Kennel Barecho

Alla inlägg den 17 november 2013

Av barecho - 17 november 2013 13:32

Efter att jag skrev förra blogginlägget så gav sig Anna och jag ut på promenad eftersom David & Peter var och spelade golf. Solen sken och det blåste lite så jag tänkte först ta på mig en långärmad tröja - men Anna lyckades övertala mig om att det var så varmt och trots allt var det semester, då går man barärmat så är det bara   . Det lilla som blåste på balkongen var ingenting mot hur det blåste när vi kom ner till havet.... Det var knappt att det gick att stå upprätt och kan säga att jag frös rejält om armarna då! Vi bestämde oss för att vi skulle försöka få i oss lite lunch också och såklart ville vi då besöka den restaurang vi redan varit på dagen före med tanke på att vi var så nöjda med både dryck och vin. Att det var en sjuk uppförsbacke i motvind dit hade vi inte riktigt räknat med... Och det var mycket, mycket längre dit än vi mindes från dagen före.


När vi till slut kom fram dit så var det samma servitör som dagen före, en mycket trevlig man från Indien (tror vi). Lika gott smakade vinet som dagen före, och maten var också god. När sedan Peter & David kom hem åkte vi iväg för att inhandla mat på Carrefour. Men, så svårt det är att handla när man knappt förstår något av vad som står på förpackningarna... Vi hade bestämt oss för att grilla till kvällen och skulle t.ex försöka inhandla bearnaisesås. Men, icke sa nicke - vi hittade inget sådant trots att vi försökte leta överallt där det skulle kunna finnas.

   

I kassan satt en spansk "tant" som inte kunde ett ord engelska. Och visst förstår jag att alla inte kan engelska, men att de är så otrevliga och verkligen gör allt för att inte förstå bara för att man inte pratar spanska känns otroligt barnsligt och väldigt otrevligt :-( De är inte ett spår bättre här än de är i Frankrike skulle jag säga, alltså just de som inte kan prata engelska. De som kan engelska är väldigt artiga och trevliga så absolut inget ont om dem.


   
Gott blev det, även om jag skulle ljuga om jag sa att Bearnaisesåsen var lika god som Lohmanders ;-)


Igår visste vi inte riktigt vad vi skulle göra. Vi surfade runt lite och kollade på vad som kunde finnas i närheten, ett samhälle inte så långt härifrån hette Elche och där skulle det finnas billiga skor. Eftersom Anna har någon sorts förkärlek för skor åkte vi dit. Roligt att få åka lite på landsbygden tyckte jag, en del ställen såg förskräckliga ut - men det fanns en del guldkorn också :-)


    
En rejäl tjur stod på en åker, jag skulle vilja se mina hundar gå fram till den jag ;-)


   
Vi tror åtminstone att dessa högar är salt eftersom det finns två saltsjöar i närheten av Torrevieja.


När vi kom fram till Elche så hittade vi förstås ingen skoaffär... Men, vi kom fram till ett jättestort köpcenter som hette El corte Ingles. 

När vi kom dit och såg på skylten att det stod Weddingservice blev vi lite fundersamma om det kanske var så ändå att det skulle bli ett giftermål på denna resa som så många verkar tro - meeeen, icke sa nicke :-)  


Mycket fina saker fanns det på detta ställe iaf. Vet inte vad det är som håller på att hända - men bara efter 10 minuter där hade jag handlat min första kasse! En form av träningsoverall i jätteskönt material som jag fattade tycke för direkt :) Sedan köpte jag också en superfin plånbok (brun förstås till brun-Helene) och David köpte ett par byxor, eller ja - han har inte fått dem ännu eftersom de skulle sys upp. 



Vi bestämde oss för att äta lunch där, fanns en del som var som en restaurang och cafeteria. David beställde en öl och då kom de helt plötsligt med en vinkylare med två öl, de försökte förklara något för honom på spanska - men man kan väl säga att det gick "sådär" för dom två att förstås varandra....

 


Väldigt allvarliga ser dom ut här måste jag säga ;-)


I rummet bredvid dukade de upp ett långbord och vi trodde det var för att det kanske hade varit ett bröllop där. Och mycket riktigt, när vi var på väg därifrån kom brudparet gåendes genom köpcentret till restaurangen för att äta middag där med sina vänner/släktingar. Det var ett urgulligt äldre par som gift sig, nästan så man fick en tår i ögat när man såg dem   . Och jaaaaa, Peter & Anna - om inte detta var ett tecken så vet då inte jag....   .


Efter att vi shoppat färdigt försökte vi ge oss på att titta närmare på saltsjöarna - en av dem ska vara rosa, men hur vi än körde omkring (många rundturer blev det i rondellerna....) så kom vi aldrig fram dit.... Vi bestämde oss för att  åka "hem" istället, handla lite på den lokala affären och sedan bege oss mot Kina-restaurangen dit vi bestämt sedan tidigare att vi skulle äta på denna kväll. 


     

Sjuuuukt mycket mat fick vi och proppmätta var bara förnamnet när vi gick därifrån. Två flaskor vin och ett varsitt litet paket fick vi med oss hem från restaurangen, verkligen en superrestaurang kan man kalla detta   .


    
Någon form av almanacka var det som vi fick i present :-)


När vi kom hem fick jag den briljanta idén att vi skulle spela Yatzy. Peter och David kom på delad sista plats med 122 poäng, det måste vara bottenrekord...hahaha.... Det var jämnt mellan Anna och mig, men hon vann till slut. Det gjorde absolut inget, viktigast var förstås att slå David och Peter ;-)


Idag tog vi det bara lugnt i morse, jag fixade lunchen (stuvade makaroner förstås!) innan David och Peter åkte iväg för att spela nästa runda golf. Fantastiskt härliga nyheter fick vi från Norge också :-) Det var ju Norsk Vinnarutställning där idag och bästa hanhund med CERT, CACIB och slutligen BIM fick CH Barecho Yackpot Every Time "Vegas" - detta innebär att han fick titeln NOV-13 samt att han också blev både NOUCH samt C.I.E :-) Superstort grattis till hans duktiga ägare Jill Rhodin :-) 


David och jag tog oss en promenad i förmiddags, det blåste inte alls lika mycket idag - men en del vågor var det ändå. 

 


     
 
Jag har inte sett en enda lös hund utan ägare ännu, men en hel del katter. Dessa supergulliga kattungar låg i ett par buskar.... Det såg ut som folk lagt ut mat och dryck till dom och det är ju bra förstås, men det värkte i hjärtat när jag tänkte på vilket liv de förmodligen har framför sig som vildkatter... :-(


Anna och jag har haft en riktig slappardag idag, sååå skönt :-)

   
Pressa i solen hör ju till på semestern förstås ;-)


Börjar längta efter barn och hundar förstås.... Men, jag vet att de har det bra hemma så jag känner mig helt trygg med det. Men, när jag tittar på det här kortet på alla våra älsklings-valpar så önskar jag kunde få snusa på dem lite...  .

 

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards