Kennel Barecho

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av barecho - 26 augusti 2010 20:30

Ja, väntan är nu över för min lillebror Robert och hans flickvän Sofia som 17.40 fick en liten flicka! Roberts dotter Ida blev då storasyster, kan tänka mig att det är en stolt tjej nu! Superstort grattis till dom alla tre, får väl se när vi får tillfälle att titta på det lilla underverket.


För oss är det kanske inte väntan på nåt riktigt lika fantastiskt som gäller, men dock på nåt nästan lika bra - hundvalpar!

Hope suckar och stönar nu och tycker nog att det är tungt med den stora magen.... lilla gumman kommer inte helt upp i sängen utan vill ha hjälp upp, och det får hon såklart...

  

Så oerhört söt hon är, finns nästan inget som är så vackert som en dräktig tik! Hon har inte tid att valpa förrän nästa fredag, men sist valpade hon tre dagar före så jag räknar med att det nog blir valpning någon gång i början av nästa vecka - eller kanske redan i helgen och då får David rycka in.... mamma battingen kommer hem på söndag, så vill Hope ha hjälp ställer hon säkert upp!


Här har det varit fullt upp under veckan. David har varit i Göteborg ända sedan i måndags på svenska mässan och denna gång handlade det inte om nåt så roligt som hundutställning. Nä, mässan heter Trä & teknik - låter väl inte som så himla skoj kanske.... Men, han har nog trivts där - levt lite lyxliv på hotell och gått på restauranger. Lite kontrast det mot för mig som gått här hemma och fått tagit hand om allt själv och ätit makaroner! Nåja, äter ju hellre makaroner jag förresten än nåt på restaurang...


Det ringer en hel del telefonsäljare till oss, och sedan mina två äldsta söner börjat arbeta med det så har jag blivit mycket snällare mot dem.... Inte så att jag beställer det som de ringer om, men jag är inte oförskämd längre som jag säkert varit förr i tiden. Ber som ursäkt för det...., det sitter ju faktiskt en livs levande människa där i andra änden av luren och den människan kanske inte alls har nåt annat val än att ta detta jobb. Inte vill då jag bidra till att någon mår dåligt som faktiskt inte förtjänar det! Men, jag måste i alla fall berätta om ett samtal från igår. Jag slutade 16.45 och hade just kommit hem, skulle ut med alla hundar + laga mat och äta innan det kom en valpköpare vid 18.00 som skulle få sin hund klippt. Strax efter 17.00 ringer det då en säljare för nån typ av pensionsval, ett jäkla liv var det såklart här med hundar som skällde och jag sprang hit och dit och försökte få så mycket som möjligt gjort på så kort tid som möjligt.... De ringde även om samma sak för någon vecka sedan, och då hade jag inte heller tid att prata med dem.... Sååååå visste inte vad jag skulle säga denna gång, men drog till med - du, jag orkar inte bry mig om pensionsplaceringar för jag tänker leva på min man när jag blir gammal! Tjejen i andra änden började gapflabba, lät inte som det var det svaret hon hade förväntat sig.... Hur som helst så fick jag en hemsidesadress där jag kunde gå in själv och kolla, och det ska jag göra - när jag har tid. Var verkligen en jättegullig tjej som ringde, hon höll med om att min strategi inte var så dum ändå och hon var inte påstridig alls så när det blir tid över ska jag gå in på http://www.prognosia.se för har jag lovat att göra det som jag gjorde, då gör jag det också....


Måste bara bjuda på denna underbara video som jag knyckt från facebook, den som inte ler eller skrattar när den tittar på denna behöver nog söka hjälp...




Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards