Kennel Barecho

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av barecho - 15 augusti 2010 21:55

Då är jag tillbaks hemma igen sedan några timmar tillbaka. Känner mig mycket nöjd och glad efter denna helg - av flera anledningar!
Resultaten från dagens utställning i Askersund, SK Mellansveriges Open Show, var inte mycket att klaga på! Messi blev bästa hanhund och sedan även BIR, Clådan bästa tik och BIM!

 
BIR Barecho Zuper Playmaker & BIM CH Barecho Quest For Success

   
Mammas Lillsnuff har nog blivit mediumsnuff nu tror jag..... Snart är det dags för unghundsklassen och nog tycker jag han ser ut att vara redo för den?!
 

Fina priser fick jag också, bland annat 2 st 15 kilos säckar hundmat, och en lammskinnskudde som kommer att bli perfekt till fryssna mig i vinter samt ett par pulsvärmare i samma material! De två sistnämnda priserna var skänkta av Baggbo Lamm, och de blev mycket uppskattade av mig. Såna här grejer som är lite personliga också betyder mycket mer för mig än många andra saker vi vunnit genom åren.

Domare för dagen var Linda Lindmark, kennel Charlescroft. Vet att jag nämnt det tidigare, men tycker det är så synd att inte fler kommer på såna här utställningar... 31 hundar var anmälda hit, och det är bra för en sån här utställning - men nog tycker jag det kunde ha varit några fler med.... Stämningen kring ringen var jättebra, som det oftast är på dylika arrangemang! Hoppas nu att det kommer många hundar till vår egen Open Show i Högbo 5/9...

  
På språng i finalen, tusen tack Tina och Christina för all hjälp under dagen - och för hjälp med handling av Sanne och Clådan!


Denna utställning tror jag faktiskt är årets utställning för mig! Året är inte slut ännu, men tror inte många andra kan slå känslan jag hade idag när jag åkte därifrån. Tänk så mycket härliga, trevliga människor det faktiskt finns inom hundvärlden - och att det också arrangeras utställningar där vi utställare känner oss välkomna, härligt!! Bland annat gick de runt med information från Askersunds turistbyrå vilket jag tyckte var ett trevligt initiativ - även om jag inte direkt kanske planerar att turista där - så fick det en att känna sig lite värdefull och välkommen. Och vem vet, broschyrerna såg väldigt lockande ut så kanske det blir nån semester där i framtiden....


Det var Askersunds Brukshundsklubb som hade hand om bl.a parkering, servering och lite andra såna sysslor. Och vilka härliga människor! Jag åker ju en del på utställningar kan man väl säga (understatement of the year, eller?....) - och har träffat på så många dinga parkeringsvakter så det knappt är sant. Men här var alla jag träffade på supertrevliga, OCH hjälpsamma. Igår när vi skulle packa in alla mina grejer i bilen så kom det fram en vakt och sa att han kunde hjälpa oss med att få upp buren i takboxen, sedan hjälpte han oss av med ett hjul som fastnat som vi var för klena för att få bort från burvagnen. Detta gjorde han med ett leende, och var inte alls så mycket "vakt" utan snarare parkeringshjälp skulle jag vilja säga...


När Maria och jag kom till uställningen tidigt i morse så hade ju Maria med en massa saker till utställningen, hon hade fått info om att det skulle finnas folk med fyrhjuling som kunde köra ner allt till ringen som låg längst bort på området. Strax efter att vi hade parkerat dök de upp, och visst kunde de även ta med alla mina grejer! Vilken service, jag fick gå in med mina fyra hundar bara och det var ju inte så betungande. De är ju inte så himla duktiga att gå i koppel de tre unga odågorna, men när jag kom till vaccinationskontrollen så sa de som stod där "gud vilka lugna hundar, känner du hur lugnet bara kommer till oss...." ha..ha... det får en ju att undra hur de andras hundar var som gick in under dagen....


När sedan utställningen var färdig så fick jag syn på en av killarna som hade kört ner klubbens grejer, han satt på sin fyrhjuling och såg inte ut att ha fullt upp just då i alla fall... Så jag frågade om de kunde tänka sig att köra upp mina grejer tillbaks till bilen, var ju lite mer nu också iom alla priser! Den andra fyrhjulingen dök upp och Jodå, det kunde de göra - de stod tålmodigt och väntade under tiden jag packade ihop, och höll i hundarna gjorde de också. Sedan kastade de upp grejerna på vagnarna, och då visade det sig att det fanns lite plats över. Hoppa i du också, och ta hundarna med dig sa den ena killen. - Nja, sa jag - tror du det fungerar då? Inga problem sa han, så jag gick upp på vagnen och försökte få hundarna att gå upp efter mig - men de såg ut som jag blivit galen! Clådan hoppade upp med tassarna, och med lite hjälp så kom de till slut upp på vagnen. Clådan satte sig tillrätta och såg mycket nöjd ut under hela färden, detta är något som hon tycker vi ska göra nu på varje utställning. Så åker ju de riktiga prinsessorna säger hon!

Baros försökte gömma sig under mina ben, Messi stod blickstilla och bara tittade sig omkring - och ja Sanne... hon var väl den enda som var på väg att hoppa ur, men det gick totalt sett mycket bättre än jag hade trott!

  

När de dumpade av allt vid bilen så frågade jag om de kunde hjälpa till och lägga upp några saker i takboxen, inga problem - de slängde upp hundmatssäckarna och buren där. Jag försökte betala dem... men de totalvägrade att ta emot några pengar, och var bara urtrevliga hela tiden - tänk att det finns så härliga ungdomar i hundvärlden! Hoppas verkligen klubben tar väl hand om dem så att de blir kvar också.... Så stort tack till Viktor och Patrik för hjälpen, inte det minsta ont i ryggen hade jag nu när jag satt mig i bilen tack vare er!


Jag körde direkt till Valbo från utställningen då Jacob skulle spela match där 17.00 Han stod i mål, och lyckades hålla nollan. 0-3 vann de med mot Valbo.

  


Efter att ha ätit lite kebab så blir det nu alldeles strax dags att krypa ner i sängen, ska bli såååå skönt....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards