Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Fem dagar kvar

Av barecho - 29 juli 2011 20:36

Nu är det bara fem dagar kvar att jobba som anställd hos kommunen och fortfarande känns det bara hur bra som helst! Förmodligen kommer jag att fälla någon tår på fredag - men så är det ju, även positiva separationer känns ju inom en.


Första dagen på 3 x summers i Ransäter har varit idag och igår kändes det så trist att vi inte skulle vara där - men idag har det faktiskt bara känts skönt att vara hemma! På nåt sätt så tycker jag nog att två dagar räcker både för hundarna och oss...


Nu är våra 4,5 hundar vi ska ha med oss badade och fixade, vi har ätit och packat det mesta så nu är det bara sova kvar i några timmar. 02.00 ringer klockan och sedan bär det av mot Värmland. Vi ska sova hos Davids faster Monica i Karlstad natten mellan lördag och söndag. Ska bli jättetrevligt - Monica är så förtjust i hundar och det underlättar ju såklart mycket och gör att man känner sig extra välkommen.


Någon fredagsfräckis blir det inte idag - dock ska jag bjuda på en av mina absoluta favoritlänkar. Det här är min humor det - detta kan jag kolla på hur länge som helst och sitta och skratta för mig själv:
 http://katastrofalaomslag.blogspot.com/


Ett litet kort blir det också:

 

Det är Marta (Barecho Zimply Made For Me) som är med Lises pappa och farfar i skogen för att plocka hjortron. Det är nog det enda jag skulle kunna tänka mig att plocka, för himmel så gott hjortronsylt är! 


Jag vill också gratulera S-kullen som fyller 8 år idag! De är efter Raptor och Alva som tyvärr är borta båda två nu. Alfons bor i Hälsingland och han har varit duktig och blivit SEVCH! Tyvärr har han lidit av en hel del åkommor på slutet, hoppas nu att han ska bli bättre och att de kommer på vad det är han lider av. Tyson har jag inte hört något ifrån på jättelänge tyvärr. Malou flyttade till Danmark där hon har haft en valpkull, Sara flyttade till Norge där hon hade en hel del framgångar i utställningsringen - hon blev bland annat NOUCH. Hon placerades om utan min vetskap vilket jag såklart tycker är tråkigt, men såvitt jag vet har hon det bra där hon bor nu. Wilma har jag skrivit om tidigare i bloggen - hon är den tiken som bytt hem så många gånger men nu har det superbra hos Anki och Claes i Småland! Jag hade förmånen att få träffa Wilma i maj, så härligt det var att se att hon mådde bra! Sedan var det lilla Izzi som skulle ha fyllt 8 år, men som tyvärr inte finns mer. Hon var inte så gammal när hon tyvärr blev sjuk och var tvungen att låtas somna in. Izzi var den första hunden som vi sålde till Vanja och Dag i Norge och även om det blev så himla sorgligt med Izzi så är jag verkligen glad att vi lärde känna varandra. Läs gärna det Vanja har skrivit om Izzi på deras hemsida: http://www.kennelwinton.com/uside_004_004.asp

För er som är intresserade så kommer resultaten från Ransäter på FB under morgondagen - men jag har haft en hel del problem med ifånen på slutet. När jag skriver något ser det ut som att allt är okej och att det skickas iväg. Sedan visar det sig att det har försvunnit i Cyberrymden bara - liiite irriterande måste jag säga, nä - nu är det dags för iPhone 5 tycker jag så att jag får byta upp mig lite!


 
 
Ingen bild

Marina P

29 juli 2011 23:23

Åh shit, höll på skratta ihjäl mig åt "Sydkustteamet", helt galet :D

 
Ingen bild

Jacky and Dave

30 juli 2011 01:07

What are cloudberries???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards