Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 september 2014

Av barecho - 1 september 2014 20:03

Japp, nu är det bara en utomhusutställning kvar för våra hundar i år. Fastän jag längtar så till utomhussäsongen varje år är jag ändå så trött på den vid den här tiden på året. Den här sommaren har ju varit fantastisk vädermässigt - inte många utställningar det har varit regn, men ändå blir man less på tält och allt extra man måste släpa med sig IFALL det blir regn...


Två utställningar har vi varit på som jag inte skrivit om. Man skulle kunna tro att jag har hur mycket tid som helst för att blogga - men sanningen är förstås något helt annat. Jag förstår bara inte hur jag hann att arbeta på förskolan också förut?! Och inga valpar ens har vi ju nu - men nog sjutton får jag dagarna att gå ändå allt...


Tillbaka till utställningarna - förra helgen var det dags för SK Gävle/Dalas Open show. Den har ju varit i Borlänge de sista åren. Inte så många anmälda - lite trist tycker jag. Tror det bara var vi och en till från Gästrikland... Lite dåligt   . Detta år hade vi en domare från Australien så visst hade det varit skoj med fler hundar anmälda - menmen, man kan ju inte göra något åt detta med sjunkande anmälningssiffror.... SKK har haft en enkät på sin hemsida om utställningar, i syfte för att kunna göra utställningar mer attraktiva hoppas jag. Känner mig mycket spänd på resultatet av den enkäten som jag hoppas kommer att publiceras och tas hänsyn till - och inte bara hamna i någon pärm på en hylla hos SKK...



Två gamlingar som var sura över att de inte fick följa med på utställningen....  


Utställningen hölls på Borlänge BK - ett bra ställe förutom att gräsmattan var helt genomblöt. Är ju stor skillnad på kvalitet på gräsmattorna och när de är så här dåliga - jaaa, då är det inte roligt när det regnat före och dessutom kommer en regnskur av det värsta slaget under själva utställningsdagen. Men, det är inte så lätt att hitta gratis utställningsplatser och arrangörerna hade verkligen gjort så att alla skulle känna sig välkomna   . Bra med priser var det och domaren var verkligen noga och gick igenom hundarna grundligt, sånt uppskattas!


Paco (Barecho Play Now Pay Later) vann juniorklassen med HP. 

 
Min stiliga kille   


 
Det gäller att hålla i kopplet hårt när man springer med honom - han håller inte direkt igen när han ska visa sina rörelser   .


 
Här har han just vunnit juniorklassen. Ni ser så ren och fin han var fastän han var nybadad kvällen före.... Det var som ett risfält så bara han satt ned sin tass var han alldeles brun och lerig...


 
Baros (CH Night Wish Darrem Canis) var inte speciellt mycket renare han.... Han placerade sig som tvåa i championklassen, med HP - vinnare i klassen var Winston (CH Barecho Most Wanted)   .

 
Haha... jag som predikerar så mycket om att man måste ha kontakt med sin hund när man visar dom. Här kan man väl säga att jag mer ser om som en Zoombie än någon som har kontakt med hunden   .


 
Zola (CH Barecho He's Got It All) vann veteranklassen, också han med HP.


 
David fick hoppa in som handler till Baros i bästa hanhund, jag visade Paco och med på fotot här är också Emelie och Winston.


 
Wilma visade Zola i bästa hanhund   .


 
Och jag visade som sagt Paco i bästa hanhund - men jag vet inte om vi var så samspelta direkt...


 
Härlig bredd i bakstället på Paco :-)


 
Bästa hanhund blev till slut Winston! Trea bästa hane stod Baros och Paco blev fyra bästa hane. Kändes nog skönt för David att få slå mig och Paco...


 
Carro var bara med som kuttersmycke hon på utställningen - hon måste ju skyddas mot regnet förstås, söt som hon är som socker...   


 
Agda är hos Carro för tillfället - så hon var också med som åskådare. Såååå glad både hon och vi blev att träffas igen - hon har den absolut goaste pussmunnen som finns   . Ja, Agda alltså....


  
Tekla hade inte tid att pussas - näe hon kände minsann att det fanns någon liten bit hundgodis längst ner i väskan...


Det såg nästan ut som det skulle skina upp ett tag innan tikarna började så jag tog det otroligt korkade beslutet att byta om från regnkläder till vanliga kläder...


Meeen, som ni ser här står David beredd med regnjackan igen. Jag hann väl inte mer än in i ringen så regnade det :-(



Så var bara att sätta på sig regnkläder igen... Pasta (Barecho Party In My Head) vann iaf juniorklassen med HP.


Under tiden unghundsklass och öppen klass tikarna var inne så både åskade det och regnade så det bara dånade... Nog för att vi satt i tältet - men man känner sig ändå rätt så utlämnad när man är utomhus i sånt väder...



När drottningen herself, Clådan (CH Barecho Quest For Success) var inne var det åtminstone lite uppehåll. Men sååå lerigt och blött i ringen och innan dagen var slut hade både jag och andra ramlat i ringen, rena rama gyttjebrottningen typ...


 
Emelie visade Gizza (CH Barecho Glint Of Gold) - stort tack för det! Finns nästan ingen hund jag blir så glad att se i ringen som Gizza - svansen alltid viftandes från sida till sida, härligt   .



Här springs det i championklassen... och till slut placerades Clådan som etta i klassen med HP och Gizza slutade som trea i klassen, också hon med HP.       



När alla tikar kom in i bästa tik så gick vi ur ringen först till ett ställe som var betydligt torrare. Framförallt för att undvika fler fallolyckor.... Clådan är ju som bekant inte som alla andra hundar.... Att springa i den gyttjiga ringen gick alldeles utmärkt tyckte hon - hon var på ett strålande humör. Att springa utanför ringen däremot?!! Nä, alltså - det är ju ingen ring.... så då var hon inte alls med på noterna. Hon är då för rolig den hunden... Väl inne i ringen igen gick hon som tåget igen. Jaaa, det må se lätt ut när man visar henne - men det krävs en hel del fjäskande för att få den damen att visa sig från sin bästa sida   .


 

Det slutade iaf med att Clådan blev bästa tik och Gizza blev fyra bästa tik!


Så var det dags för finalerna...


Syskonen ska än en gång göra upp om striden...


 
Och än en gång fick Pasta se sig slagen av sin bror Paco   .



Bästa uppfödargrupp. Fr.v.: Paco, Winston, Gizza & Claudia



BIR-veteran CH Cloette's Joy To The World & BIM-veteran CH Barecho He's Got It All



Och så slutligen BIS-finalen! Claudia blev BIR/BIS och Winston BIM/BIS-2 - ett vackert par tycker jag   .



Efter bedömningen var färdig fick jag detta BIS-pris från domaren Chris Stobbie. Jättefint tycker jag det var! Alltid extra roligt med personliga priser som är valda med omsorg. Att det är ett Aussie-pris ser ni allihopa förstås   .


 

Nu några bilder från förra veckan. Här en bild på några rönnbär. Det är otroligt mycker rönnbär i år tycker jag - vad är det man säger då? Blir det mycket snö när det är mycket rönnbär eller hur är det?


David och jag fick för oss att vi för omväxlings skull skulle gå en promenad med hundarna i Högbo istället för att de skulle få gå samma vägar som de alltid går här hemma. Finväder var det också och vi gick en otroligt skön promenad där   . Även om vi hade vissa problem med att hitta så jag var tvungen att ringa Carro för rådgivning. Dock kan man väl säga att det var tur du inte var med Carro eftersom det kröp en orm framför oss på vägen på ett ställe... Tur också för ormen att Paco inte såg den...


Relativt bra kort blev det när David skulle hålla i de fem vi hade med oss...



Betydligt svårare var det när vi skulle försöka ta ett kort på mig och hundarna....


 
Få se nu här - alla hundar ska sitta, kan väl inte vara så svårt?


 
Jamen även du ditt Pucko-Paco....


 
Nu börjar det likna nåt, men några har väldigt svårt att titta på något annat än matte...


 
Dom här jävla kopplen.... knyppling har ju aldrig varit min starka sida direkt...



Jag ger upp - bättre än såhär blir det nog inte   .  


Igår var vi en snabb sväng till Uddevalla - Gustavsberg. Kom dit vid 8.00-tiden och åkte vid 13.00 Det var SSRK som hade utställning där. Regnsjuk gräsmatta även på detta ställe - men vi lyckades ändå få tältet på ett ställe som var någorlunda torrt. Inget att klaga på på arrangemanget som sådant - men det kändes lite snålt där.... 50:- för en katalog som var bara ihophäftad av vanligt kopierat papper. Inte ens någon hårdare fram/bak-sida och jätteliten text. PM:et som skickades hem var tryckt på baksidan av nummerlappen. Ingen Cert eller Res-cert rosett delades ut i ringen. Kanske man skulle hämta ut dem senare, vad vet jag? Men de borde absolut delas ut i ringen - känns lite som de hoppas man inte ska hämta ut dem när man inte får dem direkt... Jag vet att man jobbar ideellt med detta och att man inte ska klaga - men som sagt, arrangemanget som sådant var bra. Stora ringar - trevligt bemötande av både parkeringsvakt och vid insläpp. Just den här känslan bara att man skulle spara in på allt som gick...


 
Paco vann återigen Juniorklassen med CK.


 
Floyd vann öppen klassen med CK.


 
Andrea var snäll och visade Paco i bästa hanhundsklassen - stort tack för det! En andra plats med ännu ett Reserv-Cert blev resultatet. Floyd slutade som fyra bästa hanhund.



Pasta vann juniorklassen även hon, också med CK.


Clådan blev tvåa i championklassen med CK och Ebba (Barecho Going For Gold) vann veteranklassen med CK.



Ann var snäll och visade Clådan i bästa tik - tack Ann för att du alltid är så snäll och ställer upp och hälper oss när du kan! En tredje plats i bästa tik blev det för Clådan.



Camilla visade Ebba i bästa tik och en fjärde plats med Reserv-Cert blev det för dem.


 

Själv visade jag Pasta och hon slutade som tvåa bästa tik med sitt första CERT!


Vi gick inte in med någon uppfödargrupp utan packade ihop snabbt och var som sagt därifrån ca 13.00 redan. Vi var väl hemma strax efter 18.00 - och det var ju skönt... speciellt för David som är tillbaka där i trakterna idag då han ska vara på mässa i Göteborg hela veckan.    

  



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards