Kennel Barecho

Alla inlägg den 29 september 2014

Av barecho - 29 september 2014 19:22

... att vara mer åt det "normala" hållet ägnade sig David och jag åt i lördags.
 


Dagen började med morgonpromenad som denna morgon bara bestod av sällskap av våra apor. Är faktiskt betydligt svårare att gå med hundar av så olika storlek i koppel tycker jag än att gå med många långöron. 


Tekla fick bäras lite då och då när det såg ut som hon tyckte det var jobbigt. Hon är ju helt klart svagare i sina bakben sedan hon opererades för patella. Meen, hon verkade inte vara så missnöjd över att bli buren. Var ju mycket bättre utsikt därifrån förstås   .


Efter det hade vi bestämt att vi skulle åka till Gävle eftersom vi hade ett ärende till en affär där. Sedan var det Högbo som var nästa anstalt. Där skulle vi till Björk & Berries eftersom jag hittat ett gammalt presentkort från 2008 som bara kunde lösas in där. Det stod inget sista inlösendatum, men vi var förstås skeptiska till om det skulle gå att lösa in när det var så gammalt. Men, det gick bra - otroligt bra service måste jag säga så dit återvänder vi gärna. Jaaa, om de byter ut dörrarna kanske   . Jag skulle gå ut och hämta min plånbok som jag glömt i bilen och då jag var på väg ut gick jag med full fart rakt in i glasdörren! Expediten blev orolig att jag fått hjärnskakning - men så farligt var det inte. Nån liten bula och lite extra huvudvärk bara.... Är man klantig så är man   . Men faktum är att jag börjat se väldigt dåligt på ett öga nu sista tiden - eller inte direkt dåligt, det är som dimaktigt för ögat. Obehagligt och jag har funderat hit och dit om jag ska bry mig eller köra min vanliga taktik, låtsas som det inte finns. Idag beställde jag dock en tid hos en optiker - får se vad de hittar, kanske är det PRA eller nån annan ögonsjukdom jag har?


Det var fullt med bilar på parkeringen i Högbo - och att det inte var nån hundutställning visste jag ju. Det visade sig vara någon form av loppis.... Men, även om vi nu skulle försöka oss på att vara lite som alla andra just den här dagen så gick gränsen där nånstans. Loppis är liksom inget för mig det - såg ju lite på håll, såg ut som gamla glas och dylikt. Näe, tur man är olika ändå måste jag säga.


Nästa besök blev på Golfshopen, David skulle behöva ett par nya golfskor. Tyvärr var de enda de hade i hans storlek rosa och det gick tydligen inte - så därifrån fick vi gå tomhänta. Det är efter det vi blir på gränsen till pinsamma.... På väg hemåt frågar jag om vi inte kan åka förbi huset där jag växte upp, i Västanbyn? Var så länge sedan jag var där - så vi körde förbi där och åkte runt som värsta söndagsåkarna (fast det var ju lördag iofs..). Helt enkelt var vi bara ute och finåkte - när sjutton gjorde vi nåt sånt senast?? Jaaa, tur ändå inte vi är hemma så många helger om det är sånt här vi skulle roa oss med då   .



Jag har en period igen nu när jag nästan inte sover något alls. Som jag sagt tidigare så har jag sovit så dåligt sedan ett år tillbaka ungefär. Nu är det ändå fler och fler nätter jag sover bra - men fortfarande ligger jag helt sömnlös och det gör ju förstås att jag blir trött på dagarna. Inte så att jag sover på dagarna, men en liten tupplur fick det allt bli efter vår utflykt under dagen. Här ser ni tre stycken som är väldigt nöjda när matte sover en stund på dagen   .



På kvällen spelade vi lite TP efter maten. Det är inte ofta vi är osams David och jag.... men han kan verkligen reta gallfeber på mig när vi spelar spel.... Fattar inte varför jag utsätter mig för det egentligen!


Söndagen var lite mer normal, tog en längre promenad med hundarna - men jag är lite orolig nu att gå i skogen, får för mig att älgarna runtomkring är upprörda då de känner på sig att de snart ska slaktas i skogarna... Ingen älg syntes dock till denna gång... Någon svamp har jag inte sett till alls - inte för att jag brukar plocka, men David och Jacob brukar sysselsätta sig med sånt, men det verkar vara dåligt med svamp i Årsunda-skogarna i år. 



En fotbollsmatch blev det iaf i helgen. En helg utan varken hundutställning eller fotbollsmatch är ju bara för mycket.... Fantastiskt härligt väder var det, jag frös inte ens utan solade mig där på bänken medan jag njöt av att se lill-älsklingen spela   .


Nästa helg ska jag faktiskt också vara hemma hela helgen - men nja, något mer finåkande tror jag inte det blir då...

 


Hundarna är nöjda att Henke är "hemma" igen. Han var i Finland på studieresa förra veckan, men nu är ordningen återställd här igen   .  

 

Ikväll börjar fortsättningen på den danska serien "Dicte". Tycker många danska serier är riktigt bra - och jag blir alltid så full i skratt när de säger -Vafenn i var och varannan mening. Inte mig emot - jag har alltid tyckt svordomar berikar ordförrådet   . 


  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards