mig o Xit

barecho

6 januari 2012 19:13

Tack detsamma! Jaaa, som tur är så är det ju inte så himla långt till England....

 
Ingen bild

Ann Lundin

6 januari 2012 22:26

Jag hade den stora äran att visa Hedvig (Gemmisa Be My Baby) i finalerna på My Dog! Det är en fantastisk valp som fixade alla andra hundar, ljud och konstiga golv galant! Hon är showig och matglad (påminner nog litet om farmor tror jag)!!!

barecho

7 januari 2012 00:50

Så glad jag blir att höra det, grattis också till dig som mormor:-)

 
Desireé

Desireé

7 januari 2012 12:07

Ville meddela Watson´s resultat från Göteborg i går. Excellent och 3:a i öppenklassen. Hans son Frasse gjorde sista start i unghund och fick excellent och blev fyra, dottern Fiffi fick very good och blev även hon fyra.

http://www.sibborps.n.nu

barecho

7 januari 2012 12:43

Grattis till fina resultat:-)

 
Lotti

Lotti

8 januari 2012 13:47

Så fin Luca ser ut, stort lycka till i nya hemlandet!
Tack för grattiset, det var en härlig känsla att se Hedvig i finalringen!

http://hem.kennelinfo.com/gemmisa

barecho

8 januari 2012 13:49

Tack:-) Förstår att det måste ha känts härligt - vi är så stolta över lilla Hedvig här hemma också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards