Kennel Barecho

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av barecho - 28 oktober 2013 16:32

.. är det nu bara. Att det blir mörkt så tidigt nu är bara så trist och deprimerande :-( Om det bara var varmt skulle jag stå ut med mörkret, men den här årstiden och nu innan snön ens kommit så är det bara så trist. Jaaa, inte för att jag gillar snö - men en centimeter bara så att det lyser upp lite skulle vara bra :-)


Och det här med att vi ställer om klockan - varför gör vi det egentligen? Vore det inte klart enklast att ha lika hela tiden? Hundarna här hemma är mycket upprörda när jag nu tycker de ska äta en timme senare - inte direkt vad de önskar sig... :-( Är det någon som vet varför vi egentligen gör det? Jag har för mig att det var något om att vi skulle utnyttja ljuset mer under sommaren, men varför har vi inte sommartid jämt isåfall?


Agathon flyttade igår och jag tror Agda saknar honom lite...<3. Inte lätt när man inte varit ifrån varandra mer än någon timme under sina första fem månader i livet. Nog känns det lite mer i hjärtat när de varit kvar så länge - men jag känner mig övertygad om att han får det bra och hur det än är så kommer nog Agda att bli lite tuffare nu när hon inte har storebrorsan att luta sig emot ;-)

Söt-Agda   .


Tekla är inte så brydd över att Agathon har flyttat - hon har nu börjat hoppa upp på köksbordet eftersom vi har en stol som står där nu som är lagom i höjd att använda sig av...


Soffan är lika skön än tycker hundarna...


Apropå soffa - jag är såå sugen på en ny soffa till Tv-rummet. Vill ha en typ såhär:
 
Meeen, vi får väl se när plånboken tillåter ett soffbyte...
     

Vi har haft besök av Vanja och Lise från Norge - de har tittat på valparna och hälsat på sina tjejer Liza och Marta :-) Intressant att höra vad de tyckte om valparna, fast vi tyckte väl rätt så lika - men iaf är det nyttigt att höra någon annan åsikter. Egentligen skulle man ha något byte av tjänster där man åker runt och tittar på andras valpar, behöver inte vara ens egen ras. Tror det skulle hjälpa en mycket - för det är lätt att man fastnar i gamla hjulspår när man ska välja valp. Och i dom här kullarna är det INTE lätt att välja valp... Jag är inte ens i närheten av att ha bestämt mig själv i Lizas kull vilken av tikarna som ska stanna!


Twiggy har börjat löpa och jag har varit i valet och kvalet länge om jag ska para henne nu eller inte. Eftersom min tanke har varit att para henne med Baros så behöver jag inte bestämma mig helt än - men en ögonlysning ska jag beställa åt henne iaf så får vi se då vad beslutet blir! Längtar ju sååå efter en svart/vit tik efter Baros här hemma   .

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards