Kennel Barecho

Alla inlägg den 11 april 2011

Av barecho - 11 april 2011 19:48

Japp, så är det bara - idag har vi haft så himla varmt och skönt, första gången som jag kunde vara ute utan jacka utan att frysa detta år - och det är ju som nån brytpunkt det för mig..... Vet inte exakt hur många grader det har varit, men skulle tro runt 15 grader.


Jag slutade tidigt idag, 13.45 och passade då på att sola i solariet som finns på Bensinstationen här i Årsunda. Det gör så mycket om jag får lite färg så här på våren. Jag tillhör tyvärr inte en av de lyckliga som har lite naturligt brun färg, utan jag måste helt klart ha lite hjälp på traven för att inte folk ska bli bländade av mina armar och ben första gången de kommer ut ur vinterkläderna....

Det sägs ju att det är farligt att sola i solarier, meeeen - det är ju farligt att sola ute också... och nästintill allt är ju farligt, orkar inte bry mig längre.... Minns när det stod i tidningarna om att pommes frites och chips bland annat var cancerframkallande. Men, man kan ju inte tänka på sånt hela tiden - man måste ju få njuta av livet och inte oroa sig jämt och ständigt! Ingen vet vad morgondagen har i sitt sköte (usch, lät nästan lite snuskigt det där, men man säger väl så har jag för mig?!)... 


Sedan fick jag välbehövlig massage på kvällen. Jag har gått nu i över ett år regelbundet och fått massage. Jag tycker nog att jag blivit mycket bättre, ja - helt bra i mina leder och i min rygg blir jag ju aldrig. Men, jag kan visa hund nu oftast utan att ha så ont så jag ser ut som en skadeskjuten kråka i ringen, och det är ju en fördel.... Sedan är det också så att det knäskydd jag köpte på Stora Stockholm (Back on track) har hjälpt mig mycket.... På morgnarna är det dock oerhört smärtsamt, jag får dra mig upp ur sängen och sedan mycket försiktigt ta mig ner för trappen. David brukar säga att om någon såg mig på morgonen och sedan samma dag springa varv efter varv i utställningsringen så skulle de tro att det var två helt olika personer!


På Pärlan-fronten är det helt lugnt fortfarande, febern har inte gått ned och hon äter som vanligt. Jag har tagit semester ons-fre för säkerhets skull. Mamma brukar ju hjälpa mig vid valpningar när jag jobbar, men nu har hon fullt upp med cockerbebisarna! Om en vecka ungefär ska vi ta hem dem, så då utlovas mer foton. De har det kanonbra hos mamma och Leif nu som är hemma hela dagarna och nu är det dags för dem att börja äta "vanlig" mat också. Några har öppnat ögonen och de har börjat traska runt lite i valplådan - mysig tid detta vid 2-3 veckor när det händer så mycket!


Här kommer några foton på Marta (Barecho Zimply Made For Me). Hennes matte Lise drog ett släpspår till Marta och det gick riktigt bra så nu tränas det för fullt inför provdebut i juni!

Duktiga Marta   Hoppas hon har en smidigare och duktigare matte än vad mina hundar haft på de prov de har startat på.....hmmmm... men den historian kan vi ta nån annan gång tror jag.....

Rejäla doningar det där att bära på!

Ser ut som hon tycker det är lite för mycket snö - sådan gammelmatte sådan hund....

Verkar inte som om hon tänker släppa ifrån sig den där skanken i första taget! Minns när Malin (CH Barecho Pretty Picture) spårade för första gången och hittade en sån vid spårets slut.  Blicken hon gav mig var obetalbar... aldrig i livet att hon ville ta nån gammal illaluktande likdel i munnen inte, nä du - Frolic var vad jag fick lägga dit till henne istället.....  Viltspårchampion blev hon ändå på tre starter bara, spåra var hon fantastiskt duktig på - men hon lärde sig aldrig att uppskatta skanken på slutet....


På lördag är det dags för utställning igen, men då på betydligt närmare håll - Västerås, det räknar vi som hemmaplan nästan! Det ser ut som om David blir "tvingad" att följa med mig även dit, vi har vår ring vid den hallen som är längst bort från entrén och jag klarar helt enkelt inte av att ta in och ut alla grejer + fyra hundar själv..... Vi får väl se om någon anmäler sig frivilligt som min assistent under dagen eller hur det blir!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards