Kennel Barecho

Alla inlägg den 7 november 2013

Av barecho - 7 november 2013 18:55

... att vi kommer iväg som planerat denna gång! Om en vecka är det iaf tänkt att vi ska sitta i värmen i Spanien istället för här hemma i gråkylan. Vi kom ju aldrig iväg i september som planerat - men hoppas nu att denna resa bli av iaf  


Lite skeptisk blev jag när det såg ut som att det skulle bli strejk för just Norwegian som vi bokat biljetter hos denna gång. Men, nu ska ju det hotet vara avblåst som tur är.


David och jag åker tillsammans med min bror Peter och hans sambo Anna. Anna passar på att fylla år när vi är därnere och vi har en hel del tankar och idéer hur vi ska kunna uppmärksamma det där. För inte kan man fylla år hur som helst utan att det märks inte! Hmmm.... jag får fundera lite kring det, än finns det tid. Men lite försiktig får jag förstås vara, hon har hotat med att vi ska shoppa varje gång Peter och David åker och spelar golf och det vet jag inte om jag klarar av.... Det är ju rena rama straffkommenderingen för mig! Dock har hon en poäng när hon sa att vi kunde ta pauser ofta och kanske ta ett glas vin då  .


Det är Davids föräldrar som köpt en lägenhet i närheten av Torrevieja i Spanien. Området och stranden heter La Mata och det är alltså dit vi ska åka. Vi ser sjukt mycket fram emot det :-) Har ju sett så många fina foton så nu bara måste vi få uppleva det live. Och de flesta vet ju att min dröm är att få flytta till Spanien eller något annat varmt land..så nu ska vi passa på och gotta oss allt vi kan under den vecka vi ska vara där.


Visst ser det bra härligt ut?


Henke och hans dåvarande flickvän Nathalie åkte ju dit själva i september när vi inte kom iväg och många fina kort har vi fått se från deras dagar där.


Utsikt från takterassen :-)



Myyys på kvällarna när mörkret lagt sig.


Jaa, en hel del kort kommer ni nog att få stå ut med att se här under veckan vi är där. Jag har kollat på hur pass varmt det är där och de första tre dagarna vi är där ser det ut att bli 20 grader på dagarna och en stor sol, samt 16-18 grader på kvällarna. Det tror jag nog jag ska stå ut med   .


Min mor kommer att vara här med hundarna och valparna, verkligen supersnällt - vet inte hur vi ska kunna tacka nog för det! Hon måste nog åka på ett vilohem efteråt - att ta hand om 14 valpar tar sin tid kan jag lova. Men, jag känner mig helt trygg med att hon ska klara av det - och att ta hand om de andra hundarna också. Henke och Jacob får väl rycka in som hjälp också ifall det skulle behövas.



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards